Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بسیای از مشاغل به خاطر فناوری‌های نو در آینده تغییر می‌کنند یا حذف می‌کنند، گفت: باید استانداردهای مشاغل برای آینده را تغییر دهیم. ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری،وزیرکار با حضور در مراسم آغاز به کار «بنیاد ملی کارآفرینی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاک‌چین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در تهران، گفت: در کشورهای حاشیه خلیج فارس با پیشتازی عربستان و امارات متحده عربی 100 میلیارد دلار در فناوری‌های نو سرمایه‌گذاری شده است و در چین 170 میلیارد دلار در زمینه فناوری‌های نو مانند بلاک چین سرمایه‌گذاری شده است که این کشور از بزرگترین کشورها در سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوین تا سال 2025 به بیش از 1750 میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به رقم‌های کنونی 6 برابر می‌شود. در بلاک‌چین نیز با سرمایه‌گذاری انجام شده این فناوری حدود 18هزار میلیارد دلار اقتصاد پیرامون خود را در جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این سوال که آیا نسبت به فناوری‌های نو مانند بلاکچین می‌توان بی‌توجه بود، گفت: حرکت عجیب و غریبی در دنیا روی می‌دهد و در آینده به خاطر فناوری‌های نو 400 تا 800میلیون نفر از شاغلان موجود شغل خود را به خاطر فناوری‌های نو از دست می‌دهند، البته مشاغل جدیدی به وجود می‌آیند که پیش‌بینی می‌شود 40 درصد از مشاغل از دست رفته قابل برگشت خواهد بود. 

شریعتمداری همچنین با اشاره به مباحث کشورها در سازمان بین‌المللی کار گفت: در این سازمان در مورد آینده کار صحبت می‌شود و یکی از مهمترین مباحث آینده مشاغل است از جمله اتصال شبکه به میلیاردها ابزار و تجهیزات اینترنتی است و بنابراین اشتغال به سبک امروز در آینده تقریبا غیرممکن خواهد بود. 

وی با بیان اینکه الان وقت بحث‌های فلسفی در مورد ورود تکنولوژی‌های نو به کشور نیست، گفت: حیف است که از فناوری‌های نو استفاده نکنیم، زیرا دیر می‌شود و عقب می‌افتیم، ما هیچ از فناوری‌ها نمی‌ترسیم، مگر اسلام که به عنوان یک ایدئولوژی به کشور ما وارد شد، ملت ما آن را نپذیرفت؟ دین اسلام را گرفت و در جان خود نشاند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امروز زمان بحث است فلسفه تکنولوژی گذشته است، باید از ابزارهای نو استفاده کرد،‌ امروز دوره تعامل با ابزارهای نوین است، همان طور که قبلا بشر به طبیعت تجاوز کرد و با ساخت خانه‌هایی در کنار بستر رودخانه از آب رودخانه استفاده می‌کرد، اما سیلی آمد و خانه‌ای که به حریم رودخانه تجاوز کرده بود را از بین برد، بنابراین آثار تجاوز به حریم طبیعت و حریم خصوصی افراد ممکن است، در کوتاه مدت لذت باشد، اما در درازمدت به رحلت منجر می‌شود. 

وی همچنین با بیان اینکه من خوشحالم 50دقیقه از وقت خود را برای شنیدن فواید فناوری‌های نو شامل هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیاء صرف کنم، گفت: گرچه گفته می‌شود، برخی مسئولان دچار کم شنوایی و کم بینایی شده‌اند، اما این را بگویم ما حلزون شنوایی کاشته‌ایم و آماده شنیدن حرف‌های کارشناسان هستیم. 

انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اشتغال‌زایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال

کار واگذاری پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک و فروش استقلال به کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس تمام شده است.

به گزارش زی‌سان به نقل از ورزش سه، سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ‌ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی‌ها نیز به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شده و دو تیم بزرگ پایتخت برای دریافت مجوز حرفه ای، مشکلی نداشته باشند.
 
 در روزی که نامه رسمی عرضه ۸۵ درصد از سهام دو تیم در فرابورس منتشر شد، خبر واگذاری ۴۰ درصدی پرسپولیس به بانک شهر و فروش سه سهم پانزده درصدی (در مجموع ۴۵ درصد) به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت و واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس مطرح گردید.
 
اما حالا خبرنگار ما به اطلاعات دقیق‌تر و جزئیات بیشتری از این واگذاری دست پیدا کرده است که در ادامه می‌خوانیم. داستان از این قرار است که دو هفته پیش، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مأموریت واگذاری دو باشگاه را به کارگروه ویژه‌ای اعطا کرد.

در نهایت و پس از چندین روز پیگیری روزانه و مذاکره مستمر با مدیران عامل بانک‌ها، بانک مرکزی، معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد، وزیر نفت، صندوق بازنشستگی نفت، کارگروه سهام عدالت، تاپیکو، هیئت مدیره خلیج فارس و...، این نشست‌ها به نتیجه رسید.نتیجه این شد که کنسرسیوم بانکی برای خرید ۸۵ درصد سهام شرکت پرسپولیس پیش قدم شوند. بدین صورت که بانک شهر اقدام به خرید ۳۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس کند و بانک‌های ملت و تجارت نیز هر کدام ۲۰ درصد (روی هم رفته ۴۰ درصد) و سه بانک صادرات، رفاه و اقتصاد نوین نیز هر کدام ۵ درصد (جمعا ۱۵ درصد) از سهام سرخ‌ها را خریداری کنند تا به طور کلی ۸۵ درصد از سهام این باشگاه عرضه شود.

نکته مهم این است که مانع اصلی بر سر راه بانک‌ها جهت خریداری سهام باشگاه پرسپولیس برداشته شده و با مجوزی که شورای پول و اعتبار صادر کرده، این ۶ بانک می‌توانند در مزایده سوم اردیبهشت پرسپولیس شرکت کنند. در نتیجه برخلاف خبر اولیه که از چهار بانک به عنوان خریداران پرسپولیس یاد شده بود، تعداد آنها به عدد ۶ رسیده است.

طبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار ورزش سه رسیده، کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز قرار است برای خرید ۸۵ درصد سهام شرکت استقلال اقدام کرده و آنها در مزایده‌ای که در تاریخ سوم اردیبهشت برگزار می‌شود، برای خریداری سهام باشگاه استقلال شرکت می‌کنند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، روز یکشنبه ۲۶ فروردین آگهی مزایده دو باشگاه منتشر شده و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین آخرین مهلت تحویل مدارک است. روز شنبه اول اردیبهشت کارگروه تایید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی سازی برگزار می‌شود تا درخواست‌های خریداران استقلال و پرسپولیس مورد بررسی قرار بگیرد.
تاریخ یکشنبه دوم اردیبهشت احتمالا به عنوان آخرین فرصت رفع نقص مدارک خواهد بود و بالاخره اینکه در روز دوشنبه سوم اردیبهشت نیز مزایده برگزار می‌شود.

سه شنبه چهارم اردیبهشت روز امضا و قطعی شدن قرارداد است و نهایتا در تاریخ چهارشنبه پنجم اردیبهشت با مراجعه به وب سایت سازمان بورس، می‌توان نام مالکان جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مشاهده کرد.

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر