Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:54:51 GMT

شکارچیان همدان با قوانین شکار و صید آشنا شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۰۹۲

شکارچیان همدان با قوانین شکار و صید آشنا شدند

مهدی صفی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، برای افرادی که دنبال دریافت پروانه شکار و صید پرنده هستند پیش از صدور مجوز دوره توجیهی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این دروه آموزشی شرکت کنندگان با قوانین و ضوابط شکار و صید آشنا شده و این دوره تا پایان ماه در چند نوبت برای شرکت کنندگان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: همچنین شرکت کنندگان درباره احتمال شیوع بیماری از طریق گونه های جانوری و رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از بروز و سرایت این بیماری ها توجیه شدند.

صفی خانی افزود: راه اندازی تشکلی قانونی برای شکارچیان به منظور حفاظت و حراست از محیط زیست و جلوگیری از تخلف شکار و صید ضروری است.

وی اظهار داشت: برخی از شکارچیان ضوابط و مقررات را رعایت کرده و تعدادی هم در اقدامی غیرقانونی در فصل زاد و ولد و تخم گذاری اقدام به شکار گونه های حیات وحش می کنند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: سازمان محیط زیست به تنهایی نمی تواند برای حفظ و حراست از محیط زیست اقدام کند بنابراین باید از توان تمامی دستگاه ها و مردم برای حراست از این منبع خدادادی استفاده کرد.

صفی خانی اضافه کرد: راه اندازی یک تشکل برای شکارچیان می تواند زمینه ای برای بهره مندی از توان این افراد برای حفاظت از محیط زیست باشد.

در راستای اجرای قانون شکار و صید و به منظور بهره‌برداری پایدار و خردمندانه گونه‌های پرندگان قابل شکار و صید، صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی در این استان آغاز شده است.

برچسب‌ها محیط زیست همدان شکار پرندگان کارگاه آموزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست همدان شکار پرندگان کارگاه آموزشی محیط زیست همدان شکار پرندگان کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت ۲ اردیبهشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال" مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک نجات زمین" در مدرسه حضرت رقیه (س) شهر آواجیق چالدران برگزار شد.    آذریار با بیان اینکه این برنامه با هدف تجدید پیمان دانش آموزان به عنوان آیندگان محیط زیست با زمین و حفاظت از آن اجرا شد افزود:برپایی مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین یادآورمطلب زمین، تنها سیاره شناخته شده قابل سکونت برای بشریت و امانتی در دست همه انسان‌های است که باید از آن به درستی حفاظت کرد و این امانت را به آیندگان سپرد.   وی اظهار کرد: پراکندن زباله به ویژه وسایل پلاستیکی در محیط زیست، زمین را به محیطی ناامن برای زندگی همگان تبدیل کرده و گاه باعث می‌شود تا حیات بسیاری از گونه‌های جانوری نیز در معرض خطر قرار گیرد.    برگزاری نمایشگاه نقاشی و انشاء نویسی و شعرخوانی و پاکسازی نمادین محوطه مدرسه با موضوع حفاظت از زمین و تجلیل از نفرات برتر از جمله دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم بود

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان