Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:11:23 GMT

روش‌هایی جالب برای درمان درد زانو

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۳۶۰

روش‌هایی جالب برای درمان درد زانو

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آرتروز، آسیب‌دیدگی یا هر دلیل دیگری می‌تواند باعث درد زانو شود، اما با انجام راه‌های ساده می‌توانید در بهبود روند درمان آن نقش مؤثری ایفا کنید؛ به همین منظور به بررسی تکنیک‌هایی در جهت رفع درد زانو پرداخته ایم.  گرم کردن قبل ورزش از آنجایی که مغز، فعالیت ما را تشخیص می‌دهد باید قبل از ورزش به علت افزایش دمای بدن برای پمپاژ کردن انتقال خون به ماهیچه‌ها و کاهش درد به گرم کردن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کاهش وزن داشتن سلول‌های چربی و اضافه وزن فشار زیادی به پا مخصوصا زانو وارد می‌کند پس بهتر است برای جلوگیری از درد زیاد در ناحیه زانو وزن خود را کم کنید.

 تغییر رژیم غذایی   البته هیچ غذایی در جهان به طور کلی به نابود کردن درد زانو نمی‌پرداز، اما حذف و اضافه کردن برخی از مواد غذایی مانند ماهی، تن یا دانه‌های سویا می‌تواند زانو را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مقاوم سازد.بیشتر بخوانید: نوشیدنی‌هایی که درد مفاصل را التیام می‌بخشد +۶ معجون برای خداحافظی با درد‌های استخوانی
فعالیت‌های ساده

ورزش و تحرکات ساده مانند قدم زدن و دوچرخه‌سواری نقش بسیار مهم و حیاتی برای بهبود درد زانو دارد، اما اگر به بیماری استئوآرتریت مبتلا هستید قبل از انجام ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

 کفش پاشنه بلند

کفش بدون پاشنه یا کتانی بهترین نوع راحتی برای پوشش پا هستند به منظور کاهش درد زانو پیشنهاد ما به شما بانوان کنار گذاشتن کفش پاشنه بلند برای جلوگیری از آسیب دیدن به ناحیه زانو است.    کمپرس درد

با ریختن تعداد کمی یخ درون حوله‌ای نازک به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه و ۳ بار در روز آن را در قسمت آسیب دیده زانو به منظور کاهش درد قرار می‌دهیم البته قرار دادن یک بسته نخود لوبیا فریز شده به عنوان کمپرس سرد به راحتی درد زانوی شما را بهبود می‌بخشد.بیشتر بخوانید: درمان زانو درد با طب سنتی سرکه سیب راهی برای کاهش درد از ترکیب دو قاشق چایخوری سرکه سیب با دو فنجان آب تصفیه شده می‌تواند برای بهبود کامل درد زانو روزی یکبار به نوشیدن آن اقدام کنید البته با ریختن ۲ قاشق سرکه سیب در وان حمام و قرار دادن زانو‌ها درون آن هم می‌توانید از شر درد و ورم پا‌ها خلاص شوید.

روغن خردل
یکی از بهترین راهکار‌های مؤثر در جهت رفع درد زانو استفاده از روغن خردل است که برای انجام این کار باید به حرارت دادن ۲ قاشق غذاخوری روغن خردل بپردازید و بعد از آن یک عدد سیب خورد شده درون آن انداخته تا به رنگ  قهوه‌ای درآید و سپس با حرکات دایره‌ای به ماساژ زانو‌های خود و به بستن آن از طریق یک پلاستیک به منظور بهبود درد زانو روزانه دو بار اقدام کنید.

انتهای پیام /   برای درد زانو چه کنیم؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی بهداشت و درمان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید

از جلمه دلایل بروز زانو درد می‌توان به آسیب به زانو، آرتروز، بورسیت، تاندونیت و کیست بیکر اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زانو درد می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به طوری که تحرک شما را مختل کند و باعث بروز اختلال در فعالیت‌های روزانه شود، کسب آگاهی در مورد دلیل بروز این مشکل می‌تواند به تسکین آن کمک کند، در ادامه به بررسی چند دلیل بروز زانو درد می‌پردازیم:

آسیب

آسیب‌ها اغلب در نتیجه پیچ خوردن، افتادن یا ضربه ناگهانی ایجاد می‏‌شود، زانو یک مفصل پیچیده است که مستعد انواع آسیب‌ها مانند پارگی رباط، پارگی مینیسک یا شکستگی است، یکی از دلایل رایج بروز این اتفاقات تغییر جهت ناگهانی و فشار زیاد به مفصل زانو است؛ علاوه‌بر این حوادثی مانند افتادن یا برخورد نیز می‌تواند منجر به آسیب دیدگی زانو شود، درمان این نوع آسیب‌های زانو شامل استراحت و استفاده از کمپرس یخ می‌شود، البته با توجه به میزان آسیب دیدگی، ممکن است فیزیوتراپی یا حتی جراحی لازم باشد؛ به منظور پیشگیری از بروز این مشکل، قبل از ورزش کردن بدن خود را گرم کنید و از کفش مناسب استفاده کنید.

آرتروز

آرتروز که با التهاب مفاصل مشخص می‏‌شود، می‌تواند تأثیر منفی بر زانوها بگذارد؛ استئوآرتریت که رایج‌ترین نوع آرتروز است، زمانی رخ می‌دهد که غضروف محافظ انتهای استخوان‌ها به مرور زمان از بین برود، از طرف دیگر آرتریت روماتوئید یک اختلال خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله می‌کند و منجر به ایجاد التهاب می‏‌شود؛ روش‌های درمانی آرتروز شامل مصرف دارو، فیزیوتراپی و اصلاح سبک زندگی می‌‎شود، در موارد شدیدتر نیز ممکن است به عمل جراحی نیاز باشد.

بورسیت

بورسیت زمانی اتفاق می‌افتد که کیسه‌های کوچک پر از مایع به نام بورسا که از مفصل زانو محافظت می‌کند، ملتهب می‌شود؛ این التهاب اغلب نتیجه حرکات تکراری یا فشار طولانی مدت روی زانو یا نشستن و دویدن طولانی مدت است؛ درمان بورسیت شامل استراحت، استفاده از کمپرس یخ و مصرف داروهای ضدالتهابی برای کاهش درد و تورم می‌شود، به منظور جلوگیری از بروز بورسیت استفاده از زانوبندهای محافظ می‌تواند مفید واقع شود.

تاندونیت

تاندونیت زمانی رخ می‌دهد که تاندون‌هایی که ماهیچه‌ها را به استخوان‌ها متصل می‌کند، ملتهب یا تحریک شود، این وضعیت می‌تواند در اثر حرکات تکراری یا افزایش ناگهانی فعالیت بدنی ایجاد شود؛ تمرین‌های فیزیوتراپی با تمرکز بر تقویت عضلات اطراف زانو می‌تواند به کاهش علائم و جلوگیری از بروز تاندونیت کمک کند.

کیست بیکر

کیست بیکر به بیرون‌زدگی غشاء سینوویال در زانو گفته می‌شود و در قسمت پشت زانو احساس می‏‌شود؛ در‬ این حالت استراحت کردن و استفاده از کمپرس یخ می‌تواند به زانو درد ناشی از این مشکل کمک کند، در بعضی موارد نیز تخلیه مایع جمع شده پشت زانو یا تزریق داروی ضدالتهابی کورتیکواستروئید در این زمینه مؤثر واقع می‏‌شود.

کد خبر 747735

دیگر خبرها

  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!