Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:28:21 GMT

وجود مقدار زیادی کالای بلاتکلیف در گمرک سلفچگان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۶۹۶

وجود مقدار زیادی کالای بلاتکلیف در گمرک سلفچگان

ایسنا/مرکزی دادستان اراک گفت: در گمرک سلفچگان مقدار زیادی کالای بلاتکلیف، از جمله چندین ون، دستگاه سونوگرافی و یونیت دندانپزشکی وجود دارد.

دادستان اراک در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان مرکزی اظهار کرد: با مصوبه شورای قضایی استان، همراه با دیگر مسئولان بازدیدی از انبارهای اموال تملیکی استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه انبار در استان داشتیم که یکی از آنها را مدیریت و تعطیل کردیم. در حال حاضر دو انبار فعال است که اجاره بهای هریک ماهانه 30 میلیون تومان است.

قاسمی افزود: حجم زیادی از کالاهای فاسد شدنی در انبارها داریم که باید سریعا تعیین تکلیف شوند‌. بعضاً پیش می‌آید که کالایی چند سال در انبار بلاتکلیف می‌ماند تا پرونده قضایی آن بررسی شود. این کار تضییع حق الناس است و خلاف سیره امیرالمومنین(ع).

وی ادامه داد: چند میلیارد تومان کالای مصادره شده به نفع ستاد اجرایی فرمان امام در انبارها وجود دارد که ستاد حاضر نمی‌شود هزینه تقریبا ۲۰۰ میلیون تومانی انبارداری آنها را پرداخت کند و کالاهای خود را تحویل بگیرد.

وی اضافه کرد: در گمرک سلفچگان مقدار زیادی کالای بلاتکلیف، از جمله چندین ون، دستگاه سونوگرافی و یونیت دندانپزشکی وجود دارد که بلاتکلیف هستند. تجهیزات پزشکی و همینطور تجهیزات الکترونیک اگر زیاد در انبار بمانند، حتی اگر آسیب هم نبینند، به دلیل پیشرفت تکنولوژی روز دنیا، از ارزش آنها کاسته می‌شود. متاسفانه قیمتی که برای فروش چنین کالاهایی تعیین می‌شود بالاست و ارگان‌ها و سازمان‌ها تمایلی به دریافت آنها ندارند.

دادستان اراک عنوان کرد: شرایط انبارها بسیار نامناسب است و اقلام خاص به درستی نگهداری نمی‌شوند. در انبارها هیچ انباردار کاربلدی وجود ندارد و کالاها صرفا روی هم دپو شده‌اند. به صورتی که عملا صورت برداری از اقلام موجود در انبار متصور نیست.

وی افزود: شرایط ایمنی انبارها نیز نامناسب است. انبارها فاقد سیستم‌های مقابله با حریق و سرقت هستند. حافظه دوربین های مداربسته در خود انبار وجود دارد و تنها ۲۴ ساعت ماندگار است. انبارها به تعداد کافی نگهبان ندارند و خطر سرقت از آنها وجود دارد. در مواردی مشاهده شده که کارتن کالاها خالی بوده است و در واقع کالای درون کارتن را برداشته و رفته اند، همچنین ضرورت دارد که انبار مناسبی را در نقطه مناسبی با قابلیت دسترسی آسان فراهم کنیم.

القاصی مهر، مدیرعامل سازمان تعزیرات حکومتی استان مرکزی نیز گفت: در سال گذشته ۴۹۲ پرونده قاچاق تاسیس شده است که ارزش محکومیت آنها حدود ۲۸ میلیارد تومان بوده است. در ۸ ماهه ابتدایی سال ۹۸ نیز ۸۲۹ پرونده با ارزش محکومیت ۸۳ میلیارد تومان تشکیل داده‌ایم.

سرهنگ شهرستانی، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: برای تحویل کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی مشکل داریم‌. دفاتر ما پر از کالاهای قاچاق کشف شده است‌. پیشنهاد می‌کنم بحث تحویل، از استرداد و مزایده تفکیک شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری

برای هفته جاری (۲ تا ۷ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و شمال کشور پیش‌بینی می‌شود، در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش مهر، بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز فلات مرکزی با مقدار میانگین ۱۲.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و حوضه دریای خزر با مقدار میانگین ۱۴.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های کشور در هفته جاری خواهند بود.

همچنین حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین ۲.۶ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۲۰.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی بلاتکلیف ماند
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در جنوب تهران
  • کشف احتکار ۳۷۳ تن روغن و چای در قم
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی