Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون الجزیره، «دیوید هلمز»، مشاور سیاسی سفارت آمریکا در اوکراین در جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، به‌عنوان شاهد شرکت کرد.

هلمز گفت: ملاحظات سیاسی که «رودی جولیانی»، وکیل رئیس جمهور آمریکا، ترویج داد بر اولویت‌های سیاسی آمریکا در قبال اوکراین غلبه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند ماه پیش متوجه شدم که رودی جولیانی در دیپلماسی ما در قبال اوکراین نقش مستقیمی دارد.

او افزود: تیلور (سفیر آمریکا در اوکراین) توضیح داد که تحقیق درباره «جو بایدن» (نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا) شرط دیدار میان ترامپ و زیلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در کاخ سفید است.

هلمز همچنین گفت: شنیدم که ترامپ تلفنی از «گوردون ساندلند»، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، درباره این که آیا مسئولان اوکراینی تحقیق‌ها را انجام خواهند داد سوال کرد. ساندلند به من اطلاع داد که ترامپ به تحقیق‌ها درباره بایدن و پسرش بیش از اوکراین اهمیت می‌داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین

به گفته سخنگوی پنتاگون، ایالات متحده در حال بررسی افزایش تعداد مشاورین نظامی در کی‌یف است که البته آنها قرار نیست در عملیات رزمی شرکت کنند و نقش آنها به ارائه حمایت مشورتی از نیروهای نظامی اوکراین محدود خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، روزنامه "پولیتیکو" روز شنبه گزارش داد که  ایالات متحده در حال بررسی اعزام یک تیم اضافی از مشاورین نظامی به سفارت آمریکا در کی‌یف است که آخرین نشان از تعهد دولت ایالات متحده به اوکراین است، زیرا روسیه در اقدامات تهاجمی خود طی درگیری نظامی دو سال اخیر شتاب بیشتری گرفته است. 

به گفته سرگرد پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، مشاورین نظامی به دولت و ارتش اوکراین مشاوره داده و از آنها حمایت خواهند کرد.

این مقام وزارت دفاع توضیح داد: «در طول درگیری نظامی در اوکراین، وزارت دفاع ایالات متحده حضور خود در این کشور را با توجه به تغییر شرایط امنیتی بررسی و تنظیم کرده است. و اکنون با توجه به افزایش اقدامات تهاجمی از سوی روسیه، ما در حال حاضر در حال بررسی اعزام چند مشاور اضافی برای تقویت کادر دفتر همکاری دفاعی (ODC) در سفارت هستیم.»

رایدر یادآور شد که پرسنل این دفتر مانند همه کارمندان سفارت مشمول محدودیت‌های سفری هستند.»

او افزود:  این مشاورین نظامی مأموریت‌های مشاوره‌ای و پشتیبانی (غیر جنگی) را انجام می‌دهند. علیرغم این واقعیت که این دفتر منحصراً توسط کارکنان وزارت دفاع تشکیل شده است، اما بخشی از سفارت ایالات متحده است و مانند سایر بخش‌های سفارت به رئیس هیئت نمایندگی دیپلماتیک گزارش می‌دهد.

تعداد مشاورین نظامی آمریکایی به دلایل امنیتی فاش نشده است

سخنگوی پنتاگون از صحبت درباره تعداد مشخص تیم مشاورین نظامی آمریکایی، به دلایل امنیتی امتناع کرد، اما به گفته منابع خبری پولیتیکو در میان مقامات نظامی،  تعداد آنها ممکن است به 60 نفر برسد.

منابع این روزنامه یادآور شدند که وظیفه اصلی این گروه پشتیبانی لجستیکی و کنترل تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده به ارتش اوکراین است. آنها همچنین به نظامیان اوکراینی در حفظ و نحوه استفاده از این سلاح‌ها کمک خواهند کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند مشاورین نظامی آمریکایی همچنین امنیت سفارت را نیز برعهده داشته و تامین می‌کنند. به گفته آنها، تعداد مشخص نیروهایی آمریکایی که به اوکراین اعزام خواهند شد هنوز مشخص نشده است، اما تعداد آنها ممکن است به 60 نفر افزایش یابد. یادآوری شده که این مشاورین نظامی تاکنون و در تعداد محدودتری به اوکراین اعزام شده و به صورت چرخشی و برای دوره‌های زمانی محدودی به سفارت آمریکا در کی‌یف فرستاده شده‌اند.

تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامیتحولات اوکراین|کی‌یف قصد دارد زنان را نیز به جبهه بفرستدتحولات اوکراین|دردسر جدی کی‌یف بدون کمک آمریکا

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد