Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از ماه‌ها پیش درگیر چند پرونده قضایی است، امروز (پنج‌شنبه) رسما با سه اتهام روبرو شد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، دادستانی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است.

دادستانی رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌هایی به وکیل نتانیاهو و رئیس پارلمان این رژیم، خواستار آغاز سلب مصونیت پارلمانی نتانیاهو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بیشتر بخوانید: رئیس اسرائیل، برای نخستین بار پارلمان را مامور تعیین نخست‌وزیر کرد

نتانیاهو ۳۰ روز فرصت دارد تا به صدور درخواست سلب مصونیت، اعتراض کند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نتانیاهو پرونده2000

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق عازم آمریکا شد

نخست وزیر عراق ساعتی قبل سفر رسمی خود را به آمریکا بنا به دعوت رئیس جمهور این کشور آغاز کرد.

به گزارش مشرق، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق ساعتی قبل بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیر عراق آمده است: السودانی در رأس یک هیأت دولتی، پارلمانی و متشکل از نمایندگان بخش‌های خصوصی سفر رسمی خود را به آمریکا آغاز کرد.

این سفر بنا به دعوت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد.

پیش از این «حازم الباوی» تحلیلگر سیاسی عراقی تاکید کرده بود که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در جریان سفر خود به آمریکا باید در خصوص پرونده‌های اقتصادی، نظامی، دلار و توافقنامه راهبردی میان بغداد و واشنگتن رایزنی کند.

وی اضافه کرد: سفر السودانی به آمریکا باید همراه با بسته شدن این پرونده‌ها و اتخاذ موضع گیری های قاطع باشد.

الباوی بیان کرد: بیرون راندن نیروهای خارجی از عراق باید در رأس اولویت‌های مذاکرات السودانی با طرف‌های آمریکایی باشد. السودانی در این مذاکرات باید به طرف آمریکایی اجرای بندهای توافقنامه راهبردی امضا شده میان ۲ کشور در خصوص لزوم عدم حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق بعد از سال ۲۰۱۱ را یادآوری کند.

وی تاکید کرد: وزارت خزانه داری آمریکا بحران‌های دلاری در عراق ایجاد می‌کند که این مساله نیز باید در جریان سفر السودانی به آمریکا حل و فصل شود.

الباوی تصریح کرد: از دیگر مسائل مورد بحث، پرونده‌های حاکمیتی عراق و روابط این کشور با همسایگان خود و دیگر کشورهای جهان خواهد بود که آمریکایی‌ها همواره در این موضوعات دخالت می‌کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به دریافت «هدیه ممنوعه» از میلیاردر آمریکایی متهم شد
  • نخست وزیر رژیم اشغالگر علیه ایران بیانیه داد
  • سی‌ان‌ان: اسرائیل حمله به رفح را به تأخیر انداخت
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد
  • ادعای وزیرخارجه اردن درباره رهگیری موشک های ایرانی
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه را کنار گذاشت
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی
  • عضو شورای شهر رشت دستگیر شد
  • نخست‌وزیر عراق عازم آمریکا شد