Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان و محققان فعال در پروژه بزرگ SpaceX  نتوانستند در آزمایش اخیر خود نتیجه مطلوب را بدست آوردند. سفینه فضاپیمای SpaceX قرار است به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فضایی تاریخ، ناشناخته‌های موجود در کیهان را کشف کند.

بیشتر بخوانید: فضاپیمای ناسا آماده برای یافتن هزاران جهان بیگانه

ایلان ماسک رئیس صنایع فضایی SpaceX گفت: "پس از کسب چندین نتیجه موفقیت‌آمیز در آزمایش‌های متعدد سفینه فضاپیمای اسپیس‌ایکس متاسفانه در آزمایشی که مربوط به میزان فشار وارده به سفینه در روی زمین، در هنگام پرتاب و در فضا بود، نتیجه مورد نظر بدست نیامد و تا حدود روند عادی پروژه را با مشکل مواجه ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

ایجاد مشکل در پروژه فضایی بزرگ SpaceX

آزمایش فشار یکی از مهم‌‎ترین آزمایشاتی است که دانشمندان پیش از اتمام همه مراحل آماده‌سازی سفینه و پرتاب آن به فضا باید انجام دهند. کسب نتیجه مطلوب در این آزمایش تا حدی اهمیت دارد که موجب ادامه یا توقف پروژه است. سفینه فضاپیمای SpaceX  در نتیجه آزمایش آخر خود حتی تا ارتفاع تقریبا زیادی از روی زمین بلند شد ولی به دلیل مشکلات پیش آمده سقوط کرده و به زمین برخورد کرد. 

ایلان ماسک در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد چگونگی روند ادامه پروژه اسپیس‌ایکس گفت: "ما هم‌چنان با قدرت به تلاش خود ادامه می‌دهیم. کسب چنین نتایجی در آزمایش‌های فضایی همواره پیش می‌آید و نباید ناامید شد. روش‌‎ها و مسیرهای جدیدی برای ادامه پروژه SpaceX در نظر گرفته شده است و در آینده خبرهای خوشی را به دوست‌داران علوم فضایی می‌دهیم."

صنایع فضایی اسپیس‌ایکس علاوه بر تلاش برای ساخت سفینه‌های تحقیقاتی به دنبال آن است تا سفر به فضا و حتی ماه را برای گردشگران امکان‌پذیر ساخته و به نوعی تورهای ویژه فضایی برگزار کند. 

انتهای پیام/

نقص فنی موجب بروز مشکل در پروژه اسپیس‌ایکس شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناسا تسلا ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن ناامید کننده است

کاخ سفید در واکنش به لغو سفر هیات صهیونیستی به واشنگتن از سوی دولت بنیامین نتانیاهو، اعلام کرد که این اقدام ناامید کننده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز دوشنبه گفت: ما بسیار ناامید هستیم که آنها به واشنگتن دی سی نمی‌آیند تا به ما اجازه دهند گفتگوی کامل در مورد جایگزین‌های مناسب برای حمله به رفح داشته باشیم.

رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قطعنامه آتش بس در غزه در شورای امنیت سازمان ملل و وتو نکردن این قطعنامه از سوی ایالات متحده، سفر یک هیات از تل‌آویو به واشنگتن را لغو کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از برگزاری نشست شورای امنیت برای رای گیری، تهدید کرده بود که اگر آمریکا قطعنامه را وتو نکند، سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن برای مذاکرات در مورد رفح را لغو می‌کند.

سند آمریکایی: اسرائیل در غزه مرتکب اشتباه راهبردی شد

پس از اینکه آمریکا قطعنامه آتش بس غزه را در شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از رژیم صهیونیستی وتو نکرد، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در پرتو تغییر در موضع آمریکا، نخست وزیر نتانیاهو تصمیم گرفت که هیات اسرائیلی به واشنگتن نرود.

کربی در مورد اتخاذ این تصمیم از سوی دولت رژیم صهیونیستی بیان کرد که هیچ تغییری در برنامه‌های مذاکرات آمریکا و اسرائیل درباره رفح به واشنگتن اطلاع داده نشده است.

جان کربی گفت: اگر هیأت اسرائیلی به این واشنگتن سفر نکند، ایالات متحده به گفتگو با همتایان اسرائیلی خود ادامه خواهد داد.

آمریکا می‌گوید که رای ممتنع در شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه نشان دهنده تغییر سیاست نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل فضاپیمای «وویجر 1» حل می‌شود
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • جزئیات بازسازی مجموعه تئاتر محراب در سال ۱۴۰۳/ ۲ پروژه پلاتوسازی در شهریار و پرند به نتیجه رسید
  • رونمایی از سفینه فضایی جدید کریستیانو رونالدو؛ فراری مدل دیتونا ‏SP3‏ / عکس
  • رونالدو با سفینه فضایی‌اش پز داد! (عکس)‏
  • ناامید کننده و تلخ | سپاهان در سالی که گذشت
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
  • واکنش آمریکا به لغو سفر هیات اسرائیلی: ناامید کننده است
  • آمریکا در واکنش به لغو سفر هیات اسرائیلی: ناامید کننده است
  • کاخ سفید: لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن ناامید کننده است