Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سیدمحمدکاظم سجادپور معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل ایران که دیروز چهارشنبه برای شرکت در کنفرانس «جهانی شدن در آسیای معاصر» به مسکو سفر کرده است، پس از حضور در این کنفرانس دو روزه، در جمع خبرنگاران گفت: کشور‌های بزرگ آسیا همچون روسیه، ایران، هند و چین و سایر کشور‌ها می‌توانند در روند تغییر و تحول و کاهش آسیب‌های مربوط به جهانی شدن و بهره‌برداری از فرصت‌هایی که جهانی شدن فراهم کرده است، نقش اساسی بازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادپور با اشاره به کنفرانس جهانی شدن در آسیای معاصر خاطرنشان کرد: این نشست در آموزشگاه عالی اقتصاد روسیه (مدرسه عالی اقتصاد روسیه) درباره جهانی شدن در آسیا برگزار شد و من هم در رابطه با این مساله و این که جهانی شدن چه ویژگی‌هایی داشته و آسیا در این نسبت چه وضعیتی دارد، سخنرانی کردم.

او افزود: جهانی شدن ترکیبی از فرصت و چالش برای همه کشور‌های آسیایی فراهم کرده و (عصر کنونی) عصر آسیا است و آسیا می‌تواند باتوجه به جابجایی قدرت و ثروت که در دنیا صورت گرفته نسبت به گذشته نقش اساسی ایفاء کند.

وی با بیان اینکه در دوره پیچیده‌ای از اقتصاد جهانی هستیم، اضافه کرد: در نشست خاطرنشان شد که جهانی شدن که فرصت ایجاد ارتباط اقتصادی را فراهم کرده از طرف برخی بازیگران مخصوصا از طریق بهره‌برداری از نهاد‌های مالی بین‌المللی و تسلیحاتی کردن مسائل مالی بین‌المللی به دیگران آسیب می‌رساند.

نخستین کنفرانس «جهانی شدن در آسیای معاصر» از دیروز با حضور مهدی سنایی سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در مسکو آغاز شد و عصر امروز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه ظریف جهان بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: مادران دارای فرزند زیر دو سال، تا یکم خرداد فرصت دارند از ۲۲۰ هزار فروشگاه متصل به این طرح خرید کنند.

به گفته آقای بهداد، سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا سه درآمدی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به «برنامه کاربردی شما» از شارژ حساب خود در «طرح ملی یسنا» اطمینان حاصل کنند. 

در این طرح، به ازای هر فرزند زیر دو سال، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. 

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل قبلی "طرح یسنا "شامل ۸ استان بود، اما در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال سراسر کشور می‌توانند از این بسته غذایی و بهداشتی بهره‌مند شوند و در صورتی که دولت تخصیص‌های بعدی را انجام دهد، مراحل بعدی نیز برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • مردم ایران چگونه می‌توانند به مردم جهان کمک کنند؟
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال