Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار تیم راه یافته به مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد فردا (جمعه) برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف یکدیگر می روند.

اختصاصی طرفداری- اوایل مهرماه بود که لیگ برتر کشتی آزاد با سر و صدای زیاد و شعار احیای لیگی که تنورش برای چند سال خاموش شده بود، با حضور 7 تیم استارت خورد. از ترکیب تیم های شرکت کننده این طور برمی آمد که لیگ امسال از جذابیت خاصی برخوردار باشد و پس از چند سال، بار دیگر شاهد لیگی پویا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته های ابتدایی با حرارت خاصی سپری شد و علاقمندان به کشتی را در استان های مختلف به سالن های کشتی کشاند، اما هرچه به هفته های پایانی نزدیک تر شدیم، شاهد بروز اتفاقاتی بودیم که آن چنان سطح کمی و کیفی لیگ را تنزل داد که به هیچ وجه نمی توان نامش را لیگ برتر گذاشت.

7 تیم حاضر در لیگ امسال به دو گروه تقسیم شدند و در گروه اول سه تیم بازار بزرگ، اترک خراسان شمالی و آسانسور و پله برقی بهران - پاس تهران و در گروه دوم نیز چهار تیم دانشگاه آزاد اسلامی، تا ثبت جهانی توس، رعد پدافند ستارگان ساری و هیئت کشتی لرستان حضور داشتند.

پس از برگزاری چند هفته از مسابقات، تیم نظامی پاس، به دلیل اعتراضاتی که به مبارزه‌اش با اترک داشت یا بخش‌نامه داخلی تربیت‌بدنی نیروهای مسلح، از ادامه رقابت‌ها انصراف داد تا دو تیم صعودکننده از گروه سه تیمی اول، بدون دردسر مشخص شوند. در گروه دوم اما جنگ شدیدی بین سه تیم دانشگاه آزاد، توس و ستارگان برای صعود وجود داشت و روزی نبود که اعتراض و تهدیدی رسانه‌ای نشود. از همان روزهای نخست، ابهامات زیادی در مورد اسم برخی از تیم‌ها وجود داشت، ابهاماتی که در حقیقت وضعیت نظامی بودن یا نبودن آن تیم را مشخص می‌کرد. با این وجود تصمیم خاصی در این مورد گرفته نشد تا اینکه از سوی تربیت‌بدنی نیروهای مسلح اعلام شد دو تیم آسانسور و پله برقی بهران (پاس تهران) که پیش از آن از ادامه رقابت‌ها انصراف داده بود و همچنین (رعد پدافندِ)ستارگان ساری تیم نظامی نیستند تا تیم ستارگان ساری در اعتراض به این تصمیم، به عنوان دومین تیم از حضور در ادامه پیکارها انصراف دهد.

از بین 5 تیم باقی مانده، 4 تیم به مرحله پایانی راه یافتند و در حالی که فردا (جمعه) قرار است مسابقات نیمه نهایی و فینال در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار شود، گفته می شود تیم اترک خراسان شمالی نیز انصراف داده و قصد حضور در این مسابقات را ندارد. در چنین شرایطی شایعاتی مبنی بر برگزاری مسابقات بین سه تیم به صورت دوره ای مطرح شد که تیم #تا ثبت جهانی توس در واکنش به این موضوع تهدید به کناره گیری از مسابقات کرده است.

با این اوصاف هنوز معلوم نیست آیا مسابقات فردا با حضور هر 4 تیم برگزار خواهد شد یا خیر. لیگی که با 7 تیم استارت زده شد و با 5 تیم ادامه پیدا کرد، باید تا فردا منتظر ماند و دید که در نهایت با چند تیم خاتمه می یابد.

برنامه برگزاری مسابقات نیمه نهایی و فینال به شرح زیر است:

جمعه اول آذرماه:
ساعت 9 صبح: دیدار اول نیمه نهایی: اترک خراسان شمالی - #تا ثبت جهانی توس
ساعت 10:30: دیدار دوم نیمه نهایی: بازار بزرگ ایران - دانشگاه آزاد اسلامی مازندران

دیدارهای رده بندی و فینال از ساعت 18

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطارهای نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافته است

مصطفی نصیری ورگ مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در بازه فعالیت نوروزی قطار‌های مسافربری از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه جاری روزانه برای مسافرت ریلی ۳۷ هزار مسافر در قالب ۷۷ رام قطارمسافربری از ۲۷ شهر و مرکز استان در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد برنامه ریزی شده است.

او افزود: این در حالی است که در ماه‌های گذشته و طبق روال عادی، روزانه به طور میانگین ۳۴ هزار مسافر از طریق ۷۳ رام قطار مسافربری در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد جا به جا می‌شدند.

مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: دربازه فعالیت قطار‌های نوروزی تاکنون هیچ قطاری لغو نشده و حرکت قطار‌ها از مبدا مشهد با تاخیر همراه نبوده است.

نصیری بیان کرد: مسافران و زائرانی که به ایستگاه راه آهن مشهد می‌آیند حتما کارت شناسایی معتبر و بلیت هم نام به همراه داشته باشند.

او تصریح کرد: از آنجایی که در روز‌های جاری ترافیک در خیابان‌های محدوده ایستگاه راه آهن مشهد سنگین است مسافران برای رسیدن به موقع به قطار باید معطلی در ترافیک این منطقه را در زمان رسیدن به این ایستگاه در نظر بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حضور ۱۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کوراش
  • جابجایی بیش از ۱۴ هزار مسافر در ایستگاه راه آهن شیراز
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی در فارس
  • عبور کشتی از سالِ سنگین با یک رفتن غیرمنتظره و ۷ سهمیه
  • امروز؛ شهرداری گرگان میزبان الشرطه عراق در نیمه نهایی
  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • اسامی کشتی‌گیران برای کسب سهمیه المپیک؛ حضور تانک روسی و غیبت ارسلان
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی توسط ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • قطارهای نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافته است