Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@14:38:54 GMT

وحدت و انسجام توطئه‌های دشمنان را نقش برآب می کند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۴۹۰۹

وحدت و انسجام توطئه‌های دشمنان را نقش برآب می کند

محمد کاظمی نسب عصر پنجشنبه در نشست مسئولان اتحادیه‌های صنفی شهرستان ، افزود: در حال حاضر افراد ثروتمند جامعه، ۲۳ برابر بیشتر از قشر ضعیف از یارانه پنهان بنزین بهره‌مند می برد ،

 انتظار می‌رود این بی‌عدالتی با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین کمرنگ شود.

وی اظهارکرد: طبق آمار رسمی ،قشر ثروتمند جامعه ۱۹.۵ برابر در کالاهای اساسی، چهار برابر در مصرف گاز، ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر، در مصرف برق  و... نسبت به افراد فقیر یارانه پنهان دریافت می‌کنند.

فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: این آمار تنها مقایسه بخش کوچکی از جامعه است که در نگاه کلان این اعداد بسیار بزرگتر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون مصرف روزانه بنزین کشور ۱۰۵ میلیون لیتر است ، افزود: در حالت عادی و با محاسبه تعداد خودروهای موجود ، ۲۵ میلیون لیتر بیشتر مصرف می‌شود که ۱۲ میلیون لیتر آن قاچاق می‌شود.

کاظمی نسب  بابیان اینکه بنزین به عنوان یک سوخت جزو قیمت تمام شده بسیاری از کالاهایی که به دست مردم می‌رسد نیست ، اظهار کرد: در ۴۰ سال پس از انقلاب به منظور اصلاح قیمت بنزین اقداماتی در مراحل مختلف و به صورت خفیف توسط دولتمردان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هر دولتی به علت مصلحت‌اندیشی‌هایی که در مقاطع مختلف وجود داشت، قادر به  اعمال قیمت واقعی این نوع سوخت نشد.

فرماندار ابرکوه با اشاره به هجمه‌های استکبار  برای تشدید جنگ اقتصادی ، اضافه کرد: تحریم‌های اقتصادی و کاهش فروش نفت، اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین به منظور برون‌ رفت از گردنه‌های سخت ضروری است .

به گفته علی ربیعی ‏دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولت حدود ۶۰ درصد خانوارهای ایران خودرو شخصی ندارند و مصرف بخش بزرگی از خودروداران روستایی و شهرهای کوچک هم زیر ۶۰ لیتر در ماه است. طرح سهمیه بندی بنزین به نفع هر دو این ‌گروه‌ بزرگ است که اکثر شهروندان ایرانند، هموطنان‌مان به خصوص این دو گروه، به مرور زمان، آثار مثبت آن را خواهند دید.

برخورد قاطع با اخلال گران در بازار

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه هم در این نشست گفت: در راستای صیانت از حقوق مردم هیچ‌گونه مماشات و مسامحه ای با مفاسد اقتصادی حتی با کوچک‌ترین تخلفات صنفی نداریم و با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

میثم رنجبر اظهارکرد: دستگاه قضا برای جلوگیری از افزایش قیمت، کنترل بازار، برقراری نظم و اجرای قوانین ، در مرحله نخست تدابیر پیشگیری را اتخاذ می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای پیشگیری از افزایش قیمت نظارت بر واحدهای صنفی توسط نمایندگان اصناف، رصد و پایش بازار است.

رنجبر با اشاره به اینکه ، اگر تخلف هایی از سوی اصناف برای اخلال در بازار مشاهده کنیم ، با قاطعیت برخورد خواهیم کرد ، خاطر نشان کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال، نه تنها فسادهای کلان و رشوه، بلکه با کوچک‌ترین تخلفات صنفی نیز به شدت برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راهبرد دوم دستگاه قضا، عملیات شناسایی است که تنها بر حضور بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت( صمت ) و گزارش‌های آنان اکتفا نکرده و از گشت‌های نامحسوس نیز برای شناسایی بهتر متخلفان احتمالی، استفاده  خواهیم کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: در مرحله سوم نیز تحقیقات امنیتی و قضایی آغاز شده و بررسی‌ها برای شناسایی واحدهایی که مرتکب عرضه نامتناسب، احتکار، گران‌ فروشی و افزایش قیمت غیرقانونی، کم‌فروشی و سایر تخلفات صنفی می شوند، به صورت دقیق انجام می‌شود.

۹۵درصد تخلفات صنفی درج نکردن قیمت است

همچنین رئیس اداره تعزیرات حکومتی ابرکوه اظهار کرد: یکی از تخلفات صنفی رایج و بسیار شایع ، نصب نکردن قیمت بر روی کالاهاست .

محمد علی زارع با اشاره به اینکه ابرکوه در مسیر تردد مسافران چندین استان کشور قرار دارد ، تصریح کرد: درج نکردن قیمت مقدمه‌ای برای گران‌فروشی است و کسبه باید این مورد را به عنوان حداقل های مقررات نظام صنفی رعایت کنند.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد هم در این نشست گفت: دولت با تصمیمات لازم در خصوص سهمیه بنزین حمل و نقل شهری و برون شهری ، کرایه ها را به حداقل خواهد رساند.

علی افشار پور با قدردانی از اداره صمت ابرکوه در همکاری و همراهی با طرح مدیریت مصرف سوخت ، افزود: اصناف به عنوان قشرهای پر تلاش و زحمتکش جامعه و بازوان دولت در اجرای طرح های مختلف  اقتصادی ، اجتماعی نقش تاثیرگذاری حتی در دوران دفاع مقدس هم داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف در مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن نقش بسیار تاثیر گذار داشته و دارند ، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت هم با دولت و مردم همکاری و همراهی داشته و دارند.

این مسئول سازمان صمت استان یادآور شد: در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و در صورت لزوم نسبت به توزیع کالاهای تنظیم بازار در سطح استان اقدام خواهیم کرد.

ارائه خدمات ۲ هزار واحد صنفی به مردم

رئیس اداره صمت ابرکوه هم گفت: اتحادیه های صنفی و اصناف این شهرستان آماده هرگونه همکاری با برنامه های دولت و اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت هستند.

سید مسعود میرحسینی با بیان اینکه صنوف بایستی با توجه به کمیته تنظیم بازار دستورالعمل های مربوطه را اعمال کنند ، افزود: هیچ گونه افزایش قیمتی برای اصناف پذیرفته نیست و ممنوع است .

در شهرستان ابرکوه اعضای ۲ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۰ اتحادیه به مردم خدمات  ارائه می کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها وحدت ملی سوخت فسیلی ابرکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی سوخت فسیلی ابرکوه وحدت ملی سوخت فسیلی ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ایدون اظهار کرد: در سال گذشته با جایگزینی سی ان جی در خودرو‌های دوگانه سوز استان، بیش از ۴۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده و به طور میانگین روزانه ۱۳۲ هزار متر مکعب سوخت پاک در استان مصرف شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام تصریح کرد: برای تأمین سوخت جایگزین بیش از ۱۵۰۰ دستگاه نفتکش اضافی باید در جاده تردد می‌کرد، که با توزیع سی ان جی در ۲۴ جایگاه، شامل: ۹ جایگاه تک منظوره سی ان جی و ۱۵ جایگاه دو منظوره از این موضوع جلوگیری شده است.

 

دیگر خبرها

  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • طرح‌های توسعه، راهبرد حیاتی برای بقا و پیشرفت
  • وحدت و برادری ارتش با سپاه برای دشمنان رشک برانگیز است
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به اسرائیل: مهمترین رویکرد استراتژیک، حفظ وحدت و انسجام ملی و حمایت یکپارچه اقشار ایران از ارکان نظام در برابر متجاوزین خدعه گر و مستکبر است