Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دولت آمریکا در امور ایران پنجشنبه گفت که واشنگتن از اعتراض‌ها در ایران بسیار خشنود است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه گفت که دولت این کشور از اعتراض‌ها در ایران بسیار خشنود است.»

هوک در مصاحبه‌ای با «بی‌بی‌سی» گفت: «از اعتراض‌هایی که در ایران به وقوع پیوسته‌اند بسیار خشنودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در پاسخ به این سوال که دولت آمریکا چطور «در کنار مردم ایران» است گفت: «ما سعی کرده‌ایم از اعتراضات سال‌های گذشته درس بگیریم. در آن زمان، حکومت به مردم اجازه نداد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.»

برایان هوک اضافه کرد: «وقتی من در این سمت قرار گرفتم فناوری‌هایی را در اختیار مردم ایران قرار دادیم تا بتوانند در جریان اعتراضات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ما راه‌های میان‌بر زدن اینترنت را هم به مردم ایران نشان دادیم. حکومت ایران اینترنت را قطع کرد، چون نمی‌خواهد دنیا ببیند مردمش دارند ضدش اعتراض می‌کنند.»

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ادامه تصریح کرد در جریان ناآرامی‌های اخیر عده‌ای از ابزار‌هایی که آمریکا فراهم کرده استفاده کرده‌اند.

او گفت: «این میان‌بر‌هایی که ما در اختیار ایرانی‌ها قرار دادیم به بعضی از ایرانی‌ها امکان داد بتوانند از این ابزار ارتباطی استفاده کنند و دیدیم که ده‌ها هزار ایرانی از این ابزار میان‌بر استفاده کردند: ابزاری که ما در طول یکسال و نیم گذشته کارگزاری کردیم و این اجازه داد که معترضان بتوانند حتی در زمان قطع اینترنت توسط حکومت با هم ارتباط برقرار کنند.»

برایان هوک گفت: «ما بسیار از نحوه ایستادنمان در کنار مردم ایران خرسند هستیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برایان هوک دولت آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید

پس از چند روز تحصن و تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که همچنان نیز ادامه دارد، این جنبش دانشجویی امروز (پنجشنبه) به فرانسه راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی نوشت که این اعتراض از سوی کمیته فلسطین دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس سازماندهی شده است. این کارزار از دانشگاه می‌خواهد روابط با دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی را که در نسل‌کشی در غزه همدست هستند، قطع کند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که تا کنون نزدیک به ۳۵ هزار شهید در غزه بر جای گذاشته است، خواستار پایان سرکوب صداهای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات گزارش داد که پلیس این کشور تظاهرات ضد اسرائیلی ده‌ها دانشجو در پاریس را بر هم زد، درحالیکه پس از چند روز اعتراضات مشابهی در محوطه‌های دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده شکل گرفته است.

اتحادیه دانشجویی دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس، تصمیم مقامات دانشگاه برای درخواست حضور پلیس را «تکان دهنده و عمیقا نگران کننده» خواند و تاکید کرد که این موضوع از چرخش به سمت اقتدارگرایی نشان دارد.

اعتراضات در پاریس متاثر از اعتراض‌های ضد صهیونیستی در سراسر دانشگاه های ایالات متحده در هفته گذشته است. در این اعتراض‌ها دانشجویان از موسسه‌های تحصیلی خود می‌خواهند روابط مالی با اسرائیل را قطع کنند و شرکت‌هایی که امکان جنگ این رژیم با حماس را فراهم می‌کنند، محروم نمایند.

در جریان اعتراض‌های شکل گرفته در دانشگاه‌های ایالات متحده صدها دانشجو در نقاط مختلف توسط پلیس بازداشت شدند.

پلیس بوستون حدود ۱۰۸ نفر را در کالج امرسون دستگیر کرده است. پیش از این، ۹۳ نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس برای حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

معترضان و پلیس در دانشگاه تگزاس در شهر «آستین» نیز درگیر شدند که در نهایت به گفته مقامات ۳۴ نفر نیز در آنجا دستگیر شدند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه