Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چهارشنبه در مناظره انتخاباتی در آتلانتا با حمایت از تحقیق درباره استیضاح ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه اعلام کردند تلاش‌های ترامپ برای واداشتن اوکراین به تحقیق درباره جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق نمونه‌ای از فساد مالی دولت است.

جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اگر رئیس جمهور شود، دستور خواهد داد دونالد ترامپ، به عنوان رئیس جمهور سابق، مورد پیگرد قانونی کیفری قرار گیرد، گفت: ”من به وزارت دادگستری ام، دستور‌هایی را که این رئیس جمهور می‌دهد، نمی‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به آن‌ها اجازه می‌دهم به طور مستقل قضاوت کنند. من برای آن‌ها تعیین نمی‌کنم که چه کسی باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد، یا چه کسی باید تبرئه شود. این نقش رئیس جمهور آمریکا نیست. این (وظیفه) دادستان کل است، نه وکیل شخصی رئیس جمهور. پس من هر تصمیمی را (انجام خواهم داد) که دادستانی که از او حمایت و منصوب کرده ام، اتخاذ کند. من اجازه می‌دهم آن‌ها به طور مستقل قضاوت کنند و تصمیم بگیرند. اگر نظر آن‌ها این باشد که او (ترامپ) قانون را نقض کرده است و باید از لحاظ کیفری مورد پیگرد قانونی قرار گیرد، در این صورت، همین طور خواهد شد. اما به آن‌ها دستور نخواهم داد. همچنین فکر نمی‌کنم این ایده خوبی باشد که ما مثل ترامپ رفتار کنیم و بگوییم زندانی اش کنید. ما باید این کشور را متحد کنیم. “

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت گفت: ”ما رئیس جمهوری داریم که نه تنها به صورتی بیمارگونه دروغ می‌گوید، بلکه احتمالاً فاسدترین رئیس جمهور در تاریخ مدرن آمریکاست. اما ما نمی‌توانیم به راحتی توسط دونالد ترامپ تضعیف شویم، چون اگر اینطور شود، در انتخابات شکست خواهیم خورد. ما می‌توانیم با فساد مالی ترامپ مقابله کنیم، اما باید برای حمایت از خانواده‌های کارگر این کشور هم به پا خیزیم. “

الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست گفت: ”ما باید این اصل را تثبیت کنیم که هیچ کسی، بالاتر از قانون نیست. ما بر اساس قانون اساسی مسئولیت داریم و باید به این مسئولیت عمل کنیم. “

کامالا هریس، سناتور ایالت کالیفرنیا نیز گفت: ”اول از همه، ما در کاخ سفید با فضای تبهکارانه‌ای رو به رو هستیم؛ و هیچ تردیدی نیست که در انتخابات سال ۲۰۲۰، بزرگترین موضوع پیش روی ما، تا زمانی که به آن ”لحظه حساس“ برسیم، عدالت خواهد بود. چیزی که امروز شاهد بودیم این بود که سفیر ساندلند با زبان خود به ما گفت: همه (از درخواست ما از اوکراین) اطلاع داشتند. این بدان معناست که این اقدامی تبهکارانه است که -با توجه به اظهاراتی که امروز شنیدیم- رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، وزیر خارجه و رئیس کارکنان (کاخ سفید) در آن دست داشتند. “

 

 

منبع: رویترز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اوکراین برنی سندرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود

آمریکا سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی می‌کند. با این حال، با آغاز جنگ غزه به دلیل سیاست‌های حمایتی واشنگتن از صهیونیست‌ها در نسل کشی فلسطینیان، کنگره آمریکا اقدام به تصویب بسته ۲۶ میلیارد دلاری به اسراییل کرد. موضوعی که گرچه هر دو حزب اصلی ایالات متحده با آن موافق بودند، اما برخی قانونگذاران مستقل مخالفت خود را با آن ابراز داشتند. 

به گزارش الجزیره، برنی سندرز، سناتور یهودی و ترقی خواه ایالت ورمونت پیشنهاد اضافه شدن ۲ اصلاحیه به بسته کمک‌های آمریکا به اسراییل را مطرح ساخت. این موضوع طی هفته جاری در سنا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

سندرز در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من خواستار ضمیمه شدن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی به اسراییل هستم. نخست، نباید کمک نظامی بدون محدودیت برای جنگ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل علیه مردم فلسطین اهدا شود ۲- باید بار دیگر کمک‌های آمریکا به سازمان آنروا از سرگرفته شود تا کودکان فلسطینی دچار قحطی نشوند. 

سندرز به عنوان یکی از سناتور‌های ترقی خواه با آنکه خود یهودی است، اما بار‌ها از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. وی تاکید دارد: ما نمی‌توانیم به تامین مالی این جنگ وحشتناک ادامه دهیم. 

لابی‌های صهیونیست در آمریکا از جمله آیپک به دلیل قدرتی که دارند سیاستمداران این کشور را پیش از رسیدن به قدرت با پول‌های کثیف خریداری کرده و مانع از هر گونه انتقاد از اسراییل در جامعه ایالات متحده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند