Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادر درویشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون این تعداد مددجو در مناطق شهری و روستایی این شهرستان زیرچتر حمایتی کمیته امداد بوده و از مستمری، دفترچه درمانی، وام‌های قرض‌الحسنه و کمک هزینه تحصیلی، تفریحی و زیارتی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد تحت حمایت کمیته امداد بوکان شامل ۲ هزار و ۶۸۲ خانوار هستند، افزود: ۳۴ درصد از خانواده‌های مددجو در این شهرستان به علت فوت سرپرست خانوار که بیشترین فراوانی را در بین مددجویان دارد زیرپوشش این نهاد هستند و طلاق، زندانی و افراد متارکه در رده‌های بعدی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نهاد برنامه های مختلف را برای حمایت از افراد نیازمند و مستحق در دست اجرا دارد و هر خانواری که توسط تیم‌های این نهاد به عنوان نیازمند شناخته شوند به عضویت امداد درآمده و خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: کمیته امداد بوکان امسال در راستای حمایت از خانوارهای زیرپوشش، ۱۱۲ میلیارد ریال کمک معیشتی ماهانه به صورت نقدی به مددجویان خود پرداخت کرده است.

«درویشی»، افزود: در همین راستا برای تامین آتیه زنان سرپرست خانوار، هم‌اکنون ۲۸۷ نفر از مزایایی بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار بهره‌مند هستند که در ۶ ماهه نخست امسال، ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال بابت بیمه زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۳ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: علت این کاهش بهبود وضعیت زندگی، خودکفایی زنان سرپرست خانوار و ازدواج مجدد زنان زیرپوشش بوده است.

حدود ۱۸۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

احداث مسکن در کنار ارائه کمک هزینه‌های زندگی، درمانی، تحصیلی، ازدواج و کمک‌های موردی از جمله مهمترین وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) به شمار می‌رود.

این نهاد از سال ۱۳۵۷ خدمات خود را با فرمان امام راحل آغاز کرده و بیش از ۴۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد.

برچسب‌ها دستگیری از نیازمندان کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دستگیری از نیازمندان کمیته امداد امام خمینی ره بوکان دستگیری از نیازمندان کمیته امداد امام خمینی ره بوکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد تبریز توزیع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در مراسم توزیع این بسته‌ها اظهار کرد: با اعتبارات دولتی، امکان رفع نیازهای مستمندان امکان پذیر نیست و کمیته امداد باید با تجلی مشارکت مردم و خیران، نسبت به رفع این نیازها اقدام کند.

تراب محمدی ادامه داد: محرومان جزو عائله انقلاب اسلامی هستند و کرامت آنها باید حفظ شود.

وی افزود: کمیته امداد مولود انقلاب اسلامی است و رسالت تکریم محرومان را بر عهده دارد و از بدو تأسیس تاکنون اقدامات چشمگیری در این عرصه داشته است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی به نقش پررنگ خیران در مبارزه با فقر اشاره کرده و گفت: کمیته امداد به تنهایی قادر به زیر پوشش قرار دادن همه نیازمندان نیست و خیران نقش برجسته ای در یاری رساندن به این نهاد دارند.

محمدی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) محل اعتماد و تمرکز خیران بوده و مردم به این نهاد خدمت رسان اعتماد دارند.

کد خبر 6063561

دیگر خبرها

  • اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد گلستان
  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان
  • برپایی ضیافت افطاری ویژه ایتام و نیازمندان حمیدیه
  • ۴۰ بسته معیشتی میان زنان سرپرست خانوار مارگون توزیع شد
  • 17 هزار فرزند یتیم و محسنین درآذربایجان غربی زیر پوشش کمیته امداد
  • توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان
  • ۳۰۰۰بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد تبریز توزیع شد
  • حمایت یک خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد
  • ریزش معدن سنگ در قزوین جان یک‌ نفر را گرفت