Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:48:46 GMT

ضرورت ساماندهی کشت زیرنایلونی در منطقه مغان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۱۸۳

حبیب اشرفی  روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان اربیل همچنین خواستار مقابله با آتش زدن  کاه و کلش مزارع شد.

وی بیان کرد: پیگیری مشکلات محیط زیستی یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضایی است .

 مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل نیز با اشاره به اینکه حفاظت محیط زیست وظایف زیست محیطی دستگاه های اجرایی را نظارت و پیگیری می کند افزود: محیط زیست وظیفه نظارتی و حاکمیتی دارد و به همین دلیل از شرح وظایف بسیار گسترده ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 سعید شهند افزود: از آنجایی که کارکنان و محیط‌بانان محیط زیست بعنوان  ضابطان دادگستری هستند  نیازمند یاری و پشتیبانی از سوی مقامات قضایی هستند.

رواج کشت زیرنایلونی در سال‌های اخیر در شهرستان‌های مغان و بی‌توجهی برخی از کشاورزان به جمع‌آوری و در نتیجه پراکنده شدن  آنها در محیط موجب آسیب به محیط زیست منطقه شده است.

استفاده از سموم و کود و باقی ماندن آنها بعد از برداشت محصول و آلوده  شدن زمین زراعی، استفاده از پلاستیک در کشت و جمع آوری نکردن آن بعد از برداشت،  استفاده بی‌رویه از آب برای آبیاری زمین، احتمال  تلفات دامی در صورت چرای مزارع آلوده ،  آلوده شدن زمین های مجاور به پلاستیک‌های زمین کشت شده با وزش باد، مزاحمت پلاستیک‌ها برای دستگاه‌های کشت و برداشت و جلوگیری از رشد زراعت‌های بعدی از جمله مضررات کشت زیرنایلونی است .

برچسب‌ها محیط زیست پارس آباد مغان کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست پارس آباد مغان کشاورزی محیط زیست پارس آباد مغان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این مراسم دکتر سعید شهند با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک گفت: امروز پلاستیک یکی از عوامل آلودگی محیط زیست و تهدید کننده سلامتی زیستمندان جهان است و می‌بایست تلاش کنیم استفاده از پلاستیک و به ویژه ظروف یکبارمصرف پلاستیکی را در زندگی روزمره به حداقل ممکن برسانیم.   وی ضمن تقدیر از دغدغه مندی دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش نسبت به مسائل محیط زیستی گفت: بهره مندی از محیط زیست سالم حق تمامی زیستمندان است و این امر جز با یاری و همراهی عموم مردم محقق نخواهد شد.   وی نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور را در شکل دادن به آینده محیط زیست کشور مهم و اساسی دانست و افزود: دانش آموزان به عنوان سفیران حفظ محیط زیست، با ارتقا آگاهی‌های محیط زیستی خود می‌توانند موجب افزایش حساسیت و مسئولیت پذیری در میان هم نوعان و خانواده‌های خود در رابطه با مقوله حفاظت از محیط زیست باشند.

دیگر خبرها

  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند تهیه شد
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین