Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، ارتش ترکیه در حومه شهر عین العرب (کوبانی) واقع در شمال سوریه عملیات پهپادی انجام داد. در این عملیات هفت نفر جان خود را از دست دادند.

وزارت دفاع ترکیه امروز پنجشنبه با انتشار توئیتی اطلاع داد که این افراد از اعضای یگان های مدافع خلق (ی. پ.گ) و حزب کارگران کردستان (پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک) بودند که پس از عملیات شناسایی به وسیله پهپادهای ارتش ترکیه مورد هدف قرار گرفتند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز روز گذشته گزارش داد که ترکیه در حمله پهپادی به روستای «قرنفل» در غرب شهر «تل ابیض» در حومه شمالی رقه، محله های مسکونی را بمباران کرده که در پی آن ۵ تن از غیرنظامیان منطقه جان خود را از دست دادند.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای راس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی، در سوچی روسیه در تاریخ ۳۰ مهر به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کُرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.

کد خبر 4777585

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه سوریه عین العرب رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا فلسطین سوریه عراق ترکیه روسیه ایران دونالد ترامپ لبنان بولیوی فرانسه استیضاح ترامپ ایوو مورالس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند

زلزله‌ای به قدرت ۵.۶ ریشتر استان «توکات» در شمال ترکیه را لرزاند و تیم‎‌های امدادی راهی منطقه شده‌اند.

به گزارش شفقنا، اداره مدیریت حوادث و فوریت‌های ترکیه (AFAD) اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر روز پنجشنبه ساعت ۱۸:۱۱ به وقت محلی استان توکات در شمال ترکیه را لرزاند. عمق زمین لرزه ۵.۹ کیلومتر اعلام شده و گزارش‌های اولیه از وارد آمدن خسارت به برخی مدارس و مساجد حکایت دارد.

همچنین پس لرزه‌ها نیز همچنان ادامه دارد و بسیاری از مردم منطقه از بیم تکرار زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ۶ فوریه ۲۰۲۳ (۱۷ بهمن ۱۴۰۱) به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند. زلزله مهیبی که به یک فاجعه تاریخی در ترکیه تبدیل شد و مجموعا در جنوب ترکیه و شمال سوریه بیش از ۵۹٬۰۰۰ نفر کشته و ۱۲۱٬۷۰۴ نفر زخمی به جا گذاشت.

دیگر خبرها

  • حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و ۶ مجروح
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • عملیات وعده صادق موازنه قدرت نظامی در منطقه را تثبیت کرد