Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی روز پنجشنبه در این زمینه گفت: جهانی‌سازی و محلی‌سازی، کمیت و کیفیت آموزش، اقتصاد دانش و تجاری‌سازی آموزش، فناوری‌های نوین آموزشی، برابری و اثربخشی آموزشی، فلسفه تعلیم و تربیت و تطبیق، مطالعات تطبیقی در روان‌شناسی از جمله محورهای اصلی این کنفرانس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس معدن‌دار همچنین مطالعات تطبیقی در تربیت معلم، مطالعات تطبیقی در آموزش و پرورش استثنائی، نظام آموزشی و روابط فرهنگی، سنجش علمی و تضمین کیفیت آموزش عالی، مطالعات تطبیقی در آموزش عالی، نظریه و روش‌شناسی در پژوهش‌های تطبیقی و مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی را از دیگر محورهای کنفرانس برشمرد.

وی با اشاره به دریافت ۲۷۰ مقاله از سوی دبیرخانه کنفرانس بیان کرد: همه این مقاله‌ها در قالب سخنرانی است که از میان آنها ۱۶۷ مورد پذیرفته شده و در مدت ۲ روز برگزاری کنفرانس ارایه خواهد شد.

دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی اضافه کرد: نگاهی به پژوهش و عمل برنامه درسی در ایران از دید تحولات بین‌الملل، اثرهای جهانی‌سازی بر کیفیت آموزش با حفظ ویژگی‌های بومی (مطالعه موردی نظام آموزشی دبی)، معرفی نظام آموزشی کانادا و ژاپن از لنز مطالعات تطبیقی آموزش در جست‌وجوی تغییر معطوف به تحول، سیاست‌های کلان آموزش عالی درس‌هایی از تجربه کشورهای پیشرفته و  مروری بر وضعیت آموزش و پرورش فنلاند در دوره ابتدایی از دیگر مقاله‌هایی است که ارایه می‌شود.

وی همچنین تحلیلی بر نظام آموزش در خانه در کشورهای پیشرفته آمریکا و کانادا، مطالعات ویدیویی تیمز در درس‌های ریاضی و علوم با عنوان بررسی تطبیقی در هفت کشور پیشرفته، بررسی تطبیقی مداخله‌های زودهنگام در ایران با کشورهای سوئد و آلمان، مطالعه تطبیقی آزمون‌های ورودی آموزش عالی ایران در مقایسه با ژاپن و چین با هدف بهینه‌سازی آزمون سراسری، تاملاتی تطبیقی، سیاستی بر موج سوم آموزش عالی بین‌المللی و مطالعه تطبیقی اصلاحات آموزشی در شرق و جنوب شرقی آسیا، چگونگی تربیت مدرس دانشگاه در آمریکا هم عنوان‌هایی است که در این کنفرانس بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه کاشان نیز در ادامه ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این کنفرانس گام اساسی برای برنامه‌ریزان نظام آموزشی کشور برداشته شود زیرا آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته و بسیار آسیب دیده است.

عباس زراعت تصریح کرد: شایسته ایران اسلامی نیست که دانش‌آموزان از مدرسه روگردان شوند؛ این مهم بیانگر آن است که نظام آموزش و پرورش خوب نیست و دانش‌آموزان از آن گریزان هستند.

وی تاکید کرد: نباید به آموزش و پرورش با دید مرجعی مصرف‌کننده نگاه کرد بلکه باید به عنوان سرمایه‌گذاری برای آینده کشور در نظر گرفته شود.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، در زمان حاضر نزدیک به ١۴ میلیون و ۶٠٠ هزار دانش آموز در بیش از ۱۰۷ هزار مدرسه بر اساس سیستم آموزشی ۶-۳-۳ به تحصیل اشتغال دارند.

نخستین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی آذر ۱۳۹۶ به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شده بود.

برچسب‌ها کنفرانس خبری کاشان وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنفرانس خبری کاشان وزارت آموزش و پرورش کنفرانس خبری کاشان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دهه سرآمدی آموزش دانشگاه اصفهان با شعار «آموزش الهام بخش، نیاز محور و اشتغال آفرین» از ۸ تا ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.


محمد فرامرزی افزود: اگرچه نسل دانشگاه‌ها تغییر کرده و به مهارت آفرینی روی آورده‌اند، اما کارکرد و فلسفه دانشگاه بر مبنای آموزش است.


وی با اشاره به چهار مقوله کلیدی دهه سرآمدی آموزش، گفت: دانشجو، منابع آموزشی، استاد و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه و زیرساخت و امکانات خوب از جمله این موارد است که این دهه از از ۸ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه برگزار می‌شود.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه اصفهان ۷۰۰ عضو هیئت علمی دارد، گفت: در مجموع ۸۰ نفر از بازنشستگان، سرآمدان آموزشی و … منتخبان این دوره هستند و در این بین ۲ نفر برای مرحله ملی و کشوری از بین اساتید معرفی می‌شوند.


وی افزود: رعایت افزایش کیفیت، آموزش، پژوهی، رعایت اخلاق حرفه‌ای، شاگرد پروری و … از معیار‌های امتیازدهی برای منتخبان است در مجموع باید ۴۰۰ امتیاز را دریافت کنند.


فرامرزی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در رتبه بندی IST، جز ۵ دانشگاه برتر است که در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و زیرساخت‌ها، بین‌المللی سازی و … ارزیابی می‌شود و این دانشگاه در حوزه بین‌المللی هم در سال ۲۰۲۳ حضور داشت.


وی افزود: ۱۷ دانشکده در دانشگاه اصفهان وجود دارد و ۱۷ هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۹ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی هستند و ۴۰۰ رشته تحصیلات تکمیلی و ۹۰ گروه آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود