Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@07:09:27 GMT

آغاز اتصال اینترنت در برخی از مناظق کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۶۶۸

آغاز اتصال اینترنت در برخی از مناظق کشور

با گذشت پنج روز از قطعی اینترنت، ارتباطات اینترنت ثابت (ASDL) برای برخی از استان‌های کشور برقرار شده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که اتصال به شبکه جهانی اینترنت از شنبه شب برای کاربران قطع شده بود، بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی از استان‌های کشور و همچنین اینترنت ثابت برخی دانشگاه‌های بزرگ از جمله تهران، شریف، علامه طباطبایی و برخی از مراکز دانشگاهی وصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین خبرهای تاییدنشده‌ای از برخی استان‌های کشور از جمله همدان، تبریز، کرمانشاه، هرمزگان و تهران حاکی از اتصال اینترنت خطوط ثابت (ADSL) در برخی از نقاط است.

با توجه به اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و درخواست برای اتصال اینترنت در استان‌ها و مناطقی که به آرامش رسیده‌ بودند و تاکید بر اینکه در صورت حفط امنیت کشور، نیازی به ادامه قطع اینترنت نیست، به نظر می‌رسد اینترنت به صورت محدود در برخی نقاط در دسترس کاربران است.

البته اتصال اینترنت برای تمامی کاربران در این استان‌ها فراهم نشده و گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اینترنت خطوط تلفن همراه هنوز قطع است، اما با توجه به فراهم شدن امکان برخورداری از اینترنت برای برخی از کاربران اینترنت ثابت (ADSL) به نظر می‌رسد همان‌طور که علی ربیعی، سخنگوی دولت روز سه‌شنبه از برقراری تدریجی اینترنت در استان‌های کشور خبر داده بود، نهادهای مسئول این تصمیم را گرفته و در برخی از استان‌ها که این اطمینان ایجاد شود که سوءاستفاده از اینترنت صورت نمی‌گیرد این برگشت صورت خواهد گرفت.

همچنین تا لحظه انتشار این خبر هنوز محدودیت بسته‌های اینترنتی خطوط تلفن همراه برقرار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اينترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود

محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: چین و کشور‌های غربی در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات به پیشرفت‌های خوبی رسیده اند که دلیل آن سرمایه‌گذاری‌های خوب و بزرگی طی چندین دهه اخیر بوده است.

وی ادامه داد: برخی کشور‌هایی دیگر مانند هند و ترکیه برنامه‌هایی برای توسعه ارتباطات نسل پنجم یا هوشمندسازی و بحث‌های مرتبط با این حوزه‌های ICT دارند؛ارتباط ما با این کشور می تواند سازنده باشد زیرا شرایط هر دو کشور تقریبا مشابه است.

کرباسی درباره همکاری مشترک با این کشور‌ها، تصریح کرد:هدف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری توسعه فناوری است؛ تلاش ستادهای این معاونت، بنیاد علم و ...بر توسعه فناوری است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری  با بیان اینکه ایجاد همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک از برنامه‌های ما در ستاد اتصال پذیری و ارتباطات است، گفت: شناسایی ظرفیت‌های توسعه همکاری‌های بین‌المللی یکی از این اقدامات بوده که هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است.

وی افزود: با مرکز همکاری‌های بین‌المللی معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و معاونت بین‌الملل وزارت ارتباطات هم ارتباطاتی را شکل دادیم که می‌تواند کمک کننده باشد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، امیدواریم در قالب یک کارگروه بین‌الملل  فعالیت های ستاد را پیش ببریم زیرا به این موضوع تمرکز داریم.

کرباسی اضافه کرد: اولویت ما حضور چین، هند و روسیه در این کارگروه است البته چین به دلیل غلبه‌ای که بر این بازار دارد شاید تمایلش متفاوت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • آغاز رژه روز ارتش در کرمانشاه به صورت پیاده و موتوری
  • آبگیری و راه‌اندازی مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز چهار برج آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی