Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا رئیسی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای در مدارس استان افزود: یکی از برنامه‌های آموزشی آموزش و پرورش استان اصفهان در جریان برگزاری این المپیادها و فعالیت‌های ورزشی مدارس، موضوع ایمنی و سلامت دانش‌آموزان است که برای رفع فضاهای خطرناک مدارس تلاش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن پیشنهاد برای اعلام دستور استاندار اصفهان به فرمانداران در راستای ایمن‌سازی مدارس شهرستان‌های این استان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر ساله بایستی ۱۰ درصد از مدارس ایمن شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین بیان کرد: شهریور امسال ۶ میلیارد ریال وسیله و تجهیزات ورزشی در اختیار نواحی و مناطق ۴۱ گانه اصفهان قرارگرفت.

وی خاطرنشان کرد: تربیت نسلی شاداب و با نشاط از اهداف نظام آموزش و پرورش کشور است و پویایی و تحرک و شادابی در کنار فراگیری علوم مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیسی مساعدت استانداری اصفهان را در زمینه فعالیت برای افزایش نشاط اجتماعی را خواستار شد و اظهارداشت: اداره کل ورزش و جوانان استان فضاهای ورزشی نزدیک به مدارس را در مناطقی که آموزش و پرورش و مدارس آن فاقد فضای مناسب ورزشی هستند قراردهد.  

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج دوره المپیاد درون مدرسه‌ای برگزار شده‌است یادآورشد: این المپیادهای ورزشی شامل برگزاری یک سری بازی‌ها و رقابت‌های درون‌کلاسی، بین‌کلاسی و بین پایه‌ای است که مدارس خودشان این ورزش‌ها و فعالیت‌ها را انتخاب می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال گذشته ۲۹۲ هزار دانش‌آموز از دوهزار و ۵۵۳ مدرسه در پنجمین دوره المپیادهای درون مدرسه‌ای شرکت کردند که حدود ۴۷ درصد از مدارس کل استان را تشکیل می‌دادند.

وی با بیان اینکه در پایه ابتدایی ۷۱۸ مدرسه دخترانه و ۵۹۱ مدرسه پسرانه در این رقابت‌ها حضور داشتند عنوان کرد: دانش‌آموزان دختر استقبال بیشتری از المپیاد درون مدرسه‌ای داشتند.

رئیسی مدرسه محوری، اخلاق محوری و مشارکت محور بودن را از جمله رویکردهای این المپیادها دانست و افزود: سال گذشته ۶۵ هزار و ۳۷۸ نفر از دانش‌آموزان، اولیاء در قالب تیم داوری و پزشکی و اجرایی و نیز مربیان و معلمان مدارس به اجرای المپیاد درون مدرسه‌ای استان کمک کردند.

وی همچنین افزایش تجربه مدیریت جمعی آموزشگاهی، کمک به پرورش منابع انسانی آینده کشور، ترویج اصول ورزش جوانمردانه و آموزه‌های پهلوانی، فعال شدن مدارس در خارج از ساعت برنامه رسمی و راه اندازی نهضت داوطلبی در تربیت بدنی را از اهداف عمومی برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای برشمرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت‌های ورزشی، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان، کمک به انس بیشتر دانش‌آموزان با فعالیت‌های ورزش همگانی و قهرمانی و نیز کمک به شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان از اهداف اختصاصی این المپیادهاست.

در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان به تحصیل مشغول هستند.

براساس آمار موجود سرانه ورزشی برای دانش آموزان در این استان یک سوم استاندارد کشوری است که برای افزایش این مهم به تاکید کارشناسان به کمک و مشارکت خیران نیاز است.

استاندارد سرانه ورزشی در کشور یک مترمربع به ازای هر دانش‌آموز و این رقم در استان ۳۳ سانتی متر به ازای هر دانش‌آموز است.
هم اینک یکهزار و ۵۲۰ سالن ورزشی، ۳۸۱ زمین چمن مصنوعی فوتبال و ۹۸ باب استخر در داخل مدارس در اختیار دانش‌آموزان کشور است.

برچسب‌ها مدارس ایمنی ورزش المپیاد دانش آموزی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ایمنی ورزش المپیاد دانش آموزی اصفهان مدارس ایمنی ورزش المپیاد دانش آموزی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟