Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری فصل نوینی در رونق و ایجاد سرمایه‌گذاری های مختلف در منطقه را به دنبال دارد و متخصصان این حوزه می توانند مشاوران خوبی برای مسئولان و ایجاد اشتغال باشند.

وی اظهارداشت: امسال با تلاش‌های مسؤلان دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شاهد بازگشایی مرز خسروی بودیم که نزدیک به ۳۰۰ هزار زائر امسال از این مرز در ایام اربعین تردد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دولت در قصرشیرین در ادامه با اشاره به ظرفیت بزرگ شهرستان در بخش کشاورزی، گفت: وجود سه سد در شهرستان و همچنین طرح گرمسیری به ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری کمک زیادی می کند.

                                                                                          
نماینده مردم قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: قصرشیرین شهرستانی با پتانسیل‌ها و ظرفیت های بزرگ توسعه است.
فرهاد تجری افزود: این شهرستان مرزی یک موقعیت راهبردی برای منطقه و کشور دارد از این رو سرمایه گذاری در این شهر به توسعه استان و کشور کمک می کند.
وی اظهارداشت: هم اکنون بخش مهمی از صادرات غیرنفتی کشور از مرزهای این شهرستان انجام می شود و طرح جامع مرز رسمی پرویزخان با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است که بهره‌برداری از آن رونق صادرات را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: مردم قصرشیرین در دوران هشت سال دفاع مقدس خسارت های زیادی متحمل شدند از این رو باید برای کمک به وضعیت اقتصادی آن ها قدم های مثبتی برداشته شود.
وی گفت: برای بازگشایی مرز خسروی و همچنین تصویب منطقه آزاد تجاری تلاش ها و رایزنی های زیادی انجام شده که خوشبختانه هر ۲ مورد آن به ثمر نشست.
وی اظهار داشت: امسال شاهد بازگشایی مرز خسروی بودیم که بعد از ۶ سال بار دیگر مردم قصرشیرین افتخار میزبانی زائران را داشتند و همچنین تصویب منطقه آزاد تجاری تحولات بزرگی را در منطقه با حضور سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد.
رفع مشکلات آب تعدادی از روستاهای قصرشیرین، گازرسانی به روستاها، تامین سوخت ادوات کشاورزی و درخواست تمدید امهال وام های مناطق زلزله زده از مهم ترین خواسته های دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی قصرشیرین بود.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تأسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.
نزدیکی فرهنگ ۲ منطقه مرزی استان های کرمانشاه و سلیمانیه عراق به دلیل همزبان بودن از مهمترین عوامل رونق اقتصادی و تجاری این بازارچه مرزی است.
پرویزخان اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشورمان است که ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد.
مرز پرویزخان که در مسیر راه ابریشم قرار دارد، نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر به کشورهای اروپایی است و در زمان کنونی که کشور عراق در زمینه زیرساخت‌ها و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در این کشور و کردستان عراق است.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.
روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می‌شود.
همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شود.  

برچسب‌ها مرز پرویز خان قصرشیرین مرز خسروی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان قصرشیرین مرز خسروی مرز پرویز خان قصرشیرین مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان

عباس اسماعیل علی مدیر مرز پرویزخان عراق در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرز پرویزخان در قصرشیرین، گفت : عدم سامان دهی این موارد باعث ایجاد وقفه در انجام مبادلات تجاری و مرزی در این مرز مهم می‌شود و به طور نمونه مشکلاتی برای رانندگان عراقی در این مرز (داخل خاک ایران) وجود دارد که نیاز است مسئولان مرز پرویزخان در طرف ایران آن را برطرف کنند.

وی اظهار کرد: در تمام دوران فعالیت مرز رسمی پرویزخان مشکلات و مواردی وجود داشته که تمام این موارد با تعامل و همکاری ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شده و رونق مبادلات تجاری طی سال‌های گذشته گواه این مطلب است.

اسماعیل علی اظهار کرد: به افرادی که خارج از ضوابط قانونی وارد مرز پرویزخان عراق شوند اجازه حضور نخواهیم داد.

مدیرکل گمرک پرویزخان قصرشیرین در این نشست گفت: گمرک مجری سیاست‌های اقتصادی کشور در مرز‌ها و مسوول تشریفات قانونی، گمرکی صادرات و ترانزیت مبادلات تجاری است از این رو ۹۰ درصد کاری که اکنون در مرز رسمی پرویزخان و دیگر مرز‌ها برای خروج کالا و ترانزیت انجام می‌شود بر عهده گمرک است و دیگر نهاد‌ها تعهدی در قبال تشریفات کالا ندارند.

رضا قربانی افزود: بر اساس قانون امور گمرکی، گمرک مدیریت واحد مرز بوده و یک سازمان حاکمیتی است که مسوول اعمال مقررات صادرات و واردات و عبور کالا و احقاق حقوق دولت و نظارت و هماهنگی تمام سازمان‌های مستقر در مرز بوده و وظایف ذاتی خودش را به احدی واگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه روان‌سازی ترافیک و تجارت در داخل مرز پرویزخان باید با هماهنگی تمام ادارات در مرز باشد، اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه گمرک شبانه روز پای کار هستند و هرچه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این مرز فراهم باشد حجم مبادلات افزایش خواهد یافت.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این مرز رسمی بی نظمی‌هایی دارد و برای ساماندهی آن باید همه دستگاه‌ها شبانه روز پای کار باشند تا شاهد ساماندهی و روان‌سازی تجارت در آن باشیم.

قربانی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت وارد این مرز می‌شوند و تشریفات آن را مجموعه کارکنان گمرک انجام می‌دهند.

امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان در این جلسه گفت: بنابر اعلام فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین کوتاهی در ساماندهی مرز از کسی پذیرفته نیست و ما اجازه نخواهیم داد افرادی بخواهند مخل امنیت و ساماندهی مرز شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان