Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری تهران هزینه های زیادی را برای نگه داشت شهر تهران متحمل می شود که می توان با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و استارتاپ ها از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری کرد.

خبرگزاری شبستان، سرویس اجتماعی، هادی دهقانی: کلان شهر تهران که عنوان پایتختی ایران را نیز یدک می کشد، هزینه های زیادی را بر مدیران و مسئولین شهر وارد می کند، بسیاری برای فعالیت و کار خود مجبورد چند روزی از سال را به تهران سفر کنند و در کنار آن نیز بسیاری از شرکتها و کارخانه هایی که بیرون از تهران فعالیت می کنند به ناچار در شهر تهران دفاتری را دائر کرده اند که همین امر باعث می شود تا شهر تهران برای ارائه خدمات به آنها دچار هزینه های سربار و اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در برخی از مقاطع مدیران شهری با این استدلال که دولت باید هزینه هایی را برای نگه داشت پایتخت به صورت جداگانه اختصاص دهد به دنبال مشارکت دادن دولتمردان در اختصاص بودجه برای تهران برآمدند اما به دلایل مختلف این امر هیچگاه جنبه عملی به خود نگرفته است و مدیران شهری نیز همیشه با کم بود بودجه مواجه بوده و برای جبران این کمبودها دست به شهر فروشی زده اند.

 

رفتن به سوی ایجاد شهر هوشمند و استفاده از توان استارت آپ ها می تواند در کاهش هزینه های اضافی شهر تاثیر به سزایی را داشته باشد، چرا که تحقق این امر می تواند از ایجاد تقاضای کاذب برای مسافرت و حضور در تهران جلوگیری نماید.

 

 

فعالیت های دانش بنیان در راستای تمرکز زدایی از پایتخت ایجاد شوند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، « علی اعطا» در جلسه امروز شورا و پس از سخنان سورنا ستاری معاون علم و فناوری رییس جمهور در صحن گفت: فعالیت های دانش بنیان در شهر های جدید در راستای تمرکز زدایی از پایتخت ایجاد شوند.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این زمینه پیش بینی ای که کرده بودند این بود که می خواهند  4 هزار شرکت دانش بنیان در این عرصه فعالیت کنند و این در حالی بود که در هیچ مطالعه ای روشن و مشخص نبود که  چنین تقاضایی وجود دارد و اگر هم چنین تقاضایی وجود می داشت بر اساس مطالعات انجام گرفته در خود فضا ها ی دانشگاهی موجود و فضای دولتی موجود ظرفیت تجهیز و پذیرش و فضا و ارائه خدمات وجود داشت.

 

در ادامه «محمد سالاری» با بیان اینکه مدیریت شهری از طرح های تحقق پذیر استقبال می کند، افزود: دغدغه سازی اشتراک گذاری اطلاعات در مدیریت شهری از سوی دستگاه های دولتی باید شکل گیرد.


رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: بعد از گذشت سالها هنوز بیشتر دستگاه های دولتی اهتمامی در به اشتراک گذاری اطلاعات در مدیریت شهری ندارند در حالی که این امر می تواند در اتخاذ تصمیمات و سیاست گذاری ها بسیار راهگشا باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای اولین بار در کشور های همسایه، مرکز رصد خانه شهر تهران را ایجاد کرده تا تجمیع دیتا ها صورت گیرد که این کار در راستای سیاست گذاری ها بسیار حایز اهمیت است اما متاسفانه بعد از گذشت سالیان سال بیشتر سازمان ها دولتی اهتمامی در اشتراک گذری اطلاعات ندارند. لذا توقع از شما این است این  دغدغه سازی در نهاد های دولتی ایجاد شود.

 

 

«پیروز حناچی» نیز در واکنش به تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها در مجلس، گفت: لایحه درآمد پایدار اولین گام برای جلوگیری از شهر فروشی است.

 

شهردار تهران در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصویب این لایحه را یکی از زیربنایی ترین اقداماتی عنوان کرد که می توان برای شهرداری های کشور انجام داد.

 

وی با بیان اینکه تصویب این لایحه اولین قدمی است که شهرداری ها املاک خود را نفروشند و در شهرها به کیفیت فکر کنند، افزود: در تمام دنیا برخی از قدرت های متمرکز از دولت ها به شوراها و شهردارها واگذار می شود.

 

حناچی با اشاره به تاثیرات این لایحه بر شهرداری های کشور گفت: بررسی مجدد این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصمیم جسورانه ای است که نتیجه آن اختصاص بخشی از مالیات  به شوراها و شهرداری های کشور است.

 

وی ادامه داد: به شوراها و شهرداری ها اجازه داده می شود، در چارچوب هایی که حاکمیت تعیین می کند خدماتی ارائه و برای این خدمات عوارض دریافت کنند. این اختیار باعث می شود شهرداری ها بتوانند شهرها را سالم اداره کنند و ارزش ها، املاک و دارایی شهرها را نفروشند.

 

شهردار تهران با اشاره به دو لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» و «درآمد پایدار شهرداری ها» گفت: این دو لایحه مکمل یکدیگر هستند. بندهایی که در این لایحه تصویب می شود، باید در آن لایحه هم اصلاح و هر دو یکسان شوند.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی مسجد اردبیل هفته بسیج هفته کتاب اغتشاشات محکومیت اغتشاشات اخیر اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد تولیدات دانش بنیان شرکتهای دانش بنیان مشاغل دانش بنیان شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود

سخنگوی شهرداری تهران درباره خدمات رایگان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ضرورت وجود سازمان آتش‌نشانی در پایتخت اعلام کرد: باتوجه به گسترش شهرنشینی و توسعه آن‌ها انجام اقداماتی در مورد تامین امینت شهروندان مطرح شد. در همین راستا تعداد زیادی از مراکز آتش نشانی در شهر‌های مختلف ایران تاسیس شدند و آغاز به کار کردند، که این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات این سازمان برای شهروندان به صورت رایگان ارائه می‌شود افزود: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های دنیا در مقابل ارائه همین خدمات اولیه نیز هزینه دریافت می‌کنند.

محمدخانی با بیان اینکه بازدید و کارشناسی از ساختمان‌های ناایمن در پایتخت بر عهده سازمان آتش‌نشانی است اظهار داشت: این نوع خدمات طبق مصوبات قانونی توسط سازمان آتش‌نشانی به صورت رایگان انجام می‌شود. اما اگر شخصی برای بازدید از ساختمان یا ملک خودش درخواست داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برنامه‌ریزی شهری ایمنی شهر می‌باشد که آسایش و آرامش را به ارمغان می‌آورد عنوان کرد: اگر آموزش‌های صحیح در جهت فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه انجام شود در آینده شاهد حوادث کمتری خواهیم بود. سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در حوزه آموزش نیز فعال بوده و به درخواست شهروندان، مدارس، مساجد و ... دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مواردی که ایمنی شهر را تهدید می‌کند آتش‌سوزی یا حریق می‌باشد. با مکان‌یابی درست ایستگاه‌های آتش‌نشانی، امدادرسانی سریع، همراه با دقت و مهارت با تجهیزات مناسب در اطفای حریق، رضایت‌مندی مردم از آتش‌نشانی را به همراه دارد. با توجه به حوادث طبیعی و غیرطبیعی، مدیریت بحران بر اینگونه حوادث به ویژه در پیشگیری بسیار مهم هستند.

دیگر خبرها

  • تهران بزرگ‌تر شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود