Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:23:20 GMT

انگلیس خواستار توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۵۵۶

انگلیس خواستار توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری شد

تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس امروز (پنجشنبه) بدون اشاره به نام سخنگو،‌ به نقل از وی افزود: موضع انگلیس درباره شهرک‌سازی [در کرانه باختری] روشن است؛ این اقدام طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی، مانع رسیدن به صلح و تهدیدی بر تداوم راه حل تشکیل دو دولت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس، اقدامات رژیم صهیونیستی را ناکارآمد خواند و توقف فوری آن را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«شورای عالی برنامه‌ریزی اداره مدنی» رژیم صهیونیستی به‌تازگی ساخت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی را در کرانه باختری تأیید کرد که براین اساس، دستور ساخت غیرقانونی تعداد واحدها در سال ۲۰۱۹  به هشت هزار و ۳۳۷ واحد می‌رسد.
به گزارش گروه حقوق بشری «صلح اکنون» در سرزمین‌های اشغالی، این میزان نسبت به سال گذشته میلادی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه‌ این هفته اعلام کرد، دولت دونالد ترامپ سیاست اتخاذ شده در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور را در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی تغییر می‌دهد.
وی تصریح کرد: بیانیه‌های دولتی ایالات متحده درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری در دهه‌های گذشته ناهماهنگ بوده است.

پمپئو گفت، وزارت خارجه امریکا در سال ۱۹۷۸، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را نامنطبق با قوانین بین‌المللی اعلام کرد اما در سال ۱۹۸۱ رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا با این سیاست مخالفت کرد.
به گفته او، دولت‌های بعدی آمریکا نیز اینگونه نتیجه‌گیری کردند که شهرک‌سازی‌های نامحدود رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مانع صلح خواهد بود، اما آن را متناقض با حقوق بین‌الملل ندانستند. اما در دسامبر سال ۲۰۱۶، «جان کری» وزیر امورخارجه دولت اوباما در آخرین روزهای کاری این دولت، این رویکرد را تغییر داد و غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها را به صورت علنی اعلام کرد.

با این حال، پمپئو گفته دولت ترامپ «پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها» اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.
اظهارات ترامپ با محکومیت‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی روبه رو شده است.

اتحادیه اروپا با انتقاد از این اقدام صهیونیست‌ها، با صدور بیانیه‌ای، ساخت واحدهای جدید در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی خواند.
«جرمی کوربین» رهبر حزب مخالف دولت انگلیس نیز با انتشار پیامی در توئیتر تصریح کرد، شهرک‌سازی در کرانه باختری نقض آشکار قوانین بین‌المللی و مانع رسیدن به صلح است.
۲۰۲۳

برچسب‌ها شهرک سازی کرانه باختری اسرائیل دونالد ترامپ فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرک سازی کرانه باختری اسرائیل دونالد ترامپ فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی انگلستان شهرک سازی کرانه باختری اسرائیل دونالد ترامپ فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات تیراندازی علیه صهیونیستی‌ها در کرانه باختری

دریافت 12 MB کد خبر 6064168

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات تیراندازی علیه صهیونیستی‌ها در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • مقام صهیونیست خواستار حمله به کرانه باختری مانند غزه شد
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین
  • بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون
  • ممنوعیت خرید عمومی کالا‌های صهیونیست از سوی شورای شهر بروکسل