Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر پنج‌شنبه در جلسه تنظیم بازار استان سمنان به میزبانی سالن جلسات استانداری بابیان اینکه آموزش‌وپرورش استان می‌بایست برای جلوگیری از بالا رفتن هزینه‌های مردم، خود را با ستاد تنظیم بازار منطبق و مشکلات را مطرح کند، ابراز داشت: افزایش ۴۰ درصدی نرخ خدمات یک سال در برخی مراکز آموزشی غیردولتی استان منطقی و قابل‌قبول نیست و باید این موضوع مورد رسیدگی و بررسی واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مدارس دولتی با مشکل کسری سرانه مواجه هستند و به‌سختی گذران امور می‌کنند، افزود: معتقدیم که می‌بایست به مدارس استان سمنان کمک شود تا با مراکز غیرانتفاعی رقابت کنند و همه نسبت به ورود به سیستم آموزشی دولتی رقابت داشته باشند.

ضرورت اصلاح ساز و کار تغییر سالانه لباس فرم مدارس 

استاندار سمنان بابیان اینکه تعزیرات حکومتی در بحث تخلفات اقتصادی و شهریه برخی مدارس باید ورود و برخورد کند و هیچ‌گونه اهمالی موردپذیرش نیست، ابراز داشت: ارائه هر نوع سلیقه در مدارس و اقدامات خودسرانه قابل‌قبول نخواهد بود  لذا کسب منافع شخصی و افزایش هزینه‌های خانواده‌ها را به دنبال دارد.

آشناگر بابیان اینکه تغییر سالانه مدل، نوع و رنگ لباس فرم مدارس امر لازمی نیست و مدیران باید نسبت به این مسئله دقت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: برخی روستاهای شرق استان سمنان شامل محمدآباد میامی و کلاته خیج شاهرود پتانسیل خوبی برای تولید لباس ورزشی مدارس دارند که باید از این ظرفیت استفاده کرد. ‌

وی بابیان اینکه اصناف، بازاریان و کسبه استان سمنان، مردمی متدین و همراه هستند و نباید اجازه دهند تا فشار مضاعف به مردم وارد شود، افزود: تعزیرات حکومتی، ادارات نظارتی و غیره می‌بایست بازرسی و کنترل‌های خود را تشدید کنند و ضمن آن برای تعدیل قیمت نمایشگاه‌های عرضه مستقیم در فصول مختلف گسترش یابد.

وضعیت خوب اقتصاد استان سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که وضعیت استان سمنان در کنترل تورم و گرانی ناشی از اصلاح قیمت بنزین به نسبت سایر استان‌های کشور مناسب است، ابراز داشت: این مهم از همکاری تجار، بازرگانان، اصناف و بازاریان و همچنین برنامه‌ریزی و کنترل مناسب مسئولان مربوطه ناشی می‌شود.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: گزارش ارائه‌شده فصلی توسط کارشناسان و اعلام نرخ غیرقابل‌قبول افزایش قیمت‌ها در برخی مراکز آموزشی و مراکز درمانی استان موضوعی که باید موردتوجه قرار گیرد تا اقدامات موردنیاز به‌منظور کاهش قیمت‌ها و جلوگیری از فشار مضاعف به مردم صورت گیرد.

وی بابیان اینکه سمنان استان صنعتی به شمار می‌رود و به همین دلیل معادن و کشاورزی در آن فعال است، افزود: دراین‌بین ۵۶درصد سهم کارگری استان محاسبه‌شده است و باید تلاش کرد تا اصلاح قیمت‌ها موجب بروز فشار اقتصادی به این قشر زحمتکش نشود. ‌

افزایش نرخ بنزین موجب گرانی نشود

استاندار سمنان بابیان اینکه باید دقت کرد تا هیچ‌گونه افزایش قیمتی متوجه اقلام اساسی مورد نیاز مردم نشود، ابراز داشت: مشکلات و نقایص سهمیه‌بندی‌ها با نظر کارشناسی و با ارائه راهکارها باید ارائه شود تا ایرادات به مرکز منعکس و مشکلات برطرف شود.

آشناگر اضافه کرد: افزایش قیمت بنزین و تأثیر آن در اقلام دیگر  ازجمله مواردی است که باید مدنظر مسئولان مربوطه قرار گیرد، از سویی حداکثر نرخ تأثیر افزایش قیمت سوخت بین دو تا چهار درصد در سال است، بنابراین نباید ناگهان موجب گرانی اقلام شود.

کد خبر 4777606

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان ستاد تنظیم بازار علیرضا آشناگر بوشهر شهرکرد ایلام بارش برف قزوین گرگان شیراز قیمت بنزین بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی زلزله بیرجند راهپیمایی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای فاقد صلاحیت علمی و بدون گزینش در مدارس و مراکز غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مراکز آموزشی غیردولتی با رویکرد انقلابی و اسلامی و در چارچوب سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت باید نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، رعایت قوانین و مقررات اداری و سرفصل‌های آموزشی و تربیتی در مراکز با جدیت اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش‌وپرورش در نشست هم‌افزایی موسسان آموزشگاه‌های زبان انگلیسی در سالن شهیدحججی این سازمان با گرامیداشت یادوخاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای کنسولگری ایران در سوریه، گفت: موسسان و مدیران باید مراقب جریان نفوذ در مدارس و مراکز آموزشی باشند تا تربیت فرزندان‌مان متناسب با روحیات معنوی، اسلامی و انقلابی شکل پذیرد. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به انحاء مختلف در صدد نفوذ و القای افکار پلید و اندیشه غربی به نسل آینده هستند، افزود: امروز همه ما وظیفه داریم با شناخت عمیق اوضاع، شرایطی را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان، فراگیران زبان و سایر مراجعان به مدارس و مراکز شئونات انقلابی و اسلامی را درک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در فرمایشات اخیر خود تاکید فرمودند که مساله عفاف و حجاب هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی باید در جامعه رعایت شود و این سازمان نیز در راستای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب و توجه به ترویج آن در مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی تلاش خواهد کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده در بسیاری از مدارس و مراکز غیردولتی به ویژه در حوزه‌های پرورشی و تربیتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، به برخی از تخلفات در تعداد معدودی از این مدارس و مراکز اشاره و خاطرنشان کرد: به‌کارگیری نیروهای انسانی فاقد صلاحیت علمی و بدون گزینش ممنوع بوده و عوامل اداری، اجرایی و آموزشی در این مراکز باید مروج و الگوی مطلوب تربیتی برای فراگیران و مراجعان باشند. 

وی با تاکید بر نظارت مستمر و ارزیابی از نحوه فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: دانش‌آموزان و فرزندان ایران در ساعات حضور در کلاس‌های آموزشی این مراکز، امانت‌هایی هستند که باید مراقبت شوند و موسسان و مدیران باید با دقت همه امور آموزشی و تربیتی مراکز را نظارت کنند و از به‌کارگیری نیروهای غیر همجنس و برگزاری کلاس‌های خارج از ضابطه و مختلط پرهیز کنند چرا که در صورت گزارش و مشاهده نقض قوانین با اعمال قانون و برخورد با متخلف، فعالیت این مراکز متوقف خواهد شد. 

محمودزاده با اشاره به کنشگری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی باید با اتخاذ تدابیر مناسب در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی گام بردارند.

وی با اشاره به تنوع مجوز فعالیت‌های مراکز آموزشگاهی، تصریح کرد: براساس قانون، مجوز فعالیت آموزشگاه‌ها و موسسات علمی برای آموزش افراد زیر ۲۰ سال باید از سوی آموزش و پرورش صادر شود و این سازمان با توجه به صدور برخی مجوزهای غیر قانونی از سوی سایر دستگاه‌ها، موضوع را از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای بدون صلاحیت علمی و بدون گزینش در مدارس و مراکز غیردولتی
  • ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای فاقد صلاحیت علمی در مدارس غیردولتی
  • مدارس غیردولتی نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنند
  • ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای فاقد صلاحیت علمی و بدون گزینش در مدارس و مراکز غیردولتی
  • بکارگیری نیروی انسانی بدون گزینش در مدارس غیردولتی ممنوع است