Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر سابق حقوق بشر عراق گفت: تظاهراتی که در عراق شکل گرفت، از روز اول فتنه در آن مشخص بود ولی با تدبیر آیت‌الله سیستانی از طریق خطبه‌های نماز جمعه کربلا بساط را از زیر پای معترضان که به تخریب می‌پرداختند بیرون کشیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ‌محمدمهدی البیاتی در نشست تحولات اخیر در عراق که در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار شد اظهار داشت: این روزها در عراق و لبنان ‌روزهای سختی است و رهبر ایران مدت‌ها قبل به این مسئله اشاره داشتند که روزهای سختی در پیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر سابق حقوق بشر عراق با بیان اینکه تحلیل‌های رهبر ایران بسیار دقیق است، افزود: ‌معظم‌ له ‌فرمودند انقلابیون باید در عراق مسئولیت به دست بگیرند و عراق را خوب اداره کنند.

وی تصریح کرد:اخیراً نیز آیت‌الله سیستانی نظری واحد درباره حوادث عراق و لبنان داشتند و به پشت پرده ماجراها اشاره کردند؛ ما می‌دانیم دشمن در این شرایط خبیثانه عمل می‌کند لذا  همه ما باید هوشیار باشیم، زیرا دشمن درصدد سوار شدن بر موج اعتراضات در کشورهای منطقه است.

وی ‌منظور از دشمن را وابستگان آمریکا در منطقه دانست و ادامه داد: آنها نقشه را از سال‌های قبل اجرایی کرده‌اند البته نقشه به این معنا نیست که مشکلات اقتصادی و زیرساختی در عراق وجود ندارد بلکه مسئله این است نسل متدین و انقلابی که در صحنه‌اند باید بدانند که آمریکایی‌ها درصدد به هم ریختن شرایط هستند.

وزیر سابق حقوق بشر عراق عنوان کرد: حرکت برخی از معترضان، نسبت به مطالبات اصلی فاصله دارد، از طرفی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز گاهی تبلیغ می‌کنند که همه وزرا و مدیران و همه دولت دچار فساد‌ند و این دولت فاسد باید از بین برود.

وی بیان کرد: تظاهراتی که در عراق شکل گرفت، از روز اول فتنه در آن مشخص بود ولی با تدبیر آیت‌الله سیستانی از طریق خطبه‌های نماز جمعه کربلا بساط را از زیر پای معترضان که به تخریب می‌پرداختند بیرون کشیدند.

به گزارش تسنیم، البیاتی تصریح کرد: در روزهای اخیر اصلاحات در عراق کلید خورد و در سطح وزارتخانه‌ها رسید تا جایی که قرار شد نخست‌وزیر از هرکجا صلاح می‌داند اقدام به پذیرش وزیر کند و تنها در آن اسلوب و چارچوب قبلی منحصر باقی نماند در این حین اصلاحات خوبی از سوی مجلس عراق موردتوجه قرار گرفت و تصویب شد.

وی گفت:یکی از مطالبات مربوط به مرجعیت ایجاد اصلاحات در چارچوب هیات عالی انتخابات عراق بود، هرچند این هیئت تحت عنوان مستقل فعالیت می‌کرد اما دیرزمانی بود که مورد نفوذ احزاب و گروه‌های مختلف قرار داشت و مرجعیت مطالبه داشتند در مورد این هیئت نیز اصلاحاتی صورت بگیرد.

وزیر سابق حقوق بشر عراق عنوان کرد: به نظر می‌رسد محدود کردن اینترنت در عراق و ایران کار حکیمانه‌ای بود وقتی اعتراضات از خارج از کشور هدایت می‌شود.

وی بیان کرد: محدود کردن جلوی هدایت را می‌گیرد برای نمونه با چند تن از جوانان که علیه ایران شعار می‌دادند سؤال کردم به چه دلیلی است اعتراض می‌کنید مشکلات را می‌گفتند اما خودشان نمی‌دانستند ارتباط ایران با مشکلات عراق چیست و اصلاً جوابی نداشتند.

وی گفت: در ایران صف اغتشاش‌گران از مردم و مطالبه گرام جداست و این جدایی مدبرانه و از روی جکت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در راستای حمایت از اقشار در معرض آسیب؛ کارتن‌خواب‌ها و افراد زباله‌گرد در صورت علاقه توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب می‌شوند.

 او در مورد شرایط استخدام گفت: افرادی که به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به زباله‌گردی می‌کنند یا به دلایل مختلف کارتن‌خواب شده اند، در صورت تمایل می‌توانند به استخدام شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌های نظافت و نگهداشت شهر درآیند. این افراد با حداقل حقوق ۱۱.۵میلیون تومان را دریافت خواهند کرد که با مزایا تا ۱۳.۵میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ضمنا این افراد بیمه هم خواهند شد.

به گزارش شهر، محمدی با اشاره به اینکه با تاکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه‌های شهر تهران در جهت حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی جذب این افراد آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند. به طوری که تاکنون حدود ۷۰ نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم/تحلیل عضو سابق MI6 از وضعیت اسرائیل
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • وزیر ارشاد: در «فتنه» فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت؛ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از آن بایستم
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • رقم واقعی حقوق کارگران مشخص شد
  • رقم واقعی حقوق کارگران مشخص شد/ یک روایت جدید درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران
  • پشت پرده پیامک «آذوقه جمع آوری کنید»
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین