Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@11:37:00 GMT

خدمت رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه عرضه شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۵۸۹

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، امکان فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف (پویا ) برای کارت های برداشت از حساب مشتری (انواع رفاه کارت های همراه) میسر شد. این رمزها فقط یکبار و برای 120 ثانیه اعتبار دارد، از این رو امنیت تراکنش ها را افزایش می دهد.

بر اساس ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رمز دوم یکبار مصرف در همه بانک ها از نیمه دی ماه سالجاری برای تمامی تراکنش های بدون حضور کارت به صورت اجباری، اجرایی خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی های استفاده از رمز پویا، کاهش مخاطرات امنیتی در هنگام انجام تراکنش های مالی بدون حضور توسط مشتریان، افزایش ضریب امنیت دارندگان رفاه کارت، ارتقاء امنیت پرداخت و کاهش احتمال سوء استفاده سودجویان از کارت های بانک رفاه در تراکنش های بدون حضور است.

گفتنی است، فعال سازی رمز دوم پویا در بانک رفاه تنها از طریق دستگاه های خودپرداز بانک رفاه و با استفاده از کارت مورد نظر مشتریان بانک قابل انجام است و اعلام هرگونه اقدامی غیر از آن جعلی و در جهت سرقت اطلاعات کارت بانکی مشتریان است. 

همچنین یادآوری می شود، برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف (پویا )لازم نیست اطلاعات حساس کارت مثل رمز دوم و CVV2 را در هیچ سایت اینترنتی و یا درگاه بانکی وارد کنید.

مشتریان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پورتال بانک به نشانی https://www.refah-bank.ir مراجعه و یا با شماره 8525-021 مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه (فراد) تماس حاصل کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دی ماه روابط عمومی امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند

در حال حاضر، ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش این طرح قرار دارند. تعداد بانک ‌های این طرح در حال افزایش است و به زودی تمامی بانک ‌های کشور به آن ملحق خواهند شد. طرح «کهربا» تحولی نوین در نظام پرداخت کشور است که می‌ تواند به نفع مصرف‌کنندگان و فعالان اقتصادی باشد.

تلفن همراه، جایگزین کارت ‌های بانکی فیزیکی 

به گزارش عرشه آنلاین، طبق گفته های بانک مرکزی در مورد طرح «کهربا»، مشتریان شبکه بانکی می ‌توانند کارت بانکی فیزیکی خود را در برنامه ‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه تعریف کنند.

نسخه الکترونیکی ایمن کارت ‌های بانکی جایگزین کارت ‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌ های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استانداردهای روز خواهد شد. در ضمن انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت ‌های بانکی امکان‌ پذیر می ‌شود.

مزایای طرح حذف کارت های بانکی فیزیکی 

امنیت: نسخه ‌های الکترونیکی کارت ‌های بانکی از امنیت بالاتری نسبت به کارت‌ های فیزیکی برخوردار هستند.

راحتی: با استفاده از نسخه‌ های الکترونیکی کارت ‌های بانکی، نیازی به همراه داشتن کارت‌ های فیزیکی نخواهد بود.

بهداشت: در شرایط کنونی که بیماری‌ های واگیردار همچنان شیوع دارند، استفاده از نسخه‌ های الکترونیکی کارت‌ های بانکی می‌ تواند به حفظ بهداشت کمک کند.

رایگان: این موضوع برای مردم هزینه خاصی ایجاد نمی کند بلکه طرح «کهربا» با حذف کارت های بانکی فیزیکی، هزینه‌ های مردم برای دریافت و تعویض کارت های فیزیکی را کاهش می دهد

جزئیات و نحوه جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد. 

  طبق اعلام معاون فناوری‌های نوین بانک‌مرکزی، امکان پرداخت پول از طریق موبایل به جای استفاده از کارت (NFC) در کشور عملیاتی شده است و در حال حاضر پنج بانک به این شبکه پیوسته‌اند.

از مهر ماه سال گذشته مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اطلاعاتی درخصوص پروژه کهربا ارائه داده و اعلام کرده بود: طرح کارت هوشمند همراه بانکی ( کهربا ) که به "تراکنش‎های حضوری بدون کارت" معروف هستند با هدف ارتقای استانداردهای امنیتی به شبکه پرداخت کشور متصل می شود.

وی هدف‎گذاری اصلی این پروژه را ارتقای استانداردهای امنیتی شبکه پرداخت کشور و کارت های بانکی عنوان کرد و افزود: در این روش باتوجه به عدم نیاز به حضور فیزیکی کارت در زمان انجام تراکنش‎های حضوری، مخاطره کپی شدن کارت بانکی تقریباً از بین می ‎رود.

وی با بیان اینکه امنیت پرداخت با اخذ اثر انگشت مشتری طی چندین مرحله روی برنامک هوشمند تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می یابد، ‌تصریح کرد: علاوه بر این تراکنش نیز از آخرین استاندارهای امنیتی روز برخوردار است و روی برنامک هوشمند چندین کارت به صورت الکترونیکی و غیرحضوری امکان استفاده دارد، این ویژگی ها موجب جذابیت هرچه بیشتر این روش پرداخت می شود.

در عین حال باتوجه به افزایش ایمنی که اتفاق می افتد، این امکان فراهم است که مشتری خود انتخاب کند که تراکنش از مبلغی پایین تر بدون رمز کارت و تنها با اثر انگشت خود مشتری انجام شود.

مقام مسئول بانک مرکزی درخصوص چگونگی و روند انجام تراکنش با این شیوه خاطرنشان کرد: در پروژه کهربا مشتریان یک بار نسبت به فعالسازی و نصب یکی از برنامک های حوزه پرداخت اقدام کرده، کارت های بانکی خود را بر روی این برنامک ثبت می کنند و البته این کار تنها یک بار انجام می شود.

سپس در هر تراکنش خرید، مشابه تراکنش های خرید کارتی دیگر، بر روی پایانه فروشگاهی مبلغ تراکنش درج می شود، بعد از تأیید مبلغ توسط پذیرنده، تلفن همراه هوشمند که کارت بر روی آن ثبت شده است به صورت غیرتماسی در کنار پایانه قرار می گیرد و بلافاصله عملیات تأیید تراکنش آغاز می شود و رسید الکترونیکی بر روی تجهیز پایانه فروشگاهی و نیز برنامک هوشمند در اختیار مشتری قرار می گیرد. 

در حال حاضر امکان پرداخت پول از طریق موبایل به جای استفاده از کارت (NFC) در کشور عملیاتی شده است و در حال حاضر پنج بانک به پروژه کهربا متصل شده و بانک‌های دیگر نیز در حال پیوستن به این پروژه هستند.

 قابلیت‌ (Near Field Communication) NFC یا «ارتباط حوزه نزدیک» یک ارتباط کوتاه‌ برد است که به گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و ...  اجازه می‌دهد به‌راحتی داده‌ها را با سایر دستگاه‌های مجهز به NFC به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟