Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدرضا علیان نژاد سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت درباره این رزمایش اظهارداشت: امروز روز گسترش و چینش سامانه های پدافند است و نیروهای آبی و نارنجی حاضر در میدان مشخص شده اند.

وی افزود: بخشی از پهپادهای هوافضای سپاه و بخشی از پهپادهای نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب نیروهای نارنجی ظاهر می شوند و سامانه های دفاع هوایی نیروی پدافند هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه در قالب نیروی آبی ظاهر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر علیان نژاد با بیان اینکه در این رزمایش مبنا را روی غافلگیری گذاشته ایم تصریح کرد: این رزمایش در فضای کامل جنگ الکترونیک در حال برگزاری است و حداکثر بهره برداری از تجهیزات پدافند غیرعامل و تکنیک های آن را به عمل آورده ایم.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ادامه داد: همچنین از نیروهای جوان در قالب تیم های آموزشی و مهارتی استفاده کرده ایم که در کنار اساتیدشان رزمایش را انجام دهند.

وی بیان کرد: برای ما مشخص نیست که این رزمایش آیا از ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد یا روز بعد آغاز می شود.

امیر علیان نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سامانه ۱۵ خرداد هم در این رزمایش شلیک می شود؟ گفت: علاوه بر سامانه ۱۵ خرداد، سامانه کاملاً بومی تلاش و سامانه های ذوالفقار و مرصاد با کلاس های مختلف در رزمایش وجود دارند و ویژگی منحصر به فرد این رزمایش این است که حداکثر استفاده را از سامانه های بومی می کند و ان شاءالله سامانه ۱۵ خرداد هم در این رزمایش شلیک خواهد شد.

کد خبر 4777636 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی هوافضای سپاه رزمایش مجلس شورای اسلامی حسن روحانی قیمت بنزین هیئت دولت محمدجواد ظریف شورای نگهبان علی لاریجانی بنزین انقلاب اسلامی ایران اسحاق جهانگیری علی ربیعی ایالات متحده آمریکا ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از شین‌هوا، در بحوبحه تشدید تنش‌ها در منطقه آسیا-پاسفیک بین آمریکا و چین و افزایش اعتراض‌ها نسبت به اینکه رزمایش‌های نظامی صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، بیش از ۱۶ هزار نیروی نظامی آمریکا و فیلیپین بزرگ‌ترین رزمایش سالانه مشترک خود را امروز دوشنبه آغاز کردند.

آن‌گونه که در بیانیه ارتش فیلیپین آمده نام این رزمایش ۱۹ روزه «بالیکاتان ۲۰۲۴» است و با حضور ۵ هزار نیروی نظامی فیلیپینی و ۱۱ هزار نیروی نظامی آمریکایی برگزار می‌شود و بزرگترین رزمایش نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین در ده‌های اخیر است.

در رزمایش امسال نیروهایی از نیروی دفاعی استرالیا و برای اولین بار در تاریخ بالیکاتان، نیروی دریایی فرانسه نیز به عنوان شرکت کننده به این رزمایش خواهند پیوست. در مجموع ۱۴ کشور از جمله ژاپن و هند به عنوان ناظر در رزمایش‌های نظامی سالانه شرکت می‌کند.

این رزمایش از امروز ۲۲ آوریل تا ۱۰ مه ادامه خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان در این رزمایش طیف وسیعی از ماموریت‌های پیچیده را در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت دریایی، دفاع هوایی و موشکی، حملات موشکی پویا، دفاع سایبری و عملیات اطلاعاتی اجرا خواهند کرد.

رزمایش دریایی امسال برای اولین بار فراتر از آب‌های سرزمینی فیلیپین برگزار خواهد شد.

همچنین امروز معترضان در کمپ آگوینالدو، محل مقر نیروهای مسلح فیلیپین، جایی که مراسم افتتاحیه بالیکاتان ۲۰۲۴ برگزار می شود، تجمع کردند تا مخالفت خود را اعلام کنند.

معترضان پلاکاردها و بنرهایی را حمل می کردند که در آن این رزمایش نظامی را محکوم می کردند و از دولت فیلیپین می خواستند که توافقات نظامی با آمریکا را لغو کند.

بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران فیلیپینی نیز نگرانی های خود را مبنی بر اینکه رزمایش‌های مشترک ممکن است امنیت منطقه را تهدید کند، ابراز کردند.

کد خبر 6085354

دیگر خبرها

  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • نمونه ایرانی پدافند ضدهوایی بوک روسی در ایران/ عکس
  • این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن
  • رهبر معظم انقلاب: موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است؛ ناراحتی دشمن از همین موضوع است/ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر/ رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است