Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انگلیس در ماه گذشته میلادی، ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون پوند قرض کرد که این میزان کسری بودجه در ماه اکتبر، در پنج سال اخیر سابقه ندارد.

تارنمای روزنامه گاردین نوشت: با این میزان کسری بودجه، بعید است در انتخابات عمومی آینده کشور، حزب برنده بتواند بحران مالی انگلیس را سامان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه به نقل از «اندرو ویشارت»، اقتصاددان شاغل در موسسه «کاپیتال اکونومیکس» نوشت: افزایش هزینه‌های دولت انگلیس، نشانگر احتمال خروج بدون توافق کشور از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر سال جاری است.

به نوشته گاردین، وعده‌های انتخاباتی احزاب سیاسی مبنی بر سرمایه گذاری در زیرساخت‌های انگلیس نیز نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های دولت و کسری بودجه در دو سال آینده نیز افزایش خواهد یافت. بر اساس این گزارش، اکتبر سال گذشته میلادی، دولت انگلیس ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون پوند قرض کرده بود، اما به علت افزایش هزینه‌های دولتی و کاهش فعالیت شرکت‌های انگلیسی و در نتیجه، کم‌تر شدن مالیات‌های دریافتی، اکتبر سال جاری، قرض دولت انگلیس بیش‌تر شد.

این در حالی است که درآمد دولت از مالیات شرکت‌ها در ماه اکتبر امسال، در مقایسه با ماه اکتبر پارسال، ۶.۲ درصد کم‌تر شد.

گاردین در ادامه نوشت: پیشتر برآورد شده بود کسری بودجه انگلیس امسال به ۴۱ میلیارد پوند برسد، اما اکنون انتظار می‌رود این کسری به ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند برسد.

در سوم تیر ۱۳۹۵، همه‌پرسی به منظور خروج انگلیس از اتحادیه اروپا «برگزیت» برگزار شد و مجموعا ۵۱.۹ درصد از رای‌دهندگان انگلیسی، خواهان خروج از اتحادیه و ۴۸.۱ درصد از شرکت‌کنندگان هم به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند. آخرین مهلت تمدید شده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در ۹ آبان ماه (۳۱ اکتبر) سپری شد و پس از گذشت سه سال و نیم، هنوز این کشور نتوانسته است به توافقی قابل قبول برای خروج از اتحادیه اروپا دست یابد.

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار این کشور، سه بار تلاش کرد توافقش با اتحادیه اروپا را بر سر چگونگی جدایی، در مجلس به تصویب برساند، اما نتوانست انگلیس را از بن بست برگزیت خارج کند و بار چهارم نیز به گونه‌ای مشروط توافقش رای آورد. بدین ترتیب او ناچار شد با انحلال مجلس، برگزاری انتخابات زود هنگام را در ۲۱ آذر ماه، ۱۲ دسامبر مطرح کند با این امید که بتواند وعده اش درباره برگزیت را عملی کند و در آینده نیز با در اختیار داشتن اکثریت مجلس، لوایحش را با کم‌ترین مانع در مجلس به تصویب برساند. این در حالی است که تازه‌ترین نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد اگر چه او از حزب رقیبش یعنی کارگر پیش است، اما نمی‌تواند به هدفش در کسب اکثریت مطلق مجلس دست یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اروپا انگلیس اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

 اتحادیه فوتبال انگلیس، تغییراتی را در شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی این کشور اعمال کرد.

به گزارش تسنیم و به نقل از ESPN، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که به منظور کمک به کاهش فشردگی بازی‌های فوتبال باشگاهی این کشور، از فصل آینده تمام بازی‌های جام حذفی این کشور به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و دیگر خبری از بازی‌های برگشت نخواهد بود.

در حال حاضر بازی‌های قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال جهان هم به‌صورت تک حذفی برگزار می‌شود، مگر آنکه بازی دو تیم با تساوی همراه شود که در آن صورت یک بازی دیگر با تغییر جای میزبان و میهمان انجام خواهد شد (به استثنای بازی‌های دور پنجم به بعد). این قانون به موجب توافقی که شش سال پیش میان اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس صورت گرفته بود اجرا می‌شد و هدف آن کمک به جذاب‌تر شدن جام حذفی بود. اکنون اما با پایان مدت این قرارداد، برگزاری بازی‌های جام حذفی کاملاً به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و به این ترتیب اگر بازی دو تیم با تساوی همراه شود، وقت‌های اضافه و در صورت لزوم ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده بازی خواهند بود.

تغییر دیگری که از فصل آینده در بازی‌های جام حذفی انگلیس صورت خواهد گرفت، انتقال زمان بازی‌ها به پایان هفته‌هاست. طبق اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس از این پس بازی‌های تمام مراحل جام حذفی، در روزهای شنبه یا یکشنبه انجام خواهند شد. یکی دیگر از دلایل تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس، تغییر مدل برگزاری بازی‌های اروپایی از فصل آینده به خصوص لیگ قهرمانان اروپاست که 36 تیمی خواهد بود. به موجب تغییرات صورت گرفته، از این پس فینال جام حذفی انگلیس نیز در پایان هفته ماقبل آخر هر فصل لیگ برتر انگلیس و در یک روز کاملاً اختصاصی بدون برگزاری هیچ مسابقه دیگری از لیگ برتر انگلیس، انجام خواهد شد.

یکی دیگر از تغییرات مهم تصویب شده توسط اتحادیه فوتبال انگلیس، حذف تعطیلی میان فصل از تقویم فوتبال باشگاهی این کشور است که اجازه می‌دهد بازی‌های لیگ برتر به جای ابتدای ماه آگوست، از اواسط این ماه آغاز شود و به این ترتیب تیم‌ها تعطیلات تابستانی طولانی‌تری خواهند داشت.

در حالی که حذف بازی‌های تکراری جام حذفی خوشحالی تیم‌های بزرگ لیگ برتری را به همراه داشته، این مصوبه با اعتراض تیم‌های کوچک‌تر و دسته پایینی جزیره همراه بوده است، چرا که آنها را از درآمدهای حاصل از پخش تلویزیونی بازی‌های مجدد محروم می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رکورد یوونتوس به دست شاگردان آلونسو شکسته شد
  • لورکوزن ادامه می‌دهد: نیمه نهایی و رکورد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • اسرائیل تایمز: سازمان اطلاعات اسرائیل پس از شکست هفت اکتبر، مجدد متحمل شکست شد
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • هاآرتص: اسرائیل شکست خورد هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد