Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رستم زاد روز پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن شهرداری آستارا اظهار کرد: میزان بارندگی در نیمه نخست امسال یکهزار و ۷۶ میلیمتر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل صددرصد افزایش یافته است و با وجود تاثیر مثبت در تامین آب شرب و کشاورزی، باید با سیلاب ها و آبگرفتگی های احتمالی مقابله شود.

وی ادامه داد: با نظر مشاوران و مهندسان در ساختمان سد لاستیکی در حال احداث، تغییراتی ایجاد و بخش هایی از آن به سازه های بتنی تبدیل خواهد شد و ساختمان سد تا اواخر سال آینده تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ریزش و رانش کوه و زمین در گردنه حیران و روستاهای کوته کومه و باش محله، تاریکی بخشی از کمربندی آستارا، جرثقیل های بالای ساختمان های نیمه کاره، سد معبر خیابان ها و معابر و فاضلاب شهر از تهدیدات مد نظر مردم و مسئولان است و دستگاه های متولی، برنامه های تدوین شده برای رفع آنها را با جدیت اجرا کنند.

رستم زاد گفت: امسال به دلیل لایروبی رودخانه ها با مشکل طغیان و سیلاب مواجه نبودیم اما با توجه به افزایش بارش ها، باید عملیات لایروبی نهرها و رودخانه ها با قوت ادامه داشته باشد.

فرماندار آستارا بیان کرد: شیوه نامه مدیریت و مهار رودخانه ها و آبراه ها که در گیلان تدوین و به عنوان طرحی جامع از سوی وزارت کشور به همه استانداری ها ابلاغ شده است، مدنظر مسئولان امر باشد تا تداوم بارش ها مشکلی برای اراضی کشاورزی و تاسیسات زیربنایی آستارا ایجاد نکند.

او ادامه داد: رهنمود روشنگر رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم و مسئولان در رفع اغتشاشات اخیر، نمونه بارز مدیریت بحران بود و باید با الگوگیری از آن، جامعه را در برابر بحران ها و حوادث مختلف ایمن تر کنیم.

ایستگاه هواشناسی آستارا میزان بارش در شبانه روز گذشته را ۸.۵ میلیمتر، دمای هوا را ۱۰ درجه سانتیگراد و رطوبت آن را ۹۳ درصد اعلام و برای سه روز آینده، آسمانی ابری همراه با باران و باد شدید پیش بینی کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق پربارش ایران است.

برچسب‌ها آستارا میزان بارندگی تعیین حریم رودخانه فرمانداری آستارا بارندگی مدیریت بحران بارش باران حوادث لایروبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا میزان بارندگی تعیین حریم رودخانه فرمانداری آستارا بارندگی مدیریت بحران بارش باران حوادث لایروبی آستارا میزان بارندگی تعیین حریم رودخانه فرمانداری آستارا بارندگی مدیریت بحران بارش باران حوادث لایروبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ر حاشیه جلسه بررسی آسیب‌های وارد شده به شهرستان کاشان ناشی از سیلاب روز گذشته گفت:به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها اعلام شد که ارزیابی خسارت را انجام دهند، دستگاه‌های یادشده در مدت سه روز باید ارزیابی خود را ارائه کنند.

منصور شیشه فروش  افزود: عوامل امدادی ازجمله شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، آب و فاضلاب و تیم‌های مدیریت بحران در مناطق و دهیاری‌ها فعال بودند و از روز گذشته ۴ اردیبهشت تا پایان صبح امروز شبانه روزی خدمت رسانی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد:تخلیه آب از منازل مسکونی، معابر و مسیل‌ها در حال انجام است، باید علت بروز حادثه ریشه یابی شود تا از بروز حادثه‌های مشابه جلوگیری کنیم، این منطقه نیمه خشک و خشک و مستعد سیلاب است و شهرداری‌ها باید طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی را تهیه کرده و سیل بند‌ها تقویت شود و مسیل‌ها و آبراهه‌ها بازگشایی شود.

شیشه فروش گفت:در بحث جبران خسارت در بخش کشاورزی سیاست دولت این است که بیمه باید پرداخت کند چراکه سال گذشته هزارو۸۰۰ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزی در استان اصفهان پرداخت شد.

او افزود: صندوق خسارت ساختمان‌ها از حوادث طبیعی در کشور تاسیس شده و بنیاد مسکن موظف شد خانه‌های مسکونی که خسارت دیده اند را ثبت سامانه کرده تا صندوق یادشده جبران خسارت کند.

شیشه فروش تصریح کرد: در خصوص خسارت‌های وارد شده به تاسیسات زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی موظف شد بازسازی مسیر‌ها و راه‌ها را انجام دهد و خسارت‌ها به زیرساخت‌های شهری و روستایی را جمع بندی کند تا از منابع اعتباری دولت جبران خسارت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: بسته بودن مسیر طبیعی رودخانه‌ها از عوامل تشدید سیل است، با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها باید مقابله شود در مسیر رودخانه‌های گازرگاه و حیدر کاشان تصرفاتی در حریم رودخانه انجام شده و باید در ارزیابی تیم‌های ارزیاب تتاثیر این ساخت و ساز‌ها در تشدید سیل بررسی شود.

شیشه فروش گفت: اداره کل آب منطقه‌ای در استان و اداره امور آب در سطح شهرستان‌ها باید ساماندهی رودخانه‌ها را انجام دهد.

منبع : ایرنا



وی اظهار کرد: بارش‌های رگباری باران در مقطع کوتاه موجب شد سیلاب و گل و لای از چند حوزه رودخانه‌ای کاشان فعال شود و مسیر رودخانه‌های حیدر و گازرگاه به شکل خاص فعال و از حوزه آبریز قهرود و جوینان و حوزه آبریز پایین دست «دره» سیلاب وارد و در بلوار امام رضا (ع) و محله گازرگاه فین بزرگ و یزدآباد آب جاری شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان