Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@05:34:17 GMT

چطور سرماخوردگی را سریع‌تر درمان کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۵۰۷۷

چطور سرماخوردگی را سریع‌تر درمان کنیم؟

معمولا درمان کامل سرماخوردگی حدود ۵ روز طول می کشد اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر دهیم می توانیم سیر بهبود این بیماری ویروسی را سریع تر کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ درد و خارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا همه ما در هنگام سرماخوردگی آنها را تجربه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا درمان کامل سرماخوردگی حدود ۵ روز طول می کشد اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر  دهیم می توانیم سیر بهبود این بیماری ویروسی را سریع تر کنیم:

قهوه ننوشید: مصرف نوشیدنیهایی مثل قهوه و چای سیاه غلیظ خودداری کنید. زیرا این نوشیدنی ها به جای آنکه به بدن شما آبرسانی کنند، آب بدن شما را کم می کنند. در عوض نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می کند که سموم و مواد زائد را سریعتر دفع کند و باعث می شود که خون و سلولهای شما به خوبی کار کنند.

سوپ مرغ بخورید: این نوع سوپ حاوی ماده‌ای به نام سیستئین است که می ‌تواند به بهبود مخاط و گرفتگی گلو کمک کند. همچنین خوردن آن می ‌تواند از التهاب ریه‌ ها بکاهد.

ماست را فراموش نکنید: ماست و همچنین دیگر مواد لبنی، سرشار از روی، هستند که به بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک می ‌کنند.

مرکبات و توت‌ها را به رژیم غذایی بیفزایید: این را بدانید که ویتامین ث، جلوی سرماخوردگی را نمی ‌گیرد، اما خوردن میوه ‌هایی که سرشار از این ویتامین هستند، به شما کمک می‌کند تا هر چه سریعتر بهبود یابید. همچنین این دست از میوه‌ ها اندکی خاصیت ضد حساسیت دارند که به کاهش ناراحتی‌ های تنفسی نیز کمک می ‌کنند.

از ادویه‌ جات بهره ببرید: سیر، زردچوبه، فلفل تند و سایر ادویه‌ جات طعم دهنده می‌ توانند منجر به باز شدن مجراهای تنفسی و سینوسی شوند.

گوشت قرمز و غذاهای دریایی مصرف کنید: این دسته از موادغذایی را به خاطر میزان پروتئین موجود در آنها انتخاب کنید و به خاطر داشته باشید که آنها منابع غنی روی هستند.

الکل ننوشید: زمانی که شما سرماخورده هستید، بهتر است با نوشیدن زیاد مایعات به مبارزه بیماری بروید. اما نوشیدن مشروبات الکلی تنها وضع را بدتر و رگهای کوچک را گشاد می ‌کند. این موضوع منجر به ایجاد حس گرفتگی در سینوس‌ها می ‌شود و توان بدن برای مبارزه با عفونت کم می گردد.

به اندازه کافی بخوابید: وقتی می خوابید و یا استراحت می کنید، در واقع به بدنتان اجازه می دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی بکار گیرد. خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند. بنابراین حداقل۸ ساعت در شب بخوابید و علاوه بر آن در طول روز هم حتما چند خواب کوتاه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 9 غذای ممنوعه در هنگامی که علایم سرماخوردگی دارید! 12 درمان طبیعی برای سرفه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان رژیم غذایی سرما سرماخوردگی مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید

ایتنا - زردچوبه خام یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و شکل خام آن روغن‌های ضروری و مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و ایمنی را تقویت می‌کند.
زردچوبه خام فواید بی‌شماری دارد که اخیراً زیاد درباره آن شنیده‌ایم که آخرین آنها اضافه کردن زردچوبه رنده شده به یک فنجان آب ولرم، ترکیب آن با دانه چیا و نوشیدن آن در صبح است. 

به گزارش ایتنا، زردچوبه خام یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و شکل خام آن روغن‌های ضروری و مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و ایمنی را تقویت می‌کند.

ترکیب دانه چیا و زردچوبه خام در رژیم غذایی روزانه مزایای زیر را دارد:
  فیبر بالا
ترکیب دانه‌های چیا با زردچوبه تازه می‌تواند با ایجاد سیری به کاهش وزن کمک کند و همچنین به تقویت تغذیه سالم کمک می‌کند که به جبران مواد مغذی از دست رفته کمک می‌کند.
   اسیدهای چرب امگا 3
دانه‌های چیا منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 هستند و چربی‌های سالم به کاهش التهاب و حمایت از سلامت متابولیک کمک می‌کنند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.
  تنظیم قند خون
نوشیدنی چیا/زردچوبه به طور طبیعی می‌تواند به تنظیم بهتر انسولین کمک کند، زیرا این ترکیب با تثبیت سطح قند خون همراه است که می‌تواند هوس‌های غذایی را کاهش دهد، از پرخوری جلوگیری کند و به کاهش وزن کمک کند.
   خواص ضدالتهابی
زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که به دلیل اثرات ضدالتهابی قوی آن شناخته شده است. التهاب مزمن با چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط است، بنابراین کاهش التهاب در بدن ممکن است به طور غیرمستقیم به کاهش وزن کمک کند.
  بهبود هضم
هم دانه چیا و هم زردچوبه می‌توانند به سلامت دستگاه گوارش کمک کنند. دانه‌های چیا به دلیل فیبر بالایی که دارند به حرکات منظم روده کمک می‌کنند، در حالی که زردچوبه ممکن است به تحریک تولید صفرا و کمک به هضم کمک کند.
افزایش متابولیسم
برخی از مطالعات نشان می‌دهند که زردچوبه می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند، زیرا حاوی یک ترکیب فعال زیستی به نام کورکومین است که با افزایش متابولیسم و ​​چربی‌سوزی مرتبط است.
  سلامت پوست
اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه می‌تواند به کاهش آکنه، اگزما، پسوریازیس و سایر بیماری‌های پوستی کمک کند و در عین حال باعث بهبود زخم و جلوگیری از علائم پیری شود.

دانه چیا منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و فسفر است که مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان هستند.

    طرز تهیه نوشیدنی
2 قاشق غذاخوری دانه چیا

1 تکه کوچک زردچوبه خام خرد شده

3 فنجان آب

عسل یا آب لیمو

دو قاشق غذاخوری دانه چیا را در یک کاسه با 4 قاشق غذاخوری آب به مدت 10-15 دقیقه خیس کنید. در همین حین، بقیه آب را در ظرف مناسب گرم کنید.

آب ولرم را به یک کاسه شیشه‌ای بزرگ اضافه کنید، زردچوبه و دانه چیا را مخلوط کنید، خوب هم بزنید، سپس عسل یا آب لیمو را اضافه کنید تا اثربخشی آن افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن!(عکس)
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • پارک‌های بانوان شهر خرم‌آباد ساماندهی می‌شوند
  • ببینید | سلطان گل به خودی را بشناسید؛ باورتان می‌شود انقدر سریع؟
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید
  • تولید آنزیم‌های بهبود دهنده
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟
  • بهترین کود مایع خارجی
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول