Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@22:54:18 GMT

همکاری استرالیا و آمریکا برای زمین زدن چین

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۸۹۷

آمریکا و استرالیا با حمایت از توسعه پروژه‌های مواد معدنی استراتژیک و عناصر خاکی نادر به مقابله با سلطه چین در بازار جهانی این مواد حساس می‌پردازند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایسنا، دفتر مت کاناوان، وزیر منابع و استرالیا شمالی اعلام کرد وی و ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در مذاکراتی که در واشنگتن داشتند، زمینه همکاری در فاینانس چنین پروژه‌هایی را فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واشنگتن اخیرا نسبت به اتکای خود به واردات مواد معدنی به دلیل تهدید پکن برای استفاده از آن‌ها به عنوان اهرمی در جنگ تجاری با آمریکا، نگرانی فزاینده‌ای پیدا کرده است. چین در حدود ۸۰ درصد از تولید جهانی عناصر خاکی نادر سهم دارد. عناصر خاکی نادر گروهی متشکل از ۱۷ عنصر شیمیایی مورد استفاده در دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی و تجهیزات نظامی هستند. این کشور در گذشته از برتری خود در تولید عناصر خاکی نادر برای گرفتن امتیازات سیاسی استفاده کرده است و پس از مناقشه دریایی با ژاپن در سال ۲۰۲۰، صادرات این مواد به همسایه خود را متوقف کرد و باعث افزایش قیمت‌ها و تلاش برای تامین این مواد از نقاط دیگر شد.

کاناوان اظهار کرده که تقاضای جهانی رو به رشد برای مواد معدنی استراتژیک، زمینه را برای ورود معدنکاران استرالیایی به منظور تامین زنجیره تامین و برآورد تقاضای رو به رشد در اقتصاد‌های بزرگی مانند آمریکا فراهم می‌کند.

استرالیا میزبان شرکت لیناس است که بزرگترین معدنکار عناصر خاکی نادر جهان در خارج از چین به شمار می‌رود. این شرکت در ماه مه توافق مقدماتی برای ساخت یک تاسیسات جداسازی عناصر خاکی نادر در تگزاس آمریکا امضا کرد که این تاسیسات تا سال ۲۰۲۱ فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس‌های مواد معدنی استرالیا و آمریکا توافقی را برای دستیابی به درک بهتر از ذخایر مواد معدنی استراتژیک خود امضا کردند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: استرالیا آمریکا چین واشنگتن مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیماری کاوازاکی نوعی بیماری التهابی نادر است که باعث التهاب رگ‌ های خونی در سراسر بدن می‌شود و با علائمی مانند  تب بالا، ترک خوردن پوست و ورم و قرمز شدن کف دست و پا همراه است.

این بیماری التهابی نادر بیشتر در کودکان زیر ۵ سال مشاهده می‌شود و مسری نیست.

دیگر خبرها

  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • اسراییل در حال از دست دادن وزن استراتژیک خود در جهان است
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی
  • ببینید | فیلمی نادر از خوردن گل لوتوس توسط ماهی‌ها
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن