Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@20:54:01 GMT

عضویت ۵۳ هزار استاد دانشگاه در بسیج

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۵۲۲۷

عضویت ۵۳ هزار استاد دانشگاه در بسیج

زارعی بابیان اینکه ۵۳ هزار استاد دانشگاه عضو بسیج هستند، گفت: اعتلای دانشگاه از شرایط ترجمه محور به دانشگاه مسئول و تمدنی مهم‌ترین هدف بسیج اساتید کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مجتبی زارعی» در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران بابیان اینکه از 140 هزار استاد کشور 53 هزار نفر عضو بسیج اساتید هستند، اظهار کرد: بسیج اساتید کشور در سال 1384 تأسیس شد و از نیمه دوم سال 96، با تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها اجتماعی محور شوند، فعالیتش را به‌طورجدی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس بسیج اساتید کشور افزود: رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (حفظ الله) در بخشی دیگر از تأکیداتشان فرمودند: «دانشگاه‌ها باید از وضع فعلی به سمت تمدن محور حرکت کنند.»

 

وی گفت: رسیدن دانشگاه از شرایط ترجمه محور به دانشگاه مسئول و تمدنی از اهداف بسیج اساتید کشور است.

 

زارعی بابیان اینکه طرح اعتلای بسیج اساتید مطالبه رهبری (دامت برکاته) از بسیج مستضعفین بوده است، افزود: استادان بسیجی دانشگاه باید جریان ساز باشند.

 

وی به رویکرد بسیج اساتید کشور دربرش استانی اشاره کرد و گفت: جنبش استاد محوری در استان موظف شد توسعه استان را در رویکردهای خود لحاظ کند.

 

*قدردان اقدامات بسیج اساتید برای حل مشکلات اقتصادی هستم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نیز در دیدار رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه مرکز بسیج اساتید کشور با اشاره به کارنامه درخشان بسیج درصحنه‌های گوناگون انقلاب، اظهار کرد: گسترش تفکر بسیجی به‌ویژه در محیط‌های علمی و دانشگاهی راه برون‌رفت کشور از مشکلات و نارسائی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران از اقدام مؤثر مرکز بسیج اساتید در ارائه راهکارهای علمی و جامع، پیرامون حل مشکلات اقتصادی قدردانی کرد.

 

وی فعال شدن، فعال بودن و فعال ماندن بسیج در فضای دانشگاهی را از مهم‌ترین دغدغه‌هایش اعلام کرد و گفت: اگر قرار باشد دانشگاه‌ها انقلابی بمانند، بسیج باید در آنجا ظهور و بروز جدی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بهره‌گیری از تفکرات بسیجی و نخبگان را از برنامه‌های خود با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) عنوان کرد و بر ضرورت جریان تفکر بسیج و بسیجی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد راهپیمایی هفته کتاب کتاب اصفهان راهپیمایی کتابخوانی سهمیه بندی بنزین رئیس بسیج اساتید کشور تفکر بسیجی مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روزها نیروهای انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می کنند ولی به این جنجال ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند .(۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی وخارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

کد خبر 6088120

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی