Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:14:54 GMT

اذعان آمریکا به دامن زدن به آتش ناآرامی‌ها در ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۵۲۷۵

اذعان آمریکا به دامن زدن به آتش ناآرامی‌ها در ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اذعان به نقش واشنگتن در ناآرامی‌های اخیر ایران با اختیار گذاشتن راه ارتباطی برای اغتشاشگران مدعی حمایت از مردم ایران شد.

به گزارش ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به نآرامی‌های اخیر در ایران مدعی شد: ما تلاش کردیم تا از اعتراض‌های سال‌های گذشته در ایران درس بگیریم و به نظام ایران اعتماد نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با در اختیار گذاشتن ابزار ارتباطی گذاشتیم که مردم حتی با قطع اینترنت در ایران در ارتباط باشند.

وی همچنین با اشاره به رخدادهای سال ۸۸ مدعی شد که دولت اوباما در آن زمان به جای آن که در کنار مردم بایستد، با نظام ایران همراهی کرد.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی حمایت دولت ترامپ از مردم ایران شد. هوک همچنین مدعی شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت‌وگوهایی را با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه در خصوص ناآرامی‌ها در ایران داشته است.

نماینده ویژه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دخالت آمریکا در ناآرامی‌های اخیر ادعا کرد: نظام ایران همواره دیگران- همانند سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها - را متهم می‌کند. این در حالی است که خود آنها باعث بی‌ثباتی هستند و این اتهام‌ها تکراری شده‌اند.

وی همچنین با ابراز خشنودی از ناآرامی‌های اخیر در ایران مدعی شد که به فشار حداکثری خود برای به پای میز مذاکره کشاندن جمهوری اسلامی بر سر برنامه هسته‌ای، موشکی و مسائل منطقه‌ای ادامه خواهد داد.

این مقام آمریکایی ادعا کرد که در صورت حصول توافق، تحریم‌های ایران برداشته خواهند شد.

برایان هوک همچنین نسبت به بازگرداندن کلید سفارت ایران به ایرانیان ابراز امیدواری کرد.

او همچنین اقرار کرد، ایران قدرت سایبری بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برایان هوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو خواستار مداخله وزرای خارجه انگلیس و آلمان جهت جلوگیری از صدور قرار بازداشت او توسط دیوان کیفری بین‌المللی شده است.

روز گذشته نیز قائم مقام رهبر حماس در کرانه باختری و مسئول پرونده اسرا و شهدای این جنبش در مصاحبه با شبکه خبری المیادین با اشاره به ادامه جنگ طلبی شورای جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنگ خود در غزه مصمم است و جدیتی برای آزادی اسرا ندارد.

همزمان روز گذشته «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده است که در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دو طرف فرصت‌های گسترش همکاری‌های دو سویه از جمله همکاری‌های نظامی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

فیدان افزود: تاکید کردیم که جنایت‌های اسرائیل در غزه خطراتی را در دل خود نهفته که این درگیری را به جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌کند. نتانیاهو تلاش دارد منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند. کسانی که بدون قید و شرط از نتانیاهو حمایت می‌کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کند و کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه وارد کند. آمریکا باید به اسرائیل بگوید کافی است. ترکیه از تلاش‌های قطر برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه حمایت می‌کند. ما به حمایت از برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ ادامه خواهیم داد.

پیش از این نیز، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شده بود. «ایون بیلارا» در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در حزب «بودیموس» نسبت به رنج و محنت‌های مردم فلسطین طی دهه‌های گذشته بی‌مبالات نیستیم و امروز می‌خواهیم با صدای بلند اعلام کنیم که اسرائیل در نوار غزه دست به نسل‌کشی زده و طی آن صدها هزار نفر از دسترسی به آب و غذا و برق محروم شدند و افراد غیرنظامی بمباران می‌شوند که این مجازات دسته‌جمعی و نقض صریح و خطرناک قوانین بین‌الملل و جنایت جنگی است. او همچنین از اتحادیه اروپا خواست دست از همکاری با نتانیاهو که یک جنایتکار جنگی است، بکشد و در بیان مواضع خود مستقل عمل کند.

کد خبر 6082212

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • ماجرای ساخت یک مستند/ دیدگاه غلطی که درباره لالایی‌ها وجود دارد
  • ایران با وجود تحریم‌ها چگونه توانسته تا این حد پیشرفت نظامی کند؟
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • اذعان اندیشکده انگلیسی به حمله موفق ایران به اسرائیل