Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@05:06:49 GMT

اختلال اینترنت به زودی برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۲۹۷

اختلال اینترنت به زودی برطرف می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ابوالحسن فیروزآبادی امروز در حاشیه مراسم آغاز به کار بنیاد ملی توسعه فناوری در جمع خبرنگاران گفت: اینترنت گرچه در چند روز اخیر قطع بود، اما پیام‌رسان‌های منتخب داخلی از اقبال خوبی برخوردار شدند و ترافیک داخلی رکورد شکست، گرچه پیام‌رسان‌های داخلی در مقایسه با پیام‌رسان‌های خارجی از کیفیت کمتری برخوردار هستند، اما با متانت و صبوری مردم و ا ستفاده از این پیام‌رسان‌های داخلی ترافیک داخلی از 750 گیگابایت بر ثانیه تجاوز کرد و رشد چند برابری را  تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی اینترنت متصل می‌شود ابتدا در فضای مزاح گفت: خدا می‌داند کی وصل شود، اما بعدا توضیح داد در حوزه‌های امنیتی در مورد اینترنت تصمیم‌گیری می‌شود و در اولین فرصتی که بتوان اختلالات را برطرف کنیم، به شرایط قبلی برمی‌گردیم و انشاءاله به زودی اینترنت وصل می‌شود. 

فیروزآبادی درمورد  حدود زمانی برای وصل اینترنت گفت: این امر بستگی به شرایط موجود دارد و مسئولان در این زمینه تصمیم می‌گیرند تا خسارت و عدم النفعی که برای کسب و کارهای مردمی مبتنی بر اینترنت وجود دارد، به حداقل برسد و مردم دچار زیان نشوند. 

وی همچنین درمورد اینترنت داخلی گفت: پروژه شبکه ملی اطلاعات یک طرح بزرگی است که بسیاری از خدمات کشور از روی شبکه ملی اطلاعات در زمانی که اینترنت دچار مشکل و اختلال شده بود ارائه شد، مثل خدمات بانکی، حمل و نقل، خدمات دولتی از پایداری برخوردار شد، البته نواقصی وجود داشت که پیام‌ رسا‌ن‌های داخلی مشکلات مردم را تا حدی برطرف کردند. 

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد شبکه ملی اطلاعات گفت: در بخش دیتا و فضای ارتباطی در حوزه صوت همیشه برقرار بوده، اما پروتکل اینترنت دچار قطعی شد و ما در واقع یکی از پروتکل‌های اصلی که اینترنتی است را شاهد قطع آن بودیم و نباید اجازه دهیم ضرر و زیان سنگینی به مردم وارد شود. 

به گفته فیرزوآبادی وزارت ارتباطات تلاش کرد مسائل بانکی و خدماتی مانند حمل و نقل که در شبکه اینترنت ارائه می‌شود، دچار اختلال نشوند. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت پیام رسان ابوالحسن فیروزآبادی پیام رسان داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژیم صهیونیستی سر عقل بیاید و دچار اشتباه دیگری نشود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل کوثری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه طبق قانون کنوانسیون سال ۱۹۶۱ سازمان ملل تجاوز به کشور مربوطه یعنی ایران عزیز بود، فلذا حق ایران اسلامی بود که اقدام متقابل کند.

وی ادامه داد: به لطف خداوند بزرگ در ساعات اولیه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری با نام عملیات ما تحت عنوان وعده صادق و با رمز یا رسول‌الله انجام شد و خوشبختانه توانمندی بالای اعضای جبهه مقاومت هر روز بیشتر در عمل نشان داده می‌شود، به طوری که پنتاگون فرماندهی کامل را در جهت مقابله کردن و خنثی نمودن عملیات وعده صادق با به کارگیری تمام توان خود از جمله ۶ ناو ضدموشک در دریای سرخ و سیستم موشکی عربستان و امارات و حتی عربستان و ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا به کار گرفت تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند.

کوثری افزود: اینها که با رعب و وحشت گوش جهانیان را کر کرده بودند که فضای سرزمین اشغالی را با گنبد آهنین پوشش مطمئن داده اند و هیچ موشکی نمی‌تواند از این گنبد عبور کند، دیدیم و دیدند که نه تنها یکی دو موشک بلکه بنا بر اخبار رسیده ده‌ها موشک ایران اسلامی از این گنبد عبور کرد و به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: که در یکی دو سال گذشته یک روزنامه آمریکایی به نقل از اندیشکده آمریکن یوتد پرایز نوشته بود که بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند. بله هدایت، رهبری و راهنمایی جبهه مقاومت با این انسان الهی مدیر و مدبر است که همه ما فدایی این ابرحریف به نام ولایت فقیه هستیم.

کوثری بیان کرد: رژیم صهیونیستی باید سر عقل بیاید و دچار اشتباه دیگری نشود. این رژیم باید از این جنایت‌ها، نسل‌کشی‌ها و تجاوزها دست بردارد و سرزمین فلسطین را به خود مردم فلسطین واگذار کند. اگر این رژیم از این به بعد اشتباه و خطایی کند، قطعاً عملیاتی به مراتب بزرگ‌تر، پیچیده‌تر و با سلاح‌های مخرب‌تر علیه آنان انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از فرمانده محترم فراجا و نیروهای در میدان جهت مقابله با دختران و خانم‌های فریب‌خورده درباره موضوع حجاب و عفاف که در قالب طرح نور انجام وظیفه می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 6086474 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • ژیم صهیونیستی سر عقل بیاید و دچار اشتباه دیگری نشود
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم