Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در بسیاری استانها، ابلاغ تعرفه دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری، برگزاری ‌راهپیمایی محکومیت اغتشاشات ‌در ‌تهران، شبیه‌سازی منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۸ برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در بسیاری  استانها، ابلاغ تعرفه دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری، برگزاری ‌راهپیمایی محکومیت اغتشاشات ‌در ‌تهران،  شبیه‌سازی منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۸ از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۳۰ آبان ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح هر مسجد یک حقوق دان در بسیاری از استانها به طور کامل اجرا شد

«غلامحسین اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد روند اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان گفت: طرح هر مسجد یک حقوق دان با همکاری بسیج حقوق دانان  و معاونت فرهنگی قوه قضاییه در سراسر کشور اجرا می شود. این طرح در بسیاری از استانهای کشور به طور کامل اجرا شده  و در برخی استانها نیز در حال اجرا است.

 

سخنگوی قوه قضاییه پیش از این در مورد این طرح اظهار کرد: طبق آخرین آمار این طرح در هزار مسجد کشور اجرا شده است.

 

ابلاغ تعرفه دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری

در اجرای ماده ۲۹ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب ۱۳۸۱/۰۱/۱۸ مجلس شورای اسلامی و به پیشنهاد شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری، «تعرفه دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری»، به شرح مواد آتی است.

 

فصل اول ـ کلیات

 

ماده۱ـ دستمزد کارشناسان پس از گزارش و اظهارنظر کارشناسی در حدود صلاحیت آنها از طرف اشخاص حقیقی و یا حقوقی طبق مقررات این تعرفه محاسبه و پرداخت می­گردد.

 

تبصره ـ منظور از کانون در این تعرفه، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و منظور از مرکز، مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه می‌باشد.

 

ماده۲ـ مراجع قضایی، وزارتخانه­ها، سازمان­های دولتی و ارگانها و نهادها و شهرداری‌ها و مؤسسات وابسته به آنها در تعیین دستمزد کارشناسی مکلفند بر اساس مقررات این تعرفه عمل نمایند.

 

تبصره۱ـ در موارد خاص که مرجع قضایی در پرونده‌های کیفری برای کشف جرم و تعیین علت و علل و مشخص نمودن واقعیت اقدام به تعیین کارشناس می‌نماید، تعیین دستمزد متناسب با کمیت و کیفیت پرونده با همان مرجع می‌باشد.

 

‌راهپیمایی محکومیت اغتشاشات ‌در ‌تهران برگزار می‌شود

درپی حرکات آشوبگران و اغتشاشگران در تخریب اموال عمومی و توهین به مقدسات مردم شهر تهران راهپیمایی خواهند کرد.

 

بنابراین گزارش، راهپیمایی محکومیت اغتشاشات در شهر تهران دوشنبه ۴ آذرماه ۹۸ از ساعت 9 و 30 دقیقه در مقابل میدان امام حسین(ع) تجمع آغاز می شود و به سمت میدان شهدا تظاهرات خواهند کرد.

 

اعضای شورای نگهبان عضو سامانه ثبت دارایی‌های مسئولان شدند

اعضای شورای نگهبان با حضور کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در محل شورای نگهبان ضمن دریافت آموزش‌های لازم، در سامانه ثبت دارایی مسئولان جمهوری اسلامی ایران (ثنا) ثبت‌نام کردند.

 

بر این اساس، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان و بقیه اعضای حقوقدان و فقهای این شورا، امروز در این سامانه عضو شدند.

 

خبر مشاجره در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی معتبر نیست

پیرو انتشار خبری مبنی بر مشاجره در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خبر مذکور فاقد اعتبار بوده و تأکید کرد که جایگاه اطلاع‌رسانی و سخنگویی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده دبیر این شورا است.

 

در این اطلاعیه با ذکر این نکته که در جلسات شورا و ارائه مباحث کارشناسی؛ آرا و دیدگاه‌های متفاوت وجود دارد تأکید شده است که رسانه‌ها با انتشار اخبار وحدت‌آفرین و امیدبخش؛ توان فکری کشور را در مسیر رشد و پیشرفت، هدایت کنند.

 

شبیه‌سازی منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۸

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد درباره رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ با بیان اینکه این رزمایش در منطقه‌ای به گستره ۴۱۶ هزار کیلومتر مربع در منطقه عمومی سمنان انجام خواهد شد، اظهار کرد: مرحله نخست این رزمایش شامل کشف و شناسایی اهدافی خواهد بود که توسط نیروی متخاصم برای ما به وجود خواهد آمد و در مرحله بعد نیز علاوه بر کشف و شناسایی، سامانه‌های حاضر در رزمایش با اهداف درگیر خواهند شد. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این رزمایش، سخت ترین و واقعی‌ترین شرایط رزم را تمرین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما این است که در این رزمایش توانمندی رزم پدافند هوایی را که الان نوک حمله است، محک بزنیم تا اگر دشمن قصد تجاوز، حمله و حتی تخلفی نسبت به فضای آسمان کشورمان که جزو خطوط قرمز ماست داشته باشد، بتوانیم با آن مقابله کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: توصیه من به دشمنان این است که خود را در ورطه این آزمایش قرار ندهند چراکه ورود به این امتحان و ورود به فضای آسمان جمهوری اسلامی ایران همانطور که در گذشته نیز نشان داده شده است، جز خفت و خواری برای آنها، دستاوردی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش سلاح و سامانه‌های بومی و به روز دنیا به کارگیری شده که در لبه تکنولوژی پدافند هوایی دنیا قرار دارند. در این رزمایش از نیروهای جوان استفاده می‌کنیم که تجربه قدیمی‌های ما و تحرک و شادابی جوانان در هم آمیخته شده و پیش‌بینی می‌کنیم نتیجه آن، یک رزمایش بسیار خوب و موفق باشد.

 

شرایط اینترنت عادی شود

علی مطهری با بیان اینکه امروز بسیاری از مشاغل وابسته به اینترنت است که با قطع شدن آن دچار مشکل می شوند، افزود: از سوی دیگر بسیاری از موسسات و شرکت ها از این طریق امرار معاش می کنند که باادامه قطع بودن اینترنت ضرر می کنند.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وصل شدن اینترنت به لحاظ روانی ، آرامش را با جامعه منتقل می کند، گفت: امروز مسئله مردم بعد از بنزین اینترنت است که اگر این مسئله حل و فصل شود، به جامعه آرامش تزریق می شود.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه در این روزها تقریبا آرامش در سطح کشور برقرار شده است، وقت آن رسیده است که اینترنت وصل شود.

 

پومپئو خود را از تفکرات قرن هجدهمی رها کند

سید عباس موسوی اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم تعارض شهرک سازی در اراضی اشغالی کرانه باختری با قوانین بین المللی را به شدت رد و محکوم کرد و آن را تأکیدی مجدد بر شراکت آمریکا در اشغال سرزمین فلسطین و جنایت‌های این رژیم در فلسطین و نیز اشغال و نقض حاکمیت کشور‌های همسایه فلسطین توصیف کرد.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه اقدامات و اظهارات آمریکایی‌ها در خصوص فلسطین نقض صریح قوانین بین المللی است خواستار تحرک مجامع بین الملی در مخالفت و مقابله با آن شد.

او با اشاره به اینکه سرزمین فلسطین از آن مردم فلسطین است، گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی غاصب و اشغالگر است و تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین است./

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی اردبیل مساجد اغتشاشات کتابخانه هفته بسیج کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد محکومیت اغتشاشات اخیر اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هواشناسی هرمزگان؛ طی امروز و روزهای آینده در استان هرمزگان آسمان صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر در مناطق شمالی، مرکزی و غربی استان رگبار موقتی باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در پاره‌ای نقاط مرکزی نیز وقوع رگبارهای موقتی دور از انتظار نخواهد بود، ضمن اینکه تند باد لحظه‌ای و گردوخاک و کاهش موقتی دید افقی نیز محتمل خواهد بود.

دریا طی روز جاری تا ظهر سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی متلاطم خواهد بود. همچنین در ساعات بعدازظهر و شب در محدوده تنگه هرمز با توجه به افزایش ابرناکی، افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود شناورهای سبک احتیاط‌های لازم معمول دارند و در ساعات بعد از ظهر و شب از تردد شناورهای سبک در محدوده تنگه هرمز خودداری شود.

طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه سامانه همرفتی در ارتفاعات استان بویژه منطقه حاجی آباد تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

به لحاظ دمایی، طی روز جاری و فردا در مناطق شرقی استان افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

کد خبر 6085121

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا