Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبدیل موضوع «تعیین مکان برای تجمعات اعتراضی» به دغدغه اصلی دولت، صرفا پاک کردن صورت مسئله است. بجای پیداکردن مکان برای فریادزدن، وعده های انتخاباتی را عملیاتی کنید.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛   با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

**شیرزاد:رعایت حقوق شهروندی و احترام به آشوبگران فراموش نشود

«احمد شیرزاد» از نمایندگان مجلس ششم در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: « یکی از تفاوت‌های میان کشورهای پیشرفته و توسعه نیافته در مدیریت آشوب‌های اجتماعی است...چون پلیس مهم‌ترین نیرویی است که در صحنه حضور دارد و با صف اعتراض کنندگان مواجه است از این جهت گفته می‌شود که آنها باید به طور اولی در برخوردها سعه‌صدر داشته باشند. هر چند که در سطح رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز قطعا باید مسئولان بالای کشور و کسانی که تریبون در اختیار دارند با سعه‌صدر برخورد کنند و سعی داشته باشند که نفت بر آتش نریزند. حتی اگر واقعا کسانی که اعتراض می‌کنند خواسته ناحقی داشته و کسانی در بین آنها از بیرون نفوذ کرده باشند مسئولان کشور باید با رعایت احترام و حقوق شهروندی صحبت کنند و کاری نکنند که منجر به نیروگیری برای آشوب‌ها شود».

در روزهای گذشته و همزمان با آشوبگری اوباش اجاره ای در برخی شهرهای کشور، جمعی از فعالین اصلاح طلب از جمله «سعید حجاریان» ، «مصطفی تاجزاده» ، «عبدالله رمضان زاده» ، «شهیندخت مولاوردی» و... در اقدامی تأمل برانگیز بیانیه ای در دفاع از اوباش صادر کردند.

این افراد در بیانیه مذکور، مقابله با اغتشاشگران را حمله به مردم بی‌دفاع خوانده و نیروهای جان بر کف ناجا و بسیج را که در این چند روز در حفظ امنیت برای مردم، چند شهید داده است، جنایتکار معرفی کرده و بی‌شرمانه خواستار مجازات آنها شده اند.

حالا شیرزاد در این یادداشت مدعی شده است که باید همانند کشورهای پیشرفته، آشوب های اجتماعی را مدیریت کرده و نیروهای انتظامی و مسئولان باید با احترام و حفظ حقوق شهروندی با اوباش اجاره ای برخورد کنند.

همان اوباشی که در روزهای اخیر جوانان غیور حافظ امنیت ایران اسلامی را مظلومانه به شهادت رسانده و آمبولانس و ماشین آتش نشانی و بانک و پمپ بنزین و مغازه ها و خودروی مردم را به آتش کشیده و اموال عمومی و خصوصی را به غارت برده اند.

شیرزاد در این یادداشت از مدیریت آشوب در کشورهای پیشرفته نام برده. این در حالی است که جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه اکنون یکساله شده و یکی از نکات مهم درباره این اعتراضات، برخورد بسیار خشن پلیس فرانسه با معترضین است. رفتار بسیار خشن پلیس فرانسه تاکنون باعث کشته شدن و کورشدن و قطع عضو بسیاری از افراد شده است.

**بجای پیداکردن مکان برای فریادزدن، وعده های انتخاباتی را عملیاتی کنید

روزنامه اعتماد- متعلق به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس(الیاس حضرتی) - در مطلبی با عنوان «مکان اعتراض، امکان انتقاد» نوشت: «اگرچه اعتراض‌های آبان‌ماه ۹۸ که آغاز شد بار دیگر از رسانه‌ها گرفته تا سیاست‌ورزان، دولتی‌ها و احزاب همان حرف‌های دی‌ماه ۹۶ را تکرار کردند، آنچه در این میان بیشتر تکرار شد و البته اقدام عملیاتی نیز در مورد آن صورت گرفت، موضوع "تعیین مکان‌هایی برای اعتراض" بود.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «پس از ناآرامی‌های دی‌ماه ۹۶ بود که فارغ از چرایی شکل‌گیری و سپس همه‌گیر شدن آن، بسیاری از ناظران گفتند و نوشتند حالا که کانال‌های انتقال اعتراض‌های مردمی به گزاره‌های مختلف ازجمله رسانه‌ها و احزاب آن‌چنان کارآمد نیست، دست‌کم مکان‌هایی تعیین شود که در این مکان‌ها امکان اعتراض قانونی ضمن برقراری نظم و امنیت فراهم ‌آید».

برخی مقامات دولت اصرار دارند تا صورت مسئله را پاک کنند. این روزها رسانه های دولتی و اصلاح طلب بارها مسئله «تعیین مکان برای تجمعات اعتراضی» را مطرح کرده اند. این در حالی است که مشکل مردم، فریادزدن نیست، بلکه دغدغه عموم مردم، عمل به وعده ها و پاسخگویی مقامات به مطالبات است.

مشکل کارگری که چندین ماه با مسئله حقوق معوقه مواجه است، با فریاد زدن حل نمی شود. مشکل مستاجری که با اجاره بهای سنگین دست به گریبان است، با فریادزدن رفع نمی شود.

براساس نظرسنجی های متعدد، مطالبه اصلی مردم، مسائل معیشتی و اقتصادی است. اشتغال، مسکن، خودرو، حمایت از واحدهای تولیدی و...دولتمردان می بایست بجای صرف زمان و هزینه برای «تعیین مکان برای تجمعات اعتراضی» زمان و هزینه مذکور را صرف رسیدگی به مطالبات اصلی مردم کنند.

تبدیل موضوع «تعیین مکان برای تجمعات اعتراضی» به دغدغه اصلی دولت، صرفا پاک کردن صورت مسئله است. بجای پیداکردن مکان برای فریادزدن، وعده های انتخاباتی را عملیاتی کنید.

** اصلاح طلبان، تشییع پیکر شهدای امنیت را ندیدند

دیروز پیکر پاک شهید «مرتضی ابراهیمی» و شهید «مصطفی رضایی» با حضور باشکوه و عظیم مردم در شهریار و ملارد تشییع شد.

این دو شهید بزرگوار روز یکشنبه ۲۶ آبان در درگیری با آشوبگران توسط ‌اشرار و مخلان امنیت کشور به شهادت رسیدند.

نحوه شهادت شهید رضایی همانند ترورهای دهه ۶۰ به دست منافقین بود. به‌طوری که در کمین و ایجاد حلقه محاصره، به وسیله سلاح سرد به شهادت رسید.

نکته قابل توجه اینجاست که تشییع باشکوه شهدای حافظ امنیت در روزنامه های اصلاح طلب سانسور شد.

هرگاه اغتشاش در کشور رخ می دهد، طیف اصلاح طلب به دفاع از اوباش و آشوبگران پرداخته و اقدامات ایثارگرانه جوانان غیور کشورمان در حفظ امنیت را سانسور می‌کند.

این در حالی است که رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، و دیگر رسانه های وابسته به آمریکا، انگلیس و آل سعود در آن سوی مرزها نیز همین رویکرد را دنبال می کنند.

گویا همصدایی با دشمنان مردم ایران، به یک کارویژه در رسانه های اصلاح طلب تبدیل شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین احمد شیرزاد اوباش شهیندخت مولاوردی ویژه های مشرق پمپ بنزین بی بی سی فارسی سعید حجاریان آتش نشانی آمریکا مصطفی تاجزاده عبدالله رمضان زاده شهید تشییع شهید مدافع امنیت جلیقه زردها پلیس فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟

اصلاح طلبان ساختاری و یا همان رادیکال‌ها راهبرد اصلی خود را مبارزه، مقابله و حتی معارضه سیاسی با نظام تعریف کرده است.

سرویس سیاست مشرق- بررسی برخی مطالب مطرح شده از سوی اصلاح طلبان رادیکال نشان می‌دهد که آنان مجموعه کنش‌های جدیدی را در دستورکار خود قرار داده‌اند که معنای سیاسی و انتخاباتی دارد.

اصلاح طلبان ساختاری که بنا بر اذعان بسیاری از اصلاح طلبان با عبور از اندیشه اصلاحات به ایده گذار از جمهوری اسلامی فرادی چون میرحسین موسوی نزدیک شده‌اند در مطالب مختلف ضمنی حمله و هجمه به نظام حکمرانی می کوشند تا افکارعمومی را بر اساس دیدگاه های هسته سخت اصلاح طلبان ساختاری یعنی تاج زاده، حجاریان و علیرضا علوی تبار به خدمت و بازی بگیرند.

اصلاح طلبان ساختاری که انتخابات مجلس دوازدهم را با تحریم و معنادهی مبنی بر مجازات نظام بر پایه مبارزه با آن کلید زده بودند برای سال 1403 که سال ورود به انتخابات ریاست جمهوری 1404 می باشد، کنش‌های خود را کلید زده و در حال بازی سیاسی- رسانه‌ای هستند.

بیان مسائلی چون «سیاه نمایی از شرایط کشور»، «تولید ناامیدی در فضای عمومی- رسانه ای»، «تاکید بر هضم در فرایند جهانی شدن و سبک زندگی متاثر از آن»، «تاکید بر زندگی معمولی» و مواردی مشابه، بخش هایی از کنش‌های اصلاح طلبان رادیکال در فضای سیاسی- رسانه‌ای است که به موجب آن می کوشند تا بر اساس دیدگاه‌هایی که تاکید بر درو کردن اعتراضات جامعه جنبشی داشته، شرایط ایده نهایی خود یعنی آزمون فیصله بخش را دنبال سازند.

به تعبیری فعال سازی نیوری خاکستری برای متاثر ساختن فضای انتخاباتی از مطالبات مطرح شده در بیانیه 15 ماده‌ای خاتمی و تبدیل انتخابات ریاست جمهوری 1404 به آزمون فیصله بخش در خصوص پایان دادن به گام دوم انقلاب و رسیدن به مدل عرفی سازی جمهوری اسلامی از منظر اصلاح طلبان و لیدر آن یعنی سیدمحمد خاتمی از جمله همین موارد است.

در همین رابطه اما علیرضا علوی تبار از اعضای هسته سخت اصلاح طلبان رادیکال در محور توافق شده در جبهه اصلاحات مبنی بر متهم سازی نظام، کوشید تا حکمرانی موجود را زیر سوال ببرد.

علوی‌تبار در یادداشتی که وب‌سایت انصاف نیوز آن را منتشر کرده نوشته است: اقلیت حاکم جدید خود را به هیچ بخشی از جامعه پاسخگو نمی‌داند. متقابلاً نیز از حمایت هیچ بخشی از جامعه برخوردار نیست. آن‌ها برآمدگان و تحت‌الحمایه‌های هسته اصلی قدرت هستند. هسته اصلی قدرت نیز جز آن‌ها دیگر کسی را ندارد. این وابستگی متقابل و تعهد متقابل به رها شدن از قید پاسخگویی به جامعه انجامیده است.

علوی تبار در ادامه مدعی سقوط حقانیت مشروعیت سیاسی نظام حکمرانی شده و کوشید تا با تعریف منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان اقلیت و طی یک شعبده مدعی شود که منتخب مردم نماینده هیچ کس نبوده لذا پاسخگو نمی باشد!

این فعال سیاسی اصلاح طلب رادیکال اما در ادامه با تجویز خود برای مقابله با شرایط موجود حکمرانی از پروژه اصلاح طلبان سخن به میان آورده و تصریح می کند، روشن است که برای مقابله با چنین وضعیتی و خلاصی از «غارت سازمان‌یافته» نیازمند تحولی بنیادین هستیم؛ تحولی بیشتر از «اصلاحات» و کمتر از «انقلاب».

بیان این مطالب از سوی علوی تبار اما بیانگر آن است که؛

1- اصلاح طلبان ساختاری و یا همان رادیکال‌ها راهبرد اصلی خود را مبارزه، مقابله و حتی معارضه سیاسی با نظام تعریف کرده و عملا اپوزیسیون نظام اسلامی شده اما در عین حال در یک بازی مزورانه می کوشند تا در هنگامه های انتخاباتی که امکان رای آوری دارند، در هیبت پوزیسیون وارد عرصه شوند!

2 - رادیکال های جریان اصلاحات نشان داده‌اند که اگر روزگاری با نظریات حسن بشریه کنشگری می کردند این روزها در تعریف کنش و وام گیری از ادبیات سیاسی – رسانه ای به کتاب های داگلاس نورث سرکشیده و از خویشتن چیزی برای ارائه نداشته و ندارند.

علوی تبار در با تکرار اظهارات قدیمی خود مبنی بر وجود ارادت سالاری تلاش کرد تا نظام فکری و اندیشگی نیروهای انقلابی را بر اساس «ارادت سالاری» معنادهی سازد!

دیگر خبرها

  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»
  • مردم از افزایش امنیت ایران پس از عملیات «وعده صادق» می‌گویند
  • پیرهادی:عملیات وعده صادق باعث تقویت غرور ملی شد
  • خبرنگار رژیم صهیونیستی: ایران جسارت، قدرت آتش و قابلیت عملیاتی خود را به رخ کشید
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • صالحی: دنیا به احترام «وعده صادق» رهبری انقلاب ایستاد