Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان وضعیت ذخیره کالاهای اساسی در این استان را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: از این بابت هیچ مشکلی در استان سمنان وجود ندارد. ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: متوسط نرخ تورم استان سمنان پایین‌تر از نرم کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ تورم طی 6بار افزایش قیمت بنزین کاهش داشته است/ تمرکز ستاد تنظیم بازار بر کنترل قیمت 100 کالای اساسیقیمت حداقل 100 قلم کالای اساسی سبد خانوار در گیلان به‌صورت روزانه رصد می‌شود

وی با اشاره به اقدامات مؤثر انجام‌شده در حوزه نظارت و بازرسی کالاها در استان سمنان گواه این مدعا را کاهش نرخ تورم در استان سمنان به میزان 2 درصد عنوان کرد.

استاندار سمنان با اشاره به اصلاح قیمت بنزین گفت: این مسئله سالانه باید حدود سه درصد در نرخ تورم تأثیرگذار باشد.

آشناگر بیان داشت: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در حوزه مشکلات تاکسی‌داران و سهمیه بنزین آژانس‌ها و وانت‌بارها باید تصمیم و برنامه‌ریزی مدونی برای کاستن مشکلات و چالش‌ها اتخاذ شود.

وی به موضوع تأمین سوخت عشایر و تأمین و‌ توزیع مرغ اشاره کرد و گفت: در استان سمنان به لحاظ ذخیره کالاهای اساسی هیچ‌گونه مشکل و نگرانی وجود ندارد.

استاندار سمنان بیان داشت: با توجه به اصلاح قیمت بنزین و افزایش استفاده از ظرفیت سی. ان. جی در حال حاضر شاهد فعال شدن 75 درصد از این نوع سوخت در استان هستیم.

آشناگر اظهار داشت: تخلفات حوزه بهداشت باید به‌طور دقیق رصد و نسبت به رفع آنها تدبیری مناسب اتخاذ شود.

انتهای پیام/363/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، این بانک ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز، طی دوره اول فروردین ماه تا (۲ اردیبهشت) سال جاری برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد. نرخ ارز تأمینی برای کالاهای اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

به ترتیب ۵۵۱ و ۱۰۱ میلیون دلار ارز برای گروه واردات در مقابل صادرات و گروه خدمات تأمین شد.

طی سال جاری، تأمین ارز صنایع در دو بازار نیما و واردات در مقابل صادرات، ۲ میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار بوده است. سهم ارز نیمایی یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان است و ۵۵۱ میلیون دلار دیگر در بخش واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی تأمین شده است. صنایعی که عمدتاً ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات برای آنها تأمین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

گفتنی است، امروز (۳ اردیبهشت) در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۶ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان، یورو با نرخ ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان بود.

کد خبر 6085689 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود