Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، درباره رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ با بیان اینکه این رزمایش در منطقه‌ای به گستره ۴۱۶ هزار کیلومتر مربع در منطقه عمومی سمنان انجام خواهد شد، اظهار کرد: مرحله نخست این رزمایش شامل کشف و شناسایی اهدافی خواهد بود که توسط نیروی متخاصم برای ما به وجود خواهد آمد و در مرحله بعد نیز علاوه بر کشف و شناسایی، سامانه‌های حاضر در رزمایش با اهداف درگیر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این رزمایش، سخت ترین و واقعی‌ترین شرایط رزم را تمرین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما این است که در این رزمایش توانمندی رزم پدافند هوایی را که الان نوک حمله است، محک بزنیم تا اگر دشمن قصد تجاوز، حمله و حتی تخلفی نسبت به فضای آسمان کشورمان که جزو خطوط قرمز ماست داشته باشد، بتوانیم با آن مقابله کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: توصیه من به دشمنان این است که خود را در ورطه این آزمایش قرار ندهند چراکه ورود به این امتحان و ورود به فضای آسمان جمهوری اسلامی ایران همانطور که در گذشته نیز نشان داده شده است، جز خفت و خواری برای آنها، دستاوردی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش سلاح و سامانه‌های بومی و به روز دنیا به کارگیری شده که در لبه تکنولوژی پدافند هوایی دنیا قرار دارند. در این رزمایش از نیروهای جوان استفاده می‌کنیم که تجربه قدیمی‌های ما و تحرک و شادابی جوانان در هم آمیخته شده و پیش‌بینی می‌کنیم نتیجه آن، یک رزمایش بسیار خوب و موفق باشد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص شرایط ارزیابی و دیگر نیروهای شرکت کننده در این رزمایش، تصریح کرد: ما در این رزمایش از نیروی هوایی به عنوان نیروی متخاصم (نارنجی) استفاده می‌کنیم و از همه داوران هم خواسته‌ایم ما را به صورت واقعی مورد ارزیابی و محک قرار دهند که انشالله در آینده بتوانیم از همه توانمندی‌های خود در میدان رزم استفاده کنیم.

وی گفت: این رزمایش اولین رزمایش نیروی پدافند هوایی است که خردادماه امسال به عنوان یکی از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

امیر سرتیپ صباحی فرد در پایان خاطرنشان کرد: منطقه این رزمایش شبیه‌سازی منطقه عمومی خلیج فارس، به خصوص تنگه هرمز است؛ یعنی همه تجهیزات و سامانه‌هایی که ما برای کشف، شناسایی و درگیری در خلیج فارس و تنگه هرمز استفاده می‌کنیم در این میدان حاضر است.

۲۷۲۱۹

کد خبر 1323266

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح سهمیه بندی بنزین ایالات متحده آمریکا بنزین باشگاه پرسپولیس استان آذربایجان شرقی تجمعات اعتراضی لیگ برتر نوزدهم اینترنت فوتبال اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های نداجا برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

به گزارش تسنیم، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه برگزاری رژه روز ارتش، درخصوص وضعیت ماموریت ناوگروه‌های نداجا در آب‌های بین المللی اظهار داشت: ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

وی افزود: ما کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم و آماده‌ایم تا از کشتی‌های کشور‌های دیگر نیز حفاظت کنیم.

دریادار ایرانی در جمع خبرنگاران حاضر در رژه نیز با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: مدتهاست که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده و با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می‌زنند و آن حرف، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه یک قدرت واقعی و یک قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کنند.

دریادار ایرانی گفت: ان شاالله دولت‌های منطقه بیدار شوند و خواست مردم خود را انجام دهند و متوجه می‌شوند که ملت‌های خود چه می‌خواهند.

دیگر خبرها

  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • عبور دستاوردها و تجهیزات نیروی زمینی ارتش
  • پیام تبریک فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق به مناسبت روز ارتش
  • مجموعه پدافند هوایی متناسب با تهدیدات در حال ارتقا است