Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی افتخاری بعدازظهر پنجشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: حوزه رسانه و خبررسانی بسیار مهم است و در دنیا به عنوان پایه چهارم حاکمیت شناخته می شود.

وی افزود: با تلاش همکاران دادگستری، شرایطی برای خبرنگاران ایجاد کرده ایم که قلم آن هنگام بازتاب مشکلات نلرزد و تنها ۳۰ درصد از پرونده هایی که به دادگاه مطبوعات می رسد منجر به صدور رای می شود و مابقی حل و فصل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخاری بیان کرد: به منظور حل مشکلات خبرنگاران شورای حل اختلاف رسانه را در کشور راه اندازی کردیم تا قبل از اینکه پرونده ها به دادسرا برسد رفع ابهام و سازش انجام شود.

وی اضافه کرد: شکایت از سینما، رسانه ها و جراید هم در این شورای رسیدگی می شود.

افتخاری گفت: کشور به خبرنگار تحقیقی نیاز دارد ولی اکثر خبرنگارها جامعه به دنبال بیزینس هستند، قطعاً کسب درآمد از نوشتن خبر لازم است اما باید اصولی رعایت شود که مشکلی برای جامعه ایجاد نشود.

وی با تأکید بر این که به عنوان خبرنگار نباید به آتش نیمه افروخته درگیری ها بدمیم و آن را فروزان کنیم، اظهارکرد: اصحاب رسانه می توانند جریان ساز باشند و امیدواریم آن  ها تحولی در جامعه ایجاد کنند.

افتخاری به سامانه سجام اشاره کرد و افزود: بزرگترین شبکه مردمی و نخبگانی علیه آسیب های اجتماعی راه اندازی شده و هزار و ۵۰ نفر گلستانی تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه سامانه سجام بالغ بر ۹۲ هزار عضو دارد، گفت: راه اندازی سامانه سجام بحث خدمت مردم به مردم و مطالبه گری از مسئولان برای مردم است.

کد خبر 4777706

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان مهدی افتخاری پیشگیری از وقوع جرم بوشهر شهرکرد ایلام بارش برف قزوین گرگان قیمت بنزین شیراز بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بیرجند زلزله راهپیمایی هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر نصراللهی، سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سایت رجانیوز، همشهری آنلاین و روزنامه جام جم امروز با حضور اعضای منصفه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، منتفی اعلام شد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، گفت: امروز همچنین پرونده مدیر مسئول همشهری آنلاین رسیدگی شد. اعضای هیئت منصفه، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آرا مجرم ندانستند.

نصراللهی با بیان اینکه آخرین پرونده‌ای که امروز بررسی شد، پرونده مدیر مسئول روزنامه جام جم بود، گفت: هیئت منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.

کد خبر 6085833

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • همشهری آنلاین و جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدند
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن
  • در دادگاه مطبوعات امروز چه گذشت؟
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران