Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:31:14 GMT

۳۵ درصد کتابخانه‌های کردستان اینترنت رایگان دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۷۸۲

۳۵ درصد کتابخانه‌های کردستان اینترنت رایگان دارند

محمد عبدالملکی روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تلاش می‌کنیم تا پایان سال خدمات اینترنت رایگان (wifi) برای تمام کتابخانه‌های عمومی استان ایجاد و در دسترس اعضا قرار گیرد.

وی دسترسی به اینترنت رایگان را از نیازهای اساسی کتابخانه های عمومی اعلام کرد و افزود: کتابخانه ها باید به سمت تکنولوژی روز پیش بروند که از جمله آن ارائه اینترنت رایگان به منظور دسترسی راحت تر است تا اعضا بویژه پژوهشگران و محققان به منابع اطلاعاتی و علمی دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالملکی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ کتابخانه نهادی و ۳۰ کتابخانه مشارکتی در این استان فعال هستند و ۷۹۲ هزار و ۸۰۲ نسخه کتاب با موضوعات علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانواده و اقتصادی در مخازن این کتابخانه‌ها موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان یادآور شد: شاخص عضوگیری کتابخانه‌های استان در سال جاری با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده به طوری که از ۱۱ هزارو ۷۲۷ نفر در سال گذشته به ۱۳ هزارو ۵۳۰ نفر در سال جاری رسیده است.

عبدالملکی تاکید کرد: هم اکنون ۱۵۸ کتابدار نیز در بخش کتابخانه های عمومی استان فعال هستند که علاقه مندان و مراجعه کنندگان را راهنمایی می‌کنند.

وی گفت: در کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های مختلفی از جمله نقد کتاب، نشست کتابخوان، کانون ادبی، شعرخوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، جمع خوانی، قصه خوانی، مسابقات، کارگاه نقاشی، خلاصه نویسی کتاب‌ها اجرا می‌شود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این تعداد ۵۰ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند که بیش از ۵۰ هزار نفر عضو اصلی این کتابخانه‌ها بوده و از خدمات استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها اینترنت کردستان هفته کتاب وای فای رایگان کتابخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت کردستان هفته کتاب وای فای رایگان کتابخانه اینترنت کردستان هفته کتاب وای فای رایگان کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با صدور حکمی «زینب عزیزپور» را به عنوان سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی استان منصوب کرد.

گفتنی است، زینب عزیزپور دانش آموخته رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در مقطع کارشناسی ارشد بوده و هم اکنون ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شفت را نیز عهده دار است.

کد خبر 6079751

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • انتصاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • تغییر گسترده کروم گوگل؛ تهدیدی برای اینترنت رایگان
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر