Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل ویژه امور مالی لبنان علیه سه تن از وزیران سابق این کشور به اتهام هدر دادن اموال و اختلاس اقامه دعوا کرد. ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت الجزیره، قاضی علی ابراهیم دادستان کل ویژه امور مالی لبنان علیه نقولا صحناوی، پطرس حرب و جمال الجراح به اتهام هدر دادن اموال و اختلاس اموال عمومی اقامه دعوا کرد و آنها را به شورای عالی محاکمه روساء و وزیران ارجاع داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال الجراح هم اکنون پست وزارت اطلاع رسانی دولت پیشبرد امور لبنان به ریاست سعد حریری را برعهده دارد.

این قاضی همچنین در همین پرونده علیه مدیر دو شرکت "آلفا" و "تاچ" و مدیرکل مرکز "اوجیرو" بازوی اجرایی وزارت ارتباطات لبنان به اتهام هدر دادن و اختلاس اموال عمومی و کسب مال نامشروع اقامه دعوا کرد و پرونده آنها را به بازپرس یکم در بیروت ارجاع داد.

لبنان| افشای شیوه‌های وحشیانه «قصاب الخیام»لبنان|شکایت اسیران آزاد شده از «قصاب الخیام» / تلاش برای پاک کردن پرونده 60 مزدور رژیم اسرائیل

 

تعویق بازجویی از "قصاب الخیام"

همچنین شبکه تلویزیونی المنار لبنان امروز پنشجنبه از تعویق بازجویی از "عامر فاخوری" مزدور رژیم اسرائیل خبر داد که به "قصاب الخیام" مشهور است.

خبرنگار این شبکه گفت: بازجویی از عامر الفاخوری مزدور در کاخ دادگستری در نبطیه به علت بستری شدن در بیمارستان به پانزدهم ماه دسامبر آینده تعویق افتاد.

در همین حال، هیئت نمایندگان اسیران آزاده لبنانی پیشتر همزمان با اعلام جلسه محاکمه الفاخوری در برابر کاخ دادگستری در نبطیه برای دومین بار در طول یک هفته تحصن کرده و خواهان اعدام وی شدند. آنها همچنین خواهان یک پزشک قانونی برای بررسی وضعیت الفاخوری شدند زیرا شک و تردید وجود دارد که در رسیدگی به پرونده او وقت کشی صورت می‌گیرد.

"عامر الفاخوری" مزدور رژیم اسرائیل به هنگام اداره بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان جنایت‌های بیشماری را علیه اسیران لبنانی مرتکب شد و از شیوه‌های وحشیانه‌ای برای شکنجه و برخورد با آنها استفاده کرد.

الفاخوری که همواره به سلول‌های بازداشتگاه تحت مدیریت خود در مقر الخیام افتخار می‌کرد، بازداشت شدگان را روزانه مورد شکنجه قرار می‌داد.

علی عبدالله حمزه از اهالی شهرک الجمیجمه در منطقه بنت جبیل یکی از این اسیران بود که الفاخوری وی را از ستون‌های خارجی بازداشتگاه الخیام زیر برف و بوران آویزان کرد و وی از سرمای هوا تا بامداد یخ زد و به شهادت رسید.

اسیران در بازداشتگاه الخیام در معرض بدترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفتند. عفیف حمود اسیر آزاده لبنانی تعریف می‌کند که چطور الفاخوری او را در سلول انداخت و مادرش را در سلول کناری او شکنجه کرد. عفیف حمود در توصیف این صحنه گفت: صدای مادرم را در حال شکنجه شدن می‌شنیدم.. احساس عجیبی بود. مریم جابر دیگر اسیر آزاده لبنانی است که داستان مشابهی را روایت می‌کند و می‌گوید که آنها وی و پدرش را در سلول کناری شکنجه کردند.

سکنه بزی اسیر زن آزاده لبنانی نیز که در سن 17 سالگی بازداشت و به بازداشتگاه الخیام برده شد، درباره شکنجه اسیران گفت که آنها سر اسیران را زیر شیر آب داغ می‌گرفتند و سلول آنقدر تنگ و تاریک بود که گنجایش حتی یک نفر را هم به زور داشت.

پسر یک اسیر آزاده هم تعریف کرد که چطور چشم پدرش را در آوردند و به جای آن چشم مصنوعی گذاشتند و تا سرحد مرگ از دادن دارو به وی خودداری کردند.

تجربه‌های سخت و دردناک اسیران آزاده به حدی است که آنها نمی‌توانند الفاخوری مزدور را ببخشند و او را مسحق اشد مجازات تا سرحد اعدام می‌دانند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین کنعانی تصریح کرد نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899054

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی