Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:02:23 GMT

امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه رمز ارز میراث

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۹۴۷

امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه رمز ارز میراث

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی،  این تفاهم‌نامه امروز پنجشنبه ۳۰ آبان ۹۸ در حاشیه افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری و با حضور محمدرضا شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به امضا رسید.

تفاهم‌نامه چندجانبه همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری، با امضای پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عباس نوروزی رئیس هیئت‌مدیره بنیاد ملی توسعه فناوری، رسمیت یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه در راستای همکاری در ارتقای زیست‌بوم توسعه کارآفرینی بر بستر فناوری‌های هوشمند مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک‌چین از طریق ایجاد توکن و رمز ارز میراث به امضای مسئولانی از دستگاه‌های ذی‌نفع رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری در ایجاد زیرساخت‌های قانونی و دریافت مجوزهای لازم در خصوص موضوع موردتوافق، اطلاع‌رسانی در مورد استفاده از رمز ارز میراث به اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط، معرفی جامع رشته‌های صنایع‌دستی به تفکیک محدوده جغرافیایی، همکاری و اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان صنایع‌دستی در استفاده از رمز ارز میراث برای تمام کسب‌وکارها، تولیدکنندگان و هنرمندان برجسته و موفق صنایع‌دستی و همکاری در توسعه بازار فروش صنایع‌دستی از طریق رمز ارز میراث در داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین تولید و مدیریت رمز ارز میراث بر پایه اتریوم و بر بستر بلاک چین، ایجاد صرافی دیجیتال برای تبدیل میراث به رمز ارزهای مهم و ریال پس از دریافت مجوزهای قانون آموزش الکترونیکی و حضوری روش‌های استفاده از رمز ارز میراث، انجام آموزش‌های مورد نیاز، پایش و راهبردی مراکز نوآوری و هدایت، اتصال  کسب‌وکارهای ذیل زیست‌بوم به بازارهای داخلی و بین‌المللی و توسعه برندهای توانمند در موضوع تفاهم‌نامه ازجمله تعهدات بنیاد ملی توسعه فناوری خواهد بود.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعهد شد همکاری در  ایجاد کمیته‌ای برای پیگیری امور مربوط به رفع چالش‌ها و موانع کسب‌وکارها، حمایت و همکاری در برگزاری رویدادهای تخصصی و عمومی برای رمز ارز میراث، ارائه مجوزهای مورد نیاز به زیست‌بوم برای انجام فعالیت‌های خود و تسهیل ارتباطات با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، عمومی، خصوصی و بین‌المللی و تأمین اعتبارات اولیه برای راه‌اندازی زیست‌بوم، سیدمانی کسب‌وکارهای نوپا در اکوسیستم رمز ارز میراث را به انجام برساند.

این تفاهم‌نامه در شش بند و سه نسخه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری به امضا رسید.

کد خبر 4777720 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی تفاهم نامه هفته کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی گردشگری ترجمه کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات بازار نشر میراث فرهنگی ادبیات جهان رایزنی فرهنگی طرح پاییزه کتاب نقد کتاب تازه های نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است

 معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اصفهان شناسنامه کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در هر سه حوزه خوش درخشیده است.

 جواد واحدی افزود: اصفهان در حوزه صنایع دستی دو شهر جهانی و همچنین درحوزه میراث فرهنگی در کنار هزاران اثر تاریخی،۱۷ اثر جهانی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان همه ساله مقصد میلیون‌ها نفر گردشگر است.

او گفت: در حوزه صنایع دستی در بحث صادرات، در حوزه گردشگری درخصوص بهره گیری هرچه بهتر از تشکل‌های گردشگری و خدمات‌رسانی و همچنین در حوزه میراث می‌بایست در بحث جذب بودجه‌های مرمت بیش از گذشته کار کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی بیان داشت: حمیدرضا محققیان به عنوان یکی از همکاران پیشکسوت در ۹ ماه گذشته با صبر و بردباری و با اخلاق شایسته خود توانست به عنوان سرپرست، اداره کل استان را به خوبی اداره کند، لذا معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت استان اصفهان، مدیریت استان ساماندهی شود.

این مقام مسوول یادآور شد: پس از بررسی‌های کمیته انتصابات و با نظر وزیر محترم، امیر کرم‌پور را به عنوان فردی جوان، با تجربه و در عین کوشا و خلاق برای مدیریت اداره کل استان انتخاب و امروز و در نشست شورای معاونین اداره کل به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان با حکم وزیر محترم منصوب شده و از امروز رسما فعالیت خود را در سمت جدید آغاز می‌کند.

واحدی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیرکل جدید رسیدگی به رفاهیات همکاران اداره کل است و سپس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتظار رخداد‌های جدید توسط مدیرکل جدید و همکاران ایشان در سراسر استان اصفهان هستیم.

در این نشست پس از تکریم حمیدرضا محققیان سرپرست پیشین، امیرکرم‌زاده به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان منصوب شد.

امیر کرم‌زاده پیش ازاین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر