Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر پنج‌شنبه در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان به میزبانی استانداری در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه این ستاد با توجه به قیمت نرخ بنزین و برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، تشکیل‌ جلسه داده است، ابراز داشت: معتقدیم افزایش نرخ بنزین نباید قاعدتاً دو تا سه درصد در تورم سالانه تغییری ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه پیرامون نرخ گوشت و اقلام کشاورزی در پیرو نشست قبلی تصمیماتی گرفته شد، افزود: در برخی از اقلام آموزش و بهداشت مباحثی مطرح و قرار شد پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا اگر تخلفاتی وجود دارد برای رفع آن تلاش شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه متوسط نرخ تورم استان سمنان به نسبت نرم کشوری پایین‌تر است، ابراز داشت: دو درصد کاهش نرخ تورم در استان نسبت به کشور گزارش می‌شود که نشان می‌دهد در حوزه نظارت و بازرسی کالاها اقدامات مؤثر بوده است.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: مشکلات تاکسی‌داران و سهمیه بنزین آژانس‌ها و وانت‌بارها در این نشست موردبحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با انجام کار کارشناسی برای برطرف شدن مشکلات این بخش از جامعه تصمیمات درستی اخذ شود تا با کمترین چالش مواجه باشند.

وی بابیان اینکه ۲۵ درصد از ظرفیتی سی ان جی استان سمنان استفاده می‌شود، افزود: این مسائل پیش‌آمده فرصت خوبی برای بهره‌مندی از این نوع سوخت است لذا ۷۵ درصد غیرفعال فعال شد تا مردم  بتوانند از این ظرفیت استفاده کرده و فشاری به دارندگان وسایل نقلیه گازسوز وارد نشود.

استاندار سمنان بابیان اینکه تأمین سوخت عشایر و بحث تأمین و توزیع مرغ موارد دیگر بحث شده در جلسه بودند که برای آن‌ها نیز تصمیماتی گرفته شد، اضافه کرد: وضعیت ذخیره اقلام و کالاهای اساسی در استان خوب است و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 4777513

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار استانداری سمنان علیرضا آشناگر بوشهر شهرکرد ایلام بارش برف قزوین گرگان شیراز قیمت بنزین زلزله بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بیرجند سفر استانی راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد

نرخ تورم سالیانه منتهی به فروردین امسال به ۳۸.۸درصد کاهش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،در فروردین ماه  امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد 236.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.6 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، 30.9درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، 38.8 درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت

در فروردین ماه  شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد 236.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.6 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، 30.9 درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، 38.8 درصد افزایش داشته است.

 

تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه 1403، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، 30.9 درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، 30.9 درصد بیشتر از فروردین ماه 1402 برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه 1403، در مقایسه با ماه قبل، 1.4 واحد درصد کاهش داشته است.

 

تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه  تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر 2.6 درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، 2.9 درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، 2.5 درصد بوده است.

 

نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه ، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به 38.8 درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 1.9 واحد درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • تورم فروردین ماه؛ تورم سالانه وارد کانال ۳۰ درصد شد
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد