Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت یمن از فوت سالانه 100 هزار کودک بر اثر حملات و محاصره ائتلاف سعودی در این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی مستقر در صنعاء، امروز (پنجشنبه) آمار کودکانی که بر اثر انواع بیماری‌ها، بمباران‌ها و سوء تغذیه در این کشور جان خود را از دست می‌دهند را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه المسیره، دکتر «یوسف الحاضری» در تشریح این موضوع گفت که ۷۲۰۰ کودک در پی بمباران‌های هوایی کشته و زخمی و ۸۰۰ کودک نیز دچار قطع عضو شده‌اند. همچنین دو میلیون ۲۰۰ هزار نفر به بیماری وبا دچار شده‌اند که از بین آنها ۳۷۵۰ نفر فوت کرده‌اند و کودکان در این میان سهم ۳۲ درصدی دارند.

۳۴۵۲۰ نفر نیز به بیماری حصبه مبتلا شده‌اند که ۲۷۳ مورد منجر به فوت شده و ۶۵ درصد آنها از کودکان بودند. ۴۵۰۰ نفر نیز به بیماری دیفتری  دچار شده‌اند که از میان آنها ۲۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش وزارت بهداشت یمن، ۲.۹ میلیون کودک به سوءتغذیه دچار شده‌اند که این تعداد ۵۵ درصد کل کودکان یمنی است و ۴۰۰ هزار نفر از آنها به سوءتغذیه شدید مبتلا هستند.

بنابراین گزارش ۸۶ درصد کودکان یمنی دچار کم خونی هستند و ۴۶ درصد نیز از رشد نیافتگی جسمانی رنج می‌برند. ۸۰ درصد کودکان نیز به علت صداهای مهیب جنگنده‌ها و انفجارها به بیماری‌های روحی مبتلا شده‌اند.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت بهداشت یمن همچنین خبر داد که به علت نبود خدمات بهداشتی هر ساعت شش کودک در زمان تولد جان خود را از دست می‌دهند و ۳۲۰ هزار نفر به علت بسته بودن فرودگاه صنعاء امکان انتقال به خارج از کشور برای مداوا را ندارند.

«یوسف الحاضری» در پایان گفت که ۱۲ میلیون نفر از کودکان یمن به کمک‌های بشردوستانه و بهداشتی نیاز دارند و این در حالی است که ۵۱ درصد از مراکز بهداشتی توانایی ارائه خدمات ندارند.

حمله نظامی دولت سعودی به همراه متحدان خود به یمن و محاصره همه جانبه این کشور از ششم فروردین سال ۹۴ تا کنون صدها هزار کشته و زخمی و میلیون‌ها آواره در پی داشته است و در حالی که بیش از ۱۰ میلیون نفر از مردم یمن در آستان قحطی قرار دارند، گزارش‌ها می‌گویند که «عبد ربه مصنور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و عربستان سعودی، میلیاردها دلار نفت و گاز این کشور را با قاچاق، چپاول می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

ایسنا/قم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

محمدرضا حاجی‌رضا در دیدار با آیت الله اعرافی که امروز ۷ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از ۸۰ هزار هکتار موجود، مقدار ۵۵ هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، تاکید کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حاجی رضا گفت: سالانه ۱۳۵ هزار تن تخم مرغ در استان قم تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • نسل کشی رژیم صهیونیستی درغزه
  • بازار شکلات تلخ شد
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید
  • نجات ۳ کودک دچار مسمومیت با گاز در عباس آباد