Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@19:09:26 GMT

نتانیاهو رسما به دریافت رشوه متهم شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۵۰۹۰

نتانیاهو رسما به دریافت رشوه متهم شد

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از ماه‌ها پیش درگیر چند پرونده قضایی است، امروز (پنج‌شنبه) رسما با سه اتهام روبرو شد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، دادستانی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است.

دادستانی رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌هایی به وکیل نتانیاهو و رئیس پارلمان این رژیم، خواستار آغاز سلب مصونیت پارلمانی نتانیاهو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو ۳۰ روز فرصت دارد تا به صدور درخواست سلب مصونیت، اعتراض کند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

تصمیم دادستانی برای صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو در حالی اتخاذ شده که روند تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی به بن بست رسیده و احتمال دارد که رژیم صهیونیستی وادار شود برای سومین بار در کمتر از یک سال، انتخابات عمومی برگزار کند. هرچند بر اساس قانون نتانیاهو هنوز هم می‌تواند در این انتخابات شرکت کند، اما صدور اتهام علیه وی هم به اعتبار او خدشه وارد می‌کند و هم می‌تواند آینده حضور وی در سمت نخست‌وزیری را مبهم کند، چراکه نهایتا در صورت صدور حکم علیه نتانیاهو او باید از این سمت کنار روند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی اسرائیل محکومیت نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین، بار دیگر تظاهراتی اعتراضی را در سرزمین‌های اشغالی ترتیب داده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه، خیابان روبروی محل اقامت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مسدود کرده‌اند.

بر این اساس شهرک‌نشینان معترض با بستن این خیابان دست به اعتصاب و تظاهرات علیه نتانیاهو و کابینه وی زده‌اند و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه شده‌اند.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی تاکنون یکی از معترضان صهیونیست را در برابر محل اقامت نتتانیاهو بازداشت کرده است.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضایی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6088128

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر