Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@01:55:40 GMT

اتحادیه اروپا به بهانه آشوب در امور ایران دخالت کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۶۳۷

اتحادیه اروپا به بهانه آشوب در امور ایران دخالت کرد

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن دخالت در امور داخلی ایران، خواستار عدم برخورد با اغتشاشگران و آزادی اینترنت شد.

به گزارش مشرق، در ادامه دخالت برخی کشورهای غربی در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاشاتی که منجر به آسیب رسیدن به جان و مال مردم شد، اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) بیانیه‌ای در این باره صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ماریا کوجیانچیچ» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه ضمن تلاش برای بزرگنمایی تعداد جان باختگان در جریان اغتشاشات اخیر ایران، مدعی شد: «طبق گزارش‌ها اعتراضات در چندین شهر ایران طی روزهای قبل، منجر به تعداد قابل توجهی کشته و زخمی شدن بسیاری از مردم شده است».

بیشتر بخوانید: حمایت معاون ترامپ از اغتشاشات در ایران توهم سعودی‌ها؛ «جنگ به داخل ایران منتقل شد»

کوجیانچیچ ضمن حمایت از اغتشاشات در ایران، با خانواده جان باختگان در این آشوب‌ها همدردی کرد.

وی بدون در نظر گرفتن مشت آهنینی که پلیس فرانسه به معترضان ضد نظام سرمایه‌داری نشان داده، به مسئولان ایرانی توصیه کرد: «چالش‌های اجتماعی-اقتصادی را باید از طریق گفت‌وگوهای فراگیر حل کرد و نه از طریق خشونت».

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با دخالت آشکار در امور داخلی و امنیتی ایران، افزود: «ما از نیروهای امنیتی ایران انتظار داریم بیشترین خویشتن‌داری را تعامل با اعتراضات از خود نشان دهند تا معترضان به شکل مسالمت‌آمیز اعتراض کنند. هرنوع خشونتی غیرقابل قبول است».

وی با گرفتن ژست حامی حقوق آزادی، گفت: «ما از مقامات ایرانی می‌خواهیم که آزادی جریان اطلاعات و دسترسی به اینترنت را تامین کنند».

پیش از این نیز مقامات آمریکایی با دخالت در امور داخلی ایران، از اغتشاشات حمایت کرده بودند. «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه ایالات متحده بامداد سه‌شنبه گفته بود واشنگتن قویاً از اغتشاشات و آشوب‌ها در این کشور حمایت می‌کند. (جزئیات بیشتر)

«لن کودوروسکی» مشاور ارشد امور عمومی وزارت خارجه آمریکا نیز در دخالتی آشکار در امور داخلی ایران، از آشوبگران خواست فیلم‌هایی را از ناآرامی‌های اخیر در ایران از طریق اینترنت برای وی ارسال کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین اتحادیه اروپا ایران واشنگتن برایان هوک آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • آشوب و آتش در فوتبال اروپا؛ آتش نشان ها ناجی تماشاگران (+عکس)
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا