Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نویدادهم در آیین افتتاح کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی که پنج شنبه ۳۰ آبان در دانشگاه کاشان آغاز شد، اظهار داشت:یکی از مهمترین مباحثی که هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی به یک چالش تبدیل شده است هویت ایرانی در عصر جهانی شدن است.

سن کودکی و نوجوانی بهترین سن برای هویت یابی

وی با اشاره به اینکه سن کودکی و نوجوانی بهترین سن برای هویت یابی است، ابراز داشت: نقش آموزش و پرورش در شکل دادن به این هویت در کودکان و نوجوانان ایرانی و پرورش هویت ایرانی اسلامی در آنان غیرقابل انکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه از نگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از وظائف این وزارتخانه تکوین و تعالی پیوسته هویت در دانش آموزان است، تصریح کرد: در عصر جهانی شدن که در آن فشردگی زمین و زمان وجود دارد باید از تمام ظرفیت ها برای جلوگیری از سرزمین زدائی در فرهنگ استفاده کرد.

وی با اشاره به اندیشه دینی در هویت یابی و هویت شناختی افزود: در این حوزه باید مجموعه ای از بینش ها، باورها، گرایش ها و همچنین اعمال و صفات آدمی برای شناخت هویت مورد مطالعه قرار گیرد.

پیشینه تاریخی، خط و زبان از جمله عناصر تشکیل دهنده هویت ملی است

نویدادهم با بیان اینکه پیشینه تاریخی، خط و زبان از جمله عناصری هستند که هویت ملی را شکل می دهد، بیان داشت: هویت ما ایرانی ها چهار بُعد دارد که هویت قومی و محلی یکی از این ابعاد است.

وی با اشاره به دیگر ابعاد هویت ملی ایرانیان اظهار داشت: بُعد ایرانی بودن با حدود هفت تا ۱۱ هزار سال زندگی در این سرزمین، بُعد اسلامی بودن و همچنین بُعد جهانی شدن در عصر حاضر دیگر ابعاد هویت ایرانیان را تشکیل می دهد.

امکان رشد هویت در جامعه و اجتماع است

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه رشد هویت نمی تواند صرفا به عنوان یک فرایند فردیت گرا مورد توجه قرار بگیرد، ابراز داشت: رشد هویت باید در جامعه و اجتماع اتفاق افتد.

وی با اشاره به اینکه اگر هویت مورد توجه قرار نگیرد باعث خودشیفتگی افراطی می شود، ابراز داشت: خودشیفتگی افراطی هم منجر به نژادپرستی و دیگر ستیزی می شود که مورد تائید هیچ فرد یا جامعه ای نیست.

نویدادهم با بیان اینکه قبل از انقلاب با افراط حکومت تاکید زیادی بر ایرانی بودن جامعه صورت می گرفت، تصریح کرد: بعد از انقلاب نیز عده ای با افراط بر اسلامیت به نوبه خود قصد داشتند هویت جامعه ایرانی را از بعد ملی آن دور کنند که هیچ کدام از این دو دسته موفق نشدند و نخواهند شد.

تفکر «تقی زاده ها» مورد پذیرش جامعه ایرانی قرار نمی گیرد

وی ضمن نکوهش عده ای مبنی بر تعریف غلط از جهانی شدن تصریح کرد: در حوزه جهانی شدن هم عده ای با تفکر «تقی زاده ها» سعی در وابستگی کامل ایران به غرب را داشتند که مورد پذیرش جامعه ایرانی قرار نگرفت و نخواهد گرفت.

استراتژی موثر برای جهانی شدن تعامل آگاهانه و هوشمندانه با هویت جهانی است

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در رابطه با جهانی شدن عدم پذیرش کامل و یا پذیرش کامل هر دو اشتباه است، افزود: استراتژی موثر در این حوزه باید تعامل آگاهانه و هوشمندانه با هویت جهانی باشد.

کد خبر 4777582

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش هویت ایرانی جهانی شدن بوشهر شهرکرد ایلام بارش برف قزوین گرگان شیراز قیمت بنزین بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی زلزله بیرجند سفر استانی راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، کمبود معلم را نتیجه ناترازی در سال‌های گذشته برشمرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حسین مولوی پیش از ظهر امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمبود معلم در سال گذشته به این دلیل بود که در هشت سال اخیر، سه هزار نیرو جذب شده و این موضوع موجب شد نظام آموزشی با کمبود معلم مواجه شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دانشگاه تربیت معلم ۲۵ هزار ورودی داشته است، افزود: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، فرهنگیان مورد اعتماد اقشار مختلف جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: نقش معلم همواره در جامعه برجسته و پذیرفته شده است، در صورتی که بخواهیم آینده درخشانی را برای کشور و جامعه رقم بزنیم باید نقش خطیر آموزش و پرورش را در توسعه امیدآفرینی در جامعه به درستی نهادینه کنیم.

مولوی کمبود معلم را نتیجه ناترازی در سال‌های گذشته برشمرد و گفت: امسال با وجود بازنشستگی معلمان، کمبود در این حوزه در استان مرکزی نداریم.

وی ادامه داد: استخدام معلم امسال زودتر از موعد انجام شده و تا پایان خرداد ماه به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: در صورتی که معلم‌های حق‌التدریس به نظام آموزشی اضافه شوند، بخش زیادی از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

مولوی، از اجرای ویژه برنامه بزرگداشت مقام معلم در ۱۵ منطقه آموزشی این استان خبر داد و گفت: برگزاری آئین معلمان ماندگار در استان مرکزی در نظر گرفته شده است و شهروندان می‌توانند با ورود به سامانه، معلم نمونه مدنظر خود را انتخاب کنند و در نهایت از ۱۰ معلم نمونه در استان مرکزی قدردانی می‌شود.

وی اضافه کرد: از ۴۵ معلم نمونه منطقه‌ای و سه معلم استانی در این هفته قدردانی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: هفته بزرگداشت مقام معلم به صورت خودجوش و مردمی در تمام مدارس استان توسط دانش‌آموزان و اولیا برگزار و همچنین جشنواره مدرسه صمصامی به عنوان مدرسه با قدمت در استان برگزار می‌شود.

مولوی از دیدار ۴۵ نفر از فرهنگیان استان با مقام معظم رهبری و دیدار با رئیس جمهوری خبر داد و گفت: نواختن شدن زنگ سپاس معلم، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و برگزاری شورای آموزش و پرورش ویژه گرامیداشت روز معلم از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در استان مرکزی است.

کد خبر 747922

دیگر خبرها

  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی