Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: بیش از ۳میلیون ۸۸ هزار و ۳۲۲ وعده غذایی در ایام اربعین توسط موکب‌داران قزوینی توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین ، حامد کبودوند صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان اربعین استان قزوین اظهار کرد: چند سال است که به همت و ابتکار آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، ستاد مردمی اربعین قزوین شکل گرفته که ستاد عتبات عالیات هم توانسته توفیق خدمت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی امسال نسبت به سال‌های دیگر مردانه پای کار آمدند اما خلق حماسه‌ای کم نظیر را از سوی مردم استان قزوین شاهد بودیم که قابل توصیف نیست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: در استان قزوین ۸۵موکب به ثبت رسید و ۴۵پروانه موکب‌داری صادر شد و از اردیبهشت ماه سال جاری پروانه‌های موکبداری و فعالیت ستاد اربعین آغاز و شش قرارگاه شامل قرارگاه ایران که متشکل از شهر قزوین، آوج، آبگرم و مرز مهران است، قرارگاه نجف، طریق‌الحسین، کربلا، مصیب و سامرا تاسیس شد.

این مسئول بیان کرد: بیش از پنج سرویس و خدمت مختلف از سوی موکب‌ها در حوزه اسکان، پذیرایی، پزشکی، فرهنگی و دسته عزاداری ارائه شد؛ تعهد استان قزوین برای ارائه خدمات به زائران اربعین از ۱۰ صفر تا ۲۱صفر بود اما این خدمات تا ۲۳ صفر ادامه داشت.

کبودوند ادامه داد: تعهد استان قزوین ارائه خدمات به ۲هزار نفر در نجف، ۲هزار نفر در کربلا و ۱۷هزار نفر در حرم طفلان مسلم(ع) بود اما آنچه که اتفاق افتاد و خدماتی که ارائه شد واقعا کم نظیر بود.

وی اضافه کرد: در مدت ۱۱ روزی که فعالیت‌های موکب‌های قزوین در داخل استان برقرار بود ۳۲۹ هزار و ۵۰۰ وعده غذایی توزیع کردیم و بیش از ۳هزار و ۱۵۰ نفر خواب را اسکان داشتیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: در شهر مقدس نجف ۳۲۸ هزار و ۹۰۰ وعده غذایی توزیع شده و بیش از ۶۰هزار و ۵۰۰ نفر خواب اسکان اتفاق افتاده و در طریق‌الحسین(ع) ۷۳۷ هزار وعده غذایی توزیع شده و ۵۴هزار و ۴۷۵نفر خواب اسکان شده و در کربلای معلی یک میلیون و ۲۳۷هزار و ۵۰۰ وعده غذایی توزیع شد و بیش از ۳۲۵هزار و ۹۳۰نفر اسکان داشتیم.

کبودوند ادامه داد: در حرم مطهر دو طفلان مسلم ۳۸۹هزار و ۴۲۲ وعده غذایی و ۴۳هزار و ۲۳۰ نفر شب اسکان داشتیم و در شهر مقدس سامرا ۶۶هزار وعده غذایی و بیش از ۵۱هزار نفر خواب اسکان ارائه شد.

این مسئول بیان کرد: در مجموع بیش از ۳میلیون ۸۸هزار و ۳۲۲ وعده غذایی و بیش از ۴۹۵هزار و  ۷۵۸ نفر خواب اسکان توسط موکبداران استان قزوین ارائه شد؛ همچنین نیم میلیون نفر را استان قزوین افتخار پذیرایی داشت.

وی یادآور شد: در کنار این کار بزرگ بیش از ۵هزار و ۶۰۰ زائر در قالب ویزیت پزشکی معاینه شدند و بیش از ۱۰۰ خدمات دندان پزشکی اتفاق افتاد و در مجموع قریب به ۹۰۰ میلیون تومان معادل خدمات پزشکی است که از سوی مواکب پزشکی ارائه خدمت شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: بیش از ۴۵ مبلغ فرهنگی در مواکب حضور دائمی داشتند و دو گروه سرود بیش از ۳۰بار اجرا در ایام اربعین داشتند و  نمایشگاه عکس اربعین در مجموعه موکب نجف با همکاری حوزه هنری برگزار شد؛ برای اولین بار موکب بین‌الملل توسط طلاب و دانشجویان استان قزوین در طریق‌الحسین راه‌اندازی شد.

کبودوند بیان کرد: در هفت موکب غرفه ویژه کودکان زائر و مهدکودک حسینی برقرار شد و بیش از ۱۲۰ ساعت برنامه فرهنگی در قالب خودرو فرهنگی شهید سیاهکالی مرادی ارائه برنامه‌های چندرسانه‌ای را دنبال کردند؛ در صداوسیما برای اولین بار پویش عکس موبایل اربعین را برگزار کرد که استقبال خوبی داشت.

این مسئول ابراز کرد: در مجموع بیش از ۵برابر تعهدات استان نیز خدمات ارائه شد و رشد کم سابقه در ثبت موکب‌ها نسبت به سال‌های گذشته داشتیم که به ثبت ۸۵موکب رسید و نشان می‌دهد که مردم استان همواره پای کار ابا‌عبدالله هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سیل ابتدای سال جاری موکبداران ما در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان بیش از ۵۰۰هزار وعده غذایی توزیع کردند و در فعالیت‌های اجتماعی مختلف می‌توان از مجموعه ارزشمند خادمین استفاده کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه با اخبار ورزشی سوم اردیبهشت استان قزوین

ملیکا محمدی شطرنج باز قزوینی در ترکیب تیم ملی بانوان راهی رقابت‌های شهر‌های آسیا در مانسینک روسیه شد.

این رقابت‌ها با شرکت ۱۵ تیم از ۱۱ کشور از امروز آغاز شده است.

هندبالیست قزوینی در اردوی تدارکاتی ترکیه

محمد بابالادی در ترکیب تیم ملی هندبال نوجوانان برای حضور در اردوی تدارکاتی راهی ترکیه شد.

این اردو تا هفتم اردیبهشت برگزار و تیم ملی دو دیدار دوستانه به تیم ملی ترکیه برگزار خواهد کرد.

ژیمناست قزوینی در اردوی تیم ملی

علیرضا نبی پور ملی پوش قزوینی به مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک دعوت شد.

این اردو ۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

قهرمانی کاراته کای قزوینی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی

لیلا برجعلی ملی پوش قزوینی در پایان رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان در دسته ۶۸ کیلوگرم با شکست تمامی حریفان قهرمان شد.

همدان میزبان این رقابت‌ها است.

برد تیم ملی فوتبال دختران با گلزنی ملی پوش قزوینی

تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران که در رقابت‌های کافا حضور دارد در اولین دیدار خود با حساب ۴ - ۲ برابر ازبکستان به برتری رسید.

مریم دینی ملی پوش استان یکی از گل‌های کشورمان در این بازی را به ثمر رساند.

پرنیا رحمانی دیگر ملی پوش استان و طاهره کشتیرانی بعنوان سرپرست دیگر نمایندگان استان در تیم ملی فوتبال جوانان هستند.

دعوت دو فوتبالیست قزوینی به اردوی تیم ملی جوانان

محمد مهدی منصوری و سهیل لشگری ملی پوشان قزوینی تیم‌های شمس آذر قزوین و فجر سپاسی شیراز به مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان دعوت شدند.

این اردو از امروز تا ۵ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • همراه با اخبار ورزشی سوم اردیبهشت استان قزوین
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی+ فیلم