Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار دنیای فوتبال را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، فدراسیون فوتبال اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد لوئیس انریکه که اخیراً دوباره به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال اسپانیا انتخاب شد، 27 نوامبر (چهارشنبه 6 آذر) جلسه معارفه‌ دارد و در همین روز در ساعت 11:30 به وقت محلی مادرید با حضور در کنفرانس خبری پاسخگوی پرسش‌های رسانه‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال اسپانیا روز سه‌شنبه، درست یک روز پس از برتری 5 بر صفر تیم ملی اسپانیا در بازی تشریفاتی مرحله انتخابی یورو 2020 مقابل رومانی، به طور رسمی اعلام کرد لوئیس انریکه دوباره به عنوان سرمربی ماتادورها انتخاب شده است. پس از بازی با رومانی بود که روبرت مورنو با بازیکنانش خداحافظی و از سمت سرمربیگری لاروخا کنار کشیده بود. انریکه که دوران موفقی را در بارسلونا بین سال‌های 2014 تا 2017 داشت و این تیم را به 2 قهرمانی در لالیگا، 3قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها رساند، در سال 2018 هدایت تیم ملی اسپانیا را برعهده گرفت، اما پس از 11 ماه حضور روی نیمکت این تیم (در پایان خرداد ماه) بنابه دلایل شخصی که بعداً بیماری فرزندش عنوان شد از سمت سرمربیگری لاروخا کنار کشید و جایش را به مورنو داد. او در هفته اول شهریور ماه  با انتشار پیامی اعلام کرد دختر 9 ساله‌اش که مدت‌ها با بیماری سرطان دست به گریبان بود، درگذشته است.

- سیدبندی یورو 2020 مشخص شد و پرتغال در سید سوم قرار گرفت. این موضوع باعث تعجب روبرتو مانچینی شده است. ضمنا سرمربی تیم ملی ایتالیا به مویزه کین هشدار داد با ادامه نیمکت نشینی در اورتون، این بازیکن شانس زیادی برای حضور در یورو 2020 نخواهد داشت. مانچینی در مصاحبه ای با رای اسپورت گفت: در مورد سیدبندی یورو 2020، قرار گرفتن تیم ملی پرتغال در سید 3 عجیب و غیرمنطقی است. آنها در بین بهترین تیم های اروپا هستند و مدافع عنوان قهرمانی یورو محسوب می شوند. با این حال سیدبندی تیم ها بر اساس عملکرد آنها در مرحله مقدماتی است و فقط 6 تیم در سید نخست قرار دارند. بنابراین طبیعی است که برخی از تیم ها در سیدهای 2 و 3 قرار بگیرند.
مویزه کین از زمان انتقال به اورتون، وضعیت خوبی در انگلستان ندارد و جایگاه خود در تیم ملی ایتالیا را نیز از دست داده است. مانچینی در مورد او گفت: امیدوارم کین، باشگاهی پیدا کند که بتواند به طور منظم بازی کند. او باید به طور دائم بازی کند و اگر اینطور شود، می تواند با ما به یورو 2020 بیاید. در غیراینصورت باید صبر کنیم و ببینیم تا ماه می چه پیش می آید.

- سران روسونری علاوه بر مذاکره با مینو رایولا در مورد تمدید قرارداد جانلوییجی دوناروما و انتقال زلاتان ابراهیموویچ به میلان، با ژرژ مندس دیگر سوپرایجنت مشهور دنیای فوتبال نیز مذاکراتی داشتند. به نقل از گاتزتا دلو اسپورت؛ علاوه بر مذاکره با رایولا، صحبت هایی میان بوبان با ژرژ مندس رد و بدل شده است. بوبان ناهار دیروز ظهر را همراه با مندس صرف کرده است. مندس مدیر برنامه های بازیکنان بزرگی چون کریستیانو رونالدو و برناردو سیلوا است. آنخل دی ماریا، هامس رودریگز، روبن دیاز و روبن نوس دیگر موکلان مندس هستند. هر 4 بازیکن ممکن است محور مذاکرات اخیر بوبان و این سوپرایجنت پرتغالی بوده باشند.

- در حالی که جدایی زلاتان ابراهیموویچ از لس آنجلس گلکسی قطعی شده است، شایعات در مورد مقصد بعدی این فوق ستاره سوئدی شدت گرفته است. امروز رسما مذاکره میان مینو رایولا و باشگاه میلان آغاز شد. موضوع بحث فقط تمدید قرارداد جانلوییجی دوناروما نبود، بلکه محور اصلی مذاکرات، بازگشت زلاتان به سن سیرو بود. مدیران میلان قصد دارند اول از تمایل زلاتان مطمئن شوند تا در روزهای آتی، مذاکرات را به مراحل پیشرفته برسانند. در حال حاضر گرچه خواسته های ابراهیموویچ بسیار بالاست اما میلان تمایل دارد قراردادی 18 ماهه به این مهاجم ارائه کند. در حالی که امضای قرارداد مراحل خاص خودش را دارد، هم موسسه الیوت و هم زلاتان تلاش خواهند کرد این همکاری صورت بگیرد. در حال حاضر اعداد و ارقام مطرح شده بالا هستند اما می توان منتظر تحولات در آینده بود.

- آنتونیو کاسانو معتقد است در کورس فتح اسکودتوی 2019/20، اینتر با غلبه بر یوونتوس، قهرمان سری آ خواهد شد. کاسانو در مصاحبه ای با لا ریپابلیکا؛ گفت: اینتر قهرمان اسکودتو می شود. تیم کونته مرا به یاد اولین فصل او در یوونتوس می اندازد. در آن فصل، من در میلان بودم و اسکودتو را به آنها واگذار کردیم. اگر اینتر به همین شکل به تعقیب یوونتوس بپردازد، یووه سرانجام امتیازاتی از دست خواهد داد و کونته اسکودتو را بالای سر خواهد برد. البته یوونتوس همچنان به اندازه کافی برای قهرمانی مجدد در سری آ، قوی است. آنها عملا دو تیم کامل در اختیار دارند و همچنان از رقابتی ترین و کامل ترین ترکیب در ایتالیا برخوردار هستند. از یک مایلی می توانید تشخیص بدهید که یوونتوس در آرزوی فتح لیگ قهرمانان اروپا است.
آینده من؟ اخیرا دوره مدیریت ورزشی را تمام کردم. به نظرم شایسته ترین مدیر ورزشی ایتالیا، والتر ساباتینی است. اگر مدیری با صلاحیت او و آرامش آسیلیو وجود داشته باشد، قطعا کامل ترین مدیر ورزشی خواهد شد.

- درخشش نیکولو زانیولو در رم، همراه با تیم ملی ایتالیا نیز ادامه داشت. او در جریان برد 9-1 ایتالیا مقابل ارمنستان، دو گل به ثمر رساند تا بیش از پیش ارزش های خود را ثابت کند. در این شرایط، کلودیو رانیری به کاهش فشارها روی زانیولو فکر می کند و اعلام کرد ستاره جوان جالوروسی، وارث فرانچسکو توتی نیست.
رانیری در مصاحبه ای با کوریره دلو اسپورت گفت: زانیولو وارث و جانشین توتی نیست اما او بازیکن فوق العاده ای است و می تواند به قهرمان بزرگی تبدیل شود. فصل گذشته چند ماه مربی او بودم اما واقعیت این است که در مقطع مناسبی آنجا نبودم. منتظر پیشرفت زانیولو ماندم و او نشان داد که بازی به بازی رشد می کند چراکه استعدادی ذاتی دارد.

- با اخراج مائوریسیو پوچتینو از تاتنهام، ژوزه مورینیو به عنوان جانشین او معرفی شد. برکناری پوچتینو از سوی تاتنهام برای این باشگاه بدون هزینه نبوده است. به نقل از سان؛ با توجه به اینکه قرارداد پوچتینو با تاتنهام تا سال 2023 معتبر است، این باشگاه باید تا پایان قرارداد، دستمزد این مربی را بپردازد (درصورتیکه پوچتینو تا سال 2023 تحت قرارداد با اسپرز باقی بماند و درخواستی مبنی بر فسخ قرارداد با تاتنهام برای همکاری با باشگاه جدیدی ارائه نکند) یا به صورت توافقی با پرداخت مبلغی به عنوان غرامت، رضایت پوچتینو را جلب کند. ظاهرا توافقی میان این باشگاه لندنی و پوچتینو حاصل شده است. تاتنهام  به نوعی به عنوان غرامت، با پرداخت 20 میلیون یورو رضایت سرمربی آرژانتینی را جلب کرده است. لازم به ذکر دنیل لروی با ژوزه مورینیو قراردادی مشابه با پوچتینو تا سال 2023 امضا کرده است تا نشان دهد باشگاه او از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی به سر می برد.

- لوک شاو، آکسل توانزبه و نمانیا ماتیچ به تمرینات منچستریونایتد برگشتند. به گزارش دیلی میل، در حالی که ماتیچ و توانزبه بالغ بر یکماه است غایب بوده‌اند، لوک شاو پس از بازی سوم فصل به دلیل مشکلی از ناحیه همسترینگ، در تمرینات حضور نداشت. این سه نفر امروز در کمپ تمرینی Aon به هم تیمی‌های خود ملحق شدند، هر چند که به دلیل بازگشت تدریجی بازیکنان از مسابقات ملی، شمار شرکت کنندگان اندک بود. مصدومیت اسکات مک تومینای قبل از تعطیلات ملی، خبر بدی برای شیاطین سرخ بود ولی با توجه به غیبت این بازیکن در تمرین امروز، بازگشت ماتیچ اهمیت زیادی داشت. اریک بایی، تیموتی فوسو منساه (زانو) و دیگو دالوت هم به صورت انفرادی تمرین کردند ولی آماده پیوستن به تمرینات گروهی نبودند. گفتنی است اشلی یانگ پس از غیبت در بازی گذشته به دلیل محرومیت، می‌تواند در هفته سیزدهم به میدان برود.

- خیلی وقت است که بازیکن ولزی به کابوس شب های زیدان تبدیل شده است، و از وقتی که رئال مادرید در تابستان موفق به فروش بیل نشد، زیدان با ادامه حضور او کنار آمد و با رفتاری حرفه ای، زمانی که مصدوم نبود، از وی استفاده می کرد. به گزارش مارکا، اما حالا زیدان از رفتار های مضحک و عجیب و غریب بیل خسته شده و تصمیم گرفته واکنشی به این رفتار ها نشان ندهد. آخرین قسمت از داستان های جنجالی بیل، نوشته ای بود که روی پرچم تیم ملی ولز در جشن صعود به یورو 2020 به چشم می خورد:
به ترتیب، ولز، گلف، رئال مادرید.
اما بیل از سوی کادر فنی تنبیه نخواهد شد. وقتی به مادرید برگردد، مثل سایر بازیکنان از او هم استقبال خواهد شد و مربی با او دست داده و صعود به رقابت های یورو 2020 را تبریک خواهد گفت و تا زمانی که مصدوم نشود، با تیم تمرین خواهد کرد. زیدان در ترکیب خود اتحاد می خواهد، و می داند که مشکلات درونی می تواند مانع موفقیت تیم شود، و از طرفی می داند که بیل از لحاظ ورزشی چقدر مفید می تواند باشد.

- طی روزهای اخیر گزارش های منتشره حاکی از این بود که آلف اینگی هالند پدر ارلینگ قصد دارد پسرش راهی منچستریونایتد شود. اما بیلد گزارش می دهد که اینگی هالند برخلاف اخبار منتشر شده، علاقه مند است پسرش به جای نقل مکان به یک باشگاه بزرگ اروپایی، راهی یک باشگاه در حال پیشرفت اروپایی شود. وی ترجیح می دهد به جای اینکه پسرش نیمکت نشین بازیکنان دیگر شود، به طور مرتب به میدان رود. انتقال این مهاجم 19 ساله به لایپزیش می تواند یکی از گزینه های جذاب پیش رو باشد. با توجه به اینکه لایپزیش و سالزبورگ هر دو تحت مالکیت یک شرکت هستند، باشگاه آلمانی می تواند با مبلغ 27 میلیون پوند و خیلی کمتر از مبلغ پیشنهادی منچستریونایتد، وی را جذب نماید.
مارکوس کروشه مدیر ورزشی لایپزیش در این خصوص به اشپورت بیلد گفت: او بازیکن بسیار خوبی است، که هم در لیگ اتریش و هم در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. البته نام وی را برای تابستان آینده در نظر خواهیم داشت.

- بر اساس آخرین اخبار، امکان دارد محمد صلاح و اندی رابرتسون قادر به همراهی لیورپول در هفته سیزدهم لیگ برتر نباشند. به گزارش اسکای اسپورتس، مصدومیت مچ پای صلاح باعث شد تا او نتواند مصر را در مسابقات ملی همراهی کند. آسیب دیدگی مشابه رابرتسون باعث شد تا او هم از لیست اسکاتلند خط بخورد. شاگردان یورگن کلوپ از ساعت 18:30 یکشنبه 2 آذر، در ورزشگاه سلهرست پارک مهمان کریستال پالاس رده دوازدهمی خواهند بود. قرمزها هم اکنون با اختلافی 8 امتیازی نسبت به لسترسیتی و چلسی، صدرنشین لیگ برتر هستند.

- روبرتو مورنو در شرایطی تیم ملی اسپانیا را ترک می کند که هیچ باختی را با این تیم تجربه نکرد. او به عنوان سرمربی موقت، هدایت تیم را برعهده گرفت و در شرایطی آنجا را ترک می کند که اسپانیا به راحتی سهمیه حضور در یورو 2020 را به دست آورده است. به گزارش موندو دپورتیوو، حالا لوئیز انریکه دوباره سرمربی تیم ملی اسپانیاست. مورنو به مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا اطلاع داده بود که انریکه می خواهد به سمت قبلی اش برگردد. او قبلا هم گفته بود که اگر انریکه بخواهد برگردد راه را برای این مربی باسابقه باز خواهد کرد چون دوستی مهم تر از همه چیز است. گفته می شود او با چشمانی اشک آلود با تیم ملی اسپانیا وداع کرده است. شکی نیست که باید عملکرد مورنو را به عنوان یک مربی بررسی کرد. او اعتماد به نفس بالایی دارد و به کارش در لاروخا نمره 10 از 10 داده بود. تیم او 7بار دروازه مالت را باز کرد و 5گل به رومانی زد. اسپانیای او چهره های جدیدی داشت و فوتبال تهاجمی ارائه می کرد. او در مصاحبه های مختلفش از انریکه به عنوان یک معلم و از گواردیولا به عنوان یک مرجع یاد کرده است. در ضمن مورنو بارها به ستایش از عملکرد پوچتینو و کلوپ پرداخته است. و همین طور سیمئونه را از این نظر ستوده که به خوبی می تواند بازیکنان را متقاعد کند دقیقا طبق برنامه اش در زمین بازی کنند.
در مورد لیونل مسی، مورنو از تعبیر "بهترین بازیکن تاریخ" استفاده کرد و همیشه گفت "نمی توان این بازیکن را مربیگری کرد چون او خود فوتبال و جوهره این ورزش است." مورنو وقتی سرمربیگری تیم ملی اسپانیا را برعهده گرفت گفت کار زیدان و والورده در رئال مادرید و بارسلونا به مراتب سخت تر از مربیگری در تیم ملی است. حالا او می تواند یک گزینه خوب برای باشگاه هایی باشد که به دنبال یک مربی جدید هستند. البته مورنو تجربه زیادی به عنوان سرمربی ندارد و بیشتر به عنوان یک کمک مربی شناخته می شود. اما اگر والورده از بارسلونا برود، مطمئنا او هم در کنار کومان یکی از گزینه های حضور روی نیمکت مربیگری بارسلونا خواهد بود.

- انتشار اخبار و گزارشهای رسانه‌ای مبنی بر اینکه پیر امریک اوبامیانگ، ستاره باشگاه آرسنال قصد ترک این باشگاه لندنی را دارد بیش از هر چیز توجه باشگاه بارسلونا را برانگیخته و این باشگاه کاتالان مترصد است تا بعد از اطمینان از این اخبار، بلافاصله وارد عمل شده و ستاره آرسنال را راهی نوکمپ کند. در این شکی نیست که بارسلونا به دنبال تقویت خط تهاجمی خود است و به این منظور پیش از این لائوتارو مارتینز، ستاره آرژانتینی اینترمیلان را هدف گرفته است. ولی با این اخبار جدید به نظر می‌رسد که احتمال پیوستن اوبامیانگ، مهاجم گابنی آرسنال به بلوگرانا هم وجود دارد. ملحق شدن مارتینز و اوبامینگ به بارسلونا برای این تیم ایده‌آل‌ترین سناریوی ممکن است.
نشریه فرانسوی 10SPORT با اعلام این خبر مدعی شد که اوبامیانگ خواهان تمدید قراردادش با باشگاه آرسنال نیست و به این باشگاه لندنی اعلام کرده که خواهان ترک باشگاه است. قرارداد اوبامیانگ با توپچی‌ها در تابستان 2021 به پایان می‌رسد. بر اساس این گزارش فرانسوی، اوبامیانگ معتقد است شرایط فعلی باشگاه آرسنال آن چیزی نیست که او انتظار داشته و او تمایل دارد در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. آرسنال برای متقاعد کردن این مهاجم 30 ساله تلاش خواهد کرد تا او را در امیریتس نگه دارد ولی در صورتیکه در این راه موفق نشود، اوبامیانگ از ژانویه 2021 آزاد خواهد بود تا با باشگاه‌های دیگر مذاکره کند و در تابستان آن سال هم می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد، آرسنال را ترک کند. اوبامیانگ از زمان پیوستن به آرسنال برای این تیم بازیهای درخشانی انجام داده و در 79 بازی با پیراهن توپچی‌ها 50 گل به ثمر رسانده و 12 پاس گل داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بارسلونا آرسنال شاو ماتیچ منچستریونایتد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشت ملی پوشان استقلال به تمرینات مشخص شد

از جمع چهار ملی پوش استقلال، این بار کاپیتان سیدحسین حسینی درون دروازه تیم ملی ایران ایستاد و در شب پیروزی تیم ملی کلین شیت کرد.

 جلال الدین ماشاریپوف نیز با بازوبند کاپیتانی ازبکستان در شب پیروزی تیم ملی کشورش مقابل هنگ کنگ، باز هم یک گل ساخت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد در پی تقویت خط دفاع با جرد برنتویت
  • بازگشت یک ستاره به تمرینات پرسپولیس
  • بازگشت ترنت الکساندر آرنولد به میادین در بازی با منچستریونایتد
  • کوین دی بروین به دیدار با آرسنال می‌رسد؛ احتمال غیبت دو ستاره گواردیولا
  • نکونام و استقلالی‌ها در انتظار بازگشت 4 ستاره
  • زمان بازگشت ملی پوشان استقلال به تمرینات مشخص شد
  • بازگشت نیمار به بارسلونا؟
  • انتقاد دشان از ستاره آرسنال: کارهایش را دوست ندارم!
  • خصومت شخصی دو اسطوره با رونالدو | لقب زشتی که بعد از ظهور کریس به فوق ستاره داده شد!
  • برای بارسلونا رقیب پیدا شد: علاقه آرسنال به خرید ژائو کانسلو