Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:40:11 GMT

چهار طرح منابع طبیعی در تاکستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۵۸۶

چهار طرح منابع طبیعی در تاکستان اجرا می‌شود

محمد محمدی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تاکستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با موضوعات آبخیزداری و بیولوژیک به ارزش ۵۵ میلیارد ریال در این شهرستان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

وی، نبود پیمانکاران دارای صلاحیت را از عمده موانع اجرای طرح‌های آبخیزداری دانست و اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تنها ۲ قرارداد به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری منعقد شده که متاسفانه به دلیل نبودن پیمانکاران با صلاحیت، درحال گذراندن ماده ۴۶ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های بیولوژیک در این شهرستان را پنج میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: ۲ طرح بذرپاشی و درختکاری مراتع هر یک به ارزش ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تا پایان سال جاری اجرایی می‌شوند.

محمدی، کنترل سیلاب و جلوگیری از مخاطرات طبیعی را عمده اهداف طرح‌های آبخیزداری دانست و یادآور شد: با توجه به مخاطرات سیلاب و خطراتی که در حواشی رودخانه‌ها وجود دارد، لازم است که با اجرای طرح‌های آبخیزداری از خطرات احتمالی سیلاب جلوگیری کرد.

شهرستان تاکستان در فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز استان قزوین قرار دارد.

برچسب‌ها تاکستان سیلاب منابع طبیعی آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاکستان سیلاب منابع طبیعی آبخیزداری تاکستان سیلاب منابع طبیعی آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مرتع داری و بیابان، زراعت و باغبانی، فنی و مهندسی، گیاه پزشکی، آفات و بیماری‌های گیاهان، اقتصادی و اجتماعی است.
گودرزی افزود: افزایش بهره وری و راندمان در نهاده‌های بخش کشاورزی، افزایش نفوذ دانش در بخش کشاورزی و انتقال این دستاورد‌ها به بهره برداران را از اهداف و مولفه‌های اصلی این مرکز دانست که از طریق دستورالعمل و مقاله‌های تروریجی و روز مزرعه انتقال می‌یابد.
او حضور محققان در مزرعه و حضور در مراکز خدمات کشاورزی و آموزش بهره برداران را از برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر روز آموزش‌های مهارتی بخش کشاورزی را فرا گرفتند و در این راستا رتبه سوم کشور را کسب کردیم.
مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با پنج ایستگاه تحقیقاتی، ۹ آزمایشگاه تخصصی، دو پردیس تحقیقاتی و کشاورزی، هفت مجموعه بزرگ شامل (انار، لوبیا، گل محمدی، گیاهان دارویی، آویشن، صنوبر و پسته) و ۳۴ پژوهشگر بستر لازم را برای انجام طرح‌های تحقیقاتی فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی