Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: برای تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای مناطق سیل‌زده استان پیگیری‌های لازم انجام شده است.

سید موسی خادمی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان اظهار کرد: ردیف‌های اعتباری متفرقه یکی از ضعف‌های نظام بودجه‌ریزی است که بدون فرمول و مدل توزیع می‌شود و عمدتاً بر اساس روابط و پیگیری استان‌ها توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما پیگیری ردیف‌های شناور است تا با همت مدیران دستگاه‌ها سهم استان را از این اعتبارات بگیریم.

خادمی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکنون خوب پیگیری کردند و نیاز است این چانه‌زنی‌ها تا دریافت اعتبارات ملی ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع سیل باعث شده توجه مسئولین کشوری به استان بیشتر شود و می‌توان از این فرصت برای جذب اعتبارات بیشتر بهره برد هرچند تاکنون اعتبارات خوبی به استان داده شده است.

نماینده عالی دولت در استان به تصویب ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع سیل‌زده استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بازسازی سیل در استان جذب شده و اخیراً نیز ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار سیل شامل ۱۱۶ میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌های کشاورزی، ۶۰ میلیارد تومان نوسازی مدارس و ۶ میلیارد تومان طرح‌های ورزشی به استان تخصیص یافته و ابلاغ شده است.

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: برای تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای مناطق سیل‌زده استان پیگیری‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه علیرغم افزایش اعتبارات عمرانی وضعیت اعتبار جاری استان‌ها راضی‌کننده نیست و اندک است که مقرر شده در این خصوص نامه‌ای با مشارکت استانداران برای نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تنظیم شود، اضافه کرد: درست است هیچ‌کدام از وضعیت بودجه جاری راضی نیستیم اما انتظار می‌رود این رقم به عدالت توزیع شود.

خادمی بیان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبارات توازان منطقه‌ای لرستان است که مدیران باید برای جذب این رقم تلاش مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار لرستان مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری

ودودمحمدی گفت: عبور سه رودخانه از داخل شهر خلخال ظرفیت مناسبی را برای ایجاد امکانات گردشگری آبی در مرکز این شهر فراهم کرده و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده شود.

شهردار خلخال افزود: برای ساماندهی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه هیروچای و یکی از سه رودخانه عبوری از این شهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او از آغاز ساماندهی هیروچای از رودخانه‌های عبوری از مرکز شهر خلخال با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۴ متر از مسیر رودخانه هیروچایی دردست اجراست و علاوه بر لایروبی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه، با ایجاد پیاده‌ راه زمینه تردد راحت عابرین پیاده در طول مسیر ۲ سمت رودخانه امکان‌پذیر خواهد شد.

شهردار خلخال با بیان اینکه اعتبارات درآمد محلی شهرداری خلخال جوابگوی طرح‌های عمرانی این شهر نیست، خواستار مساعدت فرماندار و مسئولان ذیربط استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد.

محمدی گفت: هیچ کدام از قول‌های داده شده از سوی مسئولان استانی و کشوری به شهرستان خلخال برای تامین اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر به خصوص از محل اعتبارات مدیریت بحران استان تا به امروز عملی نشده است.

شهردار خلخال اضافه کرد: در حال حاضر رودخانه‌های هیروچای ، قیز باخان و نورعلی چای از مرکز شهر خلخال عبور می کند که ساماندهی این رودخانه‌ها اعتبارات کلانی نیاز دارد.

محمدی کاهش آسیب رودخانه‌ها در مواقع بارندگی‌های شدید و سیل ، در کنار استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها جهت توسعه صنعت گردشگری را از اهداف اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های این شهر اعلام کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری