Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@14:25:29 GMT

نباید در دام هواداری از دموکرات ها افتاد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۴۲۲۵

نباید در دام هواداری از دموکرات ها افتاد

به گزارش خبرآنلاین، دکتر وحید غروی درباره تحولات در خصوص پرونده اوکراین گیت می گوید: رسانه های متعددی به جزئیات این جلسات می پردازند اما آنچه که اهمیت دارد داشتن نگاهی کلان برای بررسی بهتر این موضوع است. همانطور که می دانیم ماجرا از تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی خود یعنی زلسنکی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواسته ترامپ هم کاملا مشخص بود و آن بی اعتبار کردن رقیبش یعنی جوبایدن بود. در همین راستا،  وی از رئیس جمهوری اوکراین خواست تا فساد مالی پسر جوبایدن یعنی هانتر بایدن را برملا کند. فسادی که ترامپ نیز تجربه آن را داشته است. یکی از مواردی که مخالفان ترامپ مطرح می کنند میزان ارادت و احترام ترامپ به پوتین است، چرا که او قبل از ریاست جمهوری به عنوان یک تاجر مراودات زیادی با روسیه داشته است. از طرفی هم می دانیم که ولادیمیر پوتین در سازمان امنیتی KGB عضو بوده و همواره سعی کرده از اطلاعات خود نهایت بهره را ببرد و در بازی های سیاسی برگ های برنده خود را رو کند.

وی افزود: نه تنها مراودات و جزییات  فعالیت های تجاری ترامپ بلکه جزئیات فعالیت های دیگر تاجران بزرگ آمریکایی که به روسیه رفت و آمد دارند، در KGB  ثبت میشود و نکنه جالب توجه اینکه شخص آقای پوتین نیز با برخی آنان دیدارهایی داشته است. اما نکته ای دیگر که باید بدان توجه داشت این است که موضوعاتی چون فساد و ارتشاء،  تنها مختص جمهوری خواهان نیست و دموکرات ها نیز به آن آلوده هستند.

وی ادامه داد: همان گونه که می دانیم بیشترین جنگ ها را دموکرات ها به راه انداخته اند و جنگ ویتنام نیز در زمان ریاست جمهوری جان اف کندی آغاز شد و بنا بر این نباید در دام هواداری از دموکرات ها افتاده و گذشته بد آنها را فراموش کنیم. اما در مورد وضعیتی که برای آقای اتفاق افتاده باید به این نکته ظریف عنایت داشت که واقعه جدید مسبوق به سابقه است و روند نزولی جایگاه ترامپ در کسوت رییس جمهور از جایی شدت گرفت که وی لحن برخورد و گفتمانش تغییر کرد و پس از نشستن بر صندلی ریاست جمهوری حملات لفظی به افراد گوناگون در درون حاکمیت سیاسی و نیز بیرون از ایالات متحده را تشدید کرد. بعنوان نمونه، رفتار با متحدان اروپایی، خروج از معاهدات بین المللی چند جانبه، برخورد تند و اهانت بار نسبت به مهاجران و نیر مقمله مهاجرتو ... سبب شد تا جایگاهش به عنوان رییس قوه مجریه تنزل یابد و مخالفان سیاسی درون سپهر سیاسی آمریکا مانند حزب دموکرات و ...به طور بیسابقه (در تاریخ سیاسی آمریکا) حملات خود را علیه او آشکار تر نمایند و حتی مشروعیت او را زیر سوال برند. باید به این واقغیت اذعان  نمود که ترامپ در طول تاریخ آمریکا یکی از عجیب ترین پدیده ها  ها بوده است. هر چند پیش تر نیز نمونه هایی چون رونالد ریگان،  بوش پدر و پسر عملکرد های سوال بر انگیز و نا متعارف داشته اند ولی رأی دهندگان آمریکایی آنان را انتخاب کرده زمام امور قدرتمند ترین و ثروتمند ترین کشور جهان را به آنها سپرده اند.

وی تاکید کرد: در بررسی و تحلیل این موضوع باید عرصه سیاسی ایالات متحده آمریکا را مورد بررسی قرارداده و در یابیم بینیم که در بازه های مختلف تاریخی، هم حزب جمهوری خواه و هم دموکرات در زمان انتخابات و رقابت های سیاسی، دست به افشا گری زده و تلاش کرده اند که در چشم توده مردم عادی (مردم کوچه و بازار) رقیب خود را بی اعتبار کنند. در این دوره نیز دموکرات ها و بویژه افرادی چون خانم هیلاری کلینتون بعنوان رقیب شکست خورده ترامپ، به این فکر افتاده اند تا از این فرصت تاریخی برای ضربه زدن به وجهه سیاسی و اجتماعی ترامپ استفاده کنند.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

310311

کد خبر 1323345

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ استیضاح سهمیه بندی بنزین بنزین استان آذربایجان شرقی باشگاه پرسپولیس تجمعات اعتراضی ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم فوتبال اروپا اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی

«جو لیبرمن» سناتور پیشین آمریکایی که به داشتن مواضع ضدایرانی شهره بود، در سن ۸۲ سالگی مُرد.

به گزارش ایسنا، خانواده جو لیبرمن روز پنجشنبه مرگ این سناتور و نامزد پیشین پست معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا را پس از تحمل عوارض ناشی از سقوط اعلام کردند.

لیبرمن دموکرات برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ به سنا راه یافت و در سال 2013 و پس از چهار دوره 6 ساله حضور در کنگره، بازنشسته شد.

او در سال ۲۰۰۰ معاون «ال گور» در رقابت‌های انتخایات ریاست‌جمهوری آمریکا بود اما آن‌ها در آن سال، انتخابات را به «جورج بوش» باختند. او اولین یهودی بود که برای این پست درنظر گرفته شده بود.

این سیاستمدار یهودی حامی رژیم صهیونیستی همچنین در سال ۲۰۰۴ تلاش کرد نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شود اما به دلیل حمایت از جنگ عراق، از رسیدن به هدف ناکام ماند.

لیبرمن پس از آن از دموکرات‌ها فاصله گرفت و در سال ۲۰۰۸ از «جان مک‌کین» در مقابل «باراک اوباما» حمایت کرد اما در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بار دیگر حامی «هیلاری کلینتون» و «جو بایدن» نامزدهای حزب دموکرات شد.

لیبرمن که پای ثابت سخنرانی در تجمعات گروهک ترویستی منافقین بود، همچنین ریاست گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را برعهده داشت؛ گروهی که در سال ۲۰۰۸ و برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای تشکیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • جو لیبرمن درگذشت
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا